sykehusbagen

Ninen D

Elsker forumet
du finner en heeel del ting på nett, og masse må ha, og viktig å ha, og must haves og nei nei og mulig.
Forrige fødsel pakket jeg for 1 måneds ferie føltes det ut som..

Denne gangen skal følgende være med:
bilstol
reisesett (Bleie, body, strømpis, lue og utedrakt siden det er oktober)
en rangle

4x truse, sokker
1x bh
1x joggis
3x singletter
1x innejakke
også kommer jeg jo til sykehuset i yttertøy og vanlige klær.

1 bok
litt snop/bakst å kose meg med!

(ja og husk på helsekort og lommebok og mobil+lader evt pc da) *takk que*

På sykehuset har de lånebodyer, ungen gulerp og driter, og det er likegreit at sykehuset får den vaskejobben når du er der...
De har bleier, såpe og lotion til babyen når du er der.
De har håndklær og nattøy til deg når du er der, og noen forferdelig stygge med deilige nettingtruser + bind.
De har mat og kiosk på sykehuset, og du får ikke så mye tid til å kjede deg, da vil du helst sove. Men det er greit å ha litt snop og kos til fødsel og den ventetiden der.

Annet trenger du virkelig ikke på sykehuset... Hjemme derimot, er en helt annen sak...

Tusen takk;D
Kommer nok til å pakke bagen i litt god tid jeg. Sist hadde jeg bare med meg veska mi med lommebok, helsekort og tlf, for jeg visste jo ikke at jeg kom til å bli innlagt;s Så jeg kommer nok til å ha den ferdigpakket litt i forveien, sånn at hvis jeg skulle bli innlagt denne gangen, kan sambo bare dra å hente bagen og slippe å rote og fine alt jeg trenger;p

De to andre gangene har jeg pakket ca 1 mnd føre termin, og 2 uker etter har jeg født. Blir nok det samme nå. Pakker tidlig i september. Første gangen hadde jeg med meg aaaltfor mye. Andre gang mer moderat, og nå blir det nok enda mindre.

Til meg selv:
Et par bløte kosebukser
2-3 singleter
truser
sokker
bh
Hjemreiseklær tar gubben med den dagen han henter meg.

Til den lille:
Smokk
Et skift med body/sparkebukse
En bamse

Hjemreiseklær og bilsete tar pappan med når han henter oss.

Gave til søstrene fra babyen.

På sykehuset her får vi også alt av klær, bleier og stelleprodukter til babyen mens vi er der. Samme med nattøy, bind og truser til meg.

Ellers:
Penn og papir til dagbokskriving de første dagene.
Ei bok/noen blader
toalettsaker, medisiner.
kamera og lader.
Helsekort

Smaken er som baken delt i to,og det gjelder vel hva man vil ha med seg i denne berømte sykehusbaggen også.

Jeg var meget bestemt sist,at det ikke skulle se ut som jeg skulle være borte i flere uker,så satser på det sammen igjen.

1.joggebuske til meg
1.tigts/hjemmreise/besøksbukse til meg
2 singlet(avhangig av dem)
1 genser
1cardigan
+undertøy

lommebok
kamera
rosiner
nøtteblanding
lommepenger
helsekort
ladere
telefon
tannkost/tannkrem

Til mini blir det

1blå body
1hvit body
hjemreise sett(i ull,med sokker,buske,jakke og lue)
1lue
1genser
1buske
1pr sokker

Resten får bare være...orker ikke mer stress enn jeg trenger :)

Godt dere lager en huskeliste å ta utgangspunkt i for oss andre smådistré gravide ;) Husker ikke en gang at jeg pakket baggen sist (jeg gjorde det allså, i god tid, og manglet ingenting)!

En liten ting dere ikke har skrevet på som er mitt tips: litt sminke!
Nå er jeg så absolutt ingen sminkedukke what so ever, men husker veldig godt at etter fødsel og dusjen neste morgen var det deilig å få på litt maskara og en liten dæsj parfume! Med besøk ramlende inn følte i hvertfall jeg meg sååå mye mer vel enn å se ut som om jeg har vært gjennom en fødsel...hehe 

(PS: mens vi snakker om sykehuset...ikke stol blindt på idyllen blant nyfødte babyer foreldre i lykkerus...jeg ble ranet kvelden før jeg skulle reise hjem :-(  -og ironisk nok skjer det mens jeg sitter i naborommet å spiser kvelds, og ringer kontofonen for å sjekke om feriepengene var kommet, noe de heldigvis ikke var!)

Leppepomade og halspastiller!

Leppepomade fordi sykehusluften er tørr og tørker ut leppene dine,og halspastiller fordi man kan bli ganske sår i halsen av å skrike... 

Ingen som skal ha med tøfler? Det er jo nesten vintern jo :P Jeg er helt avhenge av tøfflusene mine.. :D

Nyttige tips her ja! Siden jeg er førstegangs, så blir nok bagen pakket i goood tid:-)

Jeg skal i tillegg ha med slippers og drikkeflaske.

Drakk masse og hele tiden under fødselen sist. Mye bedre med drikkeflaske da enn glass og evt sugerør.
Og ammebh og ammeinnlegg skal jeg ha med.

Og huskelapp til meg selv:
IKKE kle på ungen MASSE klær når vi skal hjem, trenger ikke overdrive.

Så gøy at vi har kommet så langt at vi kan begynne å tenke på sykehusbaggen emoticon

Husker ikke helt hva jeg hadde med sist jeg, så dette var en fin tråd. Tror jeg klarte å ikke pakke alt for mye og det var ikke mye osm ble brukt heller, men som en nevnte over her - litt mascara var ikke å forakte. Sminker meg ikke mye til vanlig, men var deilig å kunne føle seg hvert fall litt fresh når man fikk besøk og reiste hjem.

Heisann alle.

Et godt tips kan være at ikke alle har tøy du kan låne til bebisen. Dersom du havner på hotellet på Ullevål for eksempel må du stort sett greie deg selv. Bind får du og bleier, men ikke klær.

Tar vel med noen skift til lillemor. Det første hun skal ha på er det jeg reise hjem fra sykehuset med da jeg selv ble født. Storesøster hadde det samme. Ellers blir det et par bodyer og strømpebukser samt hentesettet jeg driver å strikker tenker jeg.

Til meg selv går jeg sikkert for en joggebukse eller to. Har vært helt fantastisk å ikle seg fresh, ny joggebukse de to andre gangene. Så det blir det denne gangen også.

Ammebh og ikke minst innlegg til denne.
Ammetopp
Varm strikkejakke til meg.
Vannflaske (man blir TØRST av å amme!)

Ellers tar jeg det vel når det begynner å nærme seg.

Noen som vet om denne tråden kan legges inn på våre viktigste tråder? Den blir nok kjekk å ha når vi endelig skal pakke sykehusbaggen :) gleder meg sånn til å pakke! Da begynner det virkelig å nærme seg! Gleder meg sinnsykt til å få hilse på h#n som sparker sånn i magen min :)

-DOPAPIR, mange sykehus har sandpapir som dopapir.. det tar ikke jeg kjangsen på. Var glad jeg hadde med sist ;o)

- druesukkertabletter kan være greit å ha om fødselen drøyer..

- fotoapperat

- egne bind, det var gigasize der jeg var sist iallefall =)

Det dere derimot ikke trenger å ta med er tamponger. Det gjorde kusina mi da hun skulle føde. Hun hadde til og med den største utgaven siden hun hadde forstått at det kom endel blod i etterkant. Thi hi :-)

Pakker nok mer en det jeg gjorde sist iallefall.Endte opp med å være der i 2 uker ..
Kamera og vannflaske er øverst på listen, så amme bh og innlegg!!!!! Husker det var litt stress med klær sist..passe på at alle mammabuksene var rene til enhver tid i tilfelle det skulle skje noe ..he he:)

Et tips er å pakke ned slipperser eller annet fottøy du ikke trenger å bøye deg ned for å ta på, knye igjen eller feste borrelås. Hvis du ender opp med ks sånn som jeg gjorde sist, er dette gull å ha etterpå!

Ellers fikk jeg sinnsyk melkespreng under armene (!) da melka kom på dag to, og da gjorde det vondt å ha på noe som helst som kom borti armhulen og området rundt. Så svær slaskete bh, eller evenuelt bare en nettingstrømpe som holder ammeinnlegg på plass kan være lurt å ha i krisetilfelle.

Lille*spire skrev:
Ingen som skal ha med tøfler? Det er jo nesten vintern jo :P Jeg er helt avhenge av tøfflusene mine.. :D

Slippers, ja, men ikke tøfler. Det er IKKE kaldt på barsel...

For en fantastisk tråd!!! emoticon For en som meg, som er distre og glemmer meg selv i døren så er dette bare amazing!! Sist pakket jeg baggen, men tok bare med meg veska mi...som det bare var lipgloss i!!! Kjempe nyttig etter fødsel haha! NOT!! Jeg pakket faktisk kvelden før jeg skulle føde sist (visste ikke at jeg skulle føde dagen etterpå, så var flaks..eller, hadde vært flaks hvis jeg hadde tatt den med!)

Denne gang skal jeg pakke leeeeenge før, og bruke listene som er lagt ut her som utgangspunkt..thanx girls

Balsam.
Sykehus har som oftest såpe og shampo, men ikke alltid de føles like gode å bruke, og de få som har balsam har balsam som gir lite virkning på håret :P
Så jeg skal iallefall ta med såpe, shampo og balsam i reise størrelse.

Itilegg til leppomade kan jeg anbefale håndkrem og ansiktskrem.

Om du sover dårlig kan det være en ide å ha med øreplugger/sov i ro, er man uheldig havner man på firemannsrom hvor alle snorker i forskjellig takt.

På mitt forrige terminforum var det en liste som bl.a inkluderte hårføner, for å tørke seg nedentil med, siden man kan bli rimlig sår.

Jeg skal itilegg ha med en gave til storebror som han skal få første gang han kommer for å se på babyen, sånn itilfelle det ikke er noe gøy i det hele tatt med baby og sykehus..

Back
Topp