Sykehusbagen

MarsMamma

Elsker forumet
Ja, hva skal dere ha med dere på sykehuset til dere selv?

Jeg har skrevet litt liste nå i kveld, å bare funderer litt.. For sist gang måtte vi pakke bagen i all hu å hast, siden snuppa fant ut hun skulle komme 1 mnd for tidlig[8|] Å jeg hadde INGENTING av det jeg trengte [>:] Så denne gangen skal jeg være myye bedre forberett. Skal også pakke bag til snuppa siden hun må være litt hos mormor og bestefar mens jeg å pappa'n er på sykehuset :)

Her er listen min så langt:

-helsekort
- Bankkort
- Nettbank-chip
- Vannkoker
- TORO rett i koppen diverse (potetmos,pasta,grønnsakssuppe,tomatsuppe osv)
- 2 store kopper, skje og gaffel
- sminke
- sminkefjerner
- tannkrem og tannbørste
- hårbørste
- shampoo,balsam og hårspray
- fuktighetskrem
- lypsyl
- rettetang og kam
- pc og ladder
- digitalkamera og ladder
- gilmore girls
- filmer
- god bok

- div undertøy, truser og bh
- 2 joggebukser
- skjørt (hjemreise)-aner jo ikke om jeg kommer til å bruke dette i det hele tatt,men i alle tilfelle.
- sandaler
- sokker
- t-skjorter
- 3 gensere
- små sko til hjemturen

Har jeg glemt noe veldig viktig?

smart plan å ha en egen bag klar til lillemor.. det har jeg ikke tenkt på i det heletatt. så det skal jeg skrive opp :D ellers syns jeg du har fått med det viktigste. og så er det jo alltid mulig å få tak i eller hente noe om man har glemt noe. :)

ORIGINAL: Rita87

smart plan å ha en egen bag klar til lillemor.. det har jeg ikke tenkt på i det heletatt. så det skal jeg skrive opp :D ellers syns jeg du har fått med det viktigste. og så er det jo alltid mulig å få tak i eller hente noe om man har glemt noe. :)

Joda,men bor jo ca 1 times kjøring unna sykehuset så er greit å få det høvelig bra på første forsøk!

Også skal jeg kjøpe opp et par forskjellige blader, kamille, det nye, se og hør osv

ja vi har jo bare 7 min unna sykehuset, så kan vel ikke sammenlignes. :D

men må ærlig inrømme, syns det er vanskelig å pakke denne bagen igrunn. føler hele tiden det blir bare unødvendige ting eller ting jeg bruker hele tiden. men denne gangen skal jeg handle inn nye ting som f.eks shampo+balsam, tannkrem, tannbørste og slike forbruksting til føde/barselbagen. det gjorde jeg ikke sist.

sist gang ble jeg sendt til sandesjøen pga idiotisk sommerstengte fødeavdelinger :( veldig glad jeg slipper det denne gangen. så ble hastverkspakking av bagen..

Vi bor også en time unna der jeg skal føde, så skal prøve å få med det viktigste... Hvis ikke tar nok Sambo med det andre som jeg evt glemmer da [:)]

men det jeg har tenkt å ha med er :
*Shampoo/Balsam/Hårkur
*Hårbørste
*Undertøy
*Tshirter
*Joggebukser
*Kjole/skjørt
*Kamera med Lader
*Mobil m Lader
*Mini Pc m Lader
Kjøper meg sikkert forskjellige blad der :)

Så litt ting til lille snupp [:)]

Wow, bynt å tenke på det alt. Jaa.. er jo litt mindre enn 13 uker her no til termin.. så må vel kansje å begynne å tenke på det snart.. Jeg bor da 4 timer unna der jeg skal føde.. såå[:-] Måå vel begynne å pakke bag'en snart eg også[:D]

Ikke tenkt så mye på det..pakket altfor mye sist så det gidder jeg ikke nå[8D]

Det jeg vet jeg skal ha med til meg:

King size bind til hjemturen
Amme bh + ull innlegg
Lypsyl
Par gode bukser og topper det er lett å amme i
Mobil + lader
Lommebok
Helsekort
Minifom(mot luftsmerter etter ks)
Lurer på å kjøpe noe til å ha rundt magen som man får kjøpt til buk operasjoner..
Litt dusjsåper og tannkrem + tannbørste
Fuktighets krem(totalt avhengig)
Kamera
Maskara hvertfall til hjemturen
Slipperser

Kommer ikke på så mye mer [:-]

Jeg lurer litt på når du skal få tid til å styre med pc, se film og andre ting.
Når du kommer på sykehuset er jo fødselen i gang, og etterpå blir du jo opptatt med å hvile og ta deg av den lille.
Har jo aldri vært gjennom dette selv, så jeg skal ikke påstå at det ikke er lurt å ha med seg, men jeg vet med meg selv at jeg kommer ikke til å bry meg om å pakke slikt.
Tror nok det blir pakket mer praktiske og enkle ting som behagelig klesskifte, diverse toalettsaker og noen småting til den lille.
Matpakke til far og energigivende drikk til meg selv.
Selvfølgelig må vi jo ha med filmkamera med lader + mobil med lader.
Helsekort og andre nødvendige papirer, og lommebok.
Skulle jeg trenge noe mer etterpå, så er det 7-8 min å kjøre hjem.

ORIGINAL: Helenpia

Når du kommer på sykehuset er jo fødselen i gang, og etterpå blir du jo opptatt med å hvile og ta deg av den lille.
Har jo aldri vært gjennom dette selv, så jeg skal ikke påstå at det ikke er lurt å ha med seg, men jeg vet med meg selv at jeg kommer ikke til å bry meg om å pakke slikt.
Tror nok det blir pakket mer praktiske og enkle ting som behagelig klesskifte, diverse toalettsaker og noen småting til den lille.

film og det er til tiden når lillebror sover..fordi jeg får ikke til å sove når jeg ikke ligger i min egen seng.. Så kanskje film og bøker og pc kan sende meg til drømmeland eller bare få meg til å slappe litt av

Ja får håpe det for din del.
Ikke morro å ligge våken når man absolutt trenger å få sovet og hvilt ut.

En baby sover mye, så pc osv skal ihvertfall jeg ha med! Venninna mi fødte i går, men sitter på msn stadig vekk. Dessuten skal jo far ha tid med babyen også, skifte bleie osv, så bare kjekt å ha noe å gjøre i mellomtida ;) Men der igjen, jeg er ikke noe blad-menneske, så jeg hadde bare sittet og stirret ut i lufta mens babyen sov osv kan jeg se for meg. Kjedelig.

Jeg har ikke tenkt på bagen engang. Vi bor bare 2 min kjøring til sykehuset da. Har fått oss leilighet i midtbyen :D

Til rett i koppen vel? [:D]

Men ja, den stussa jeg også litt på *fnis* de har vel vann på sykehuset? [:)]

ORIGINAL: tullingen

å eg suns du skulle ha me deg MYE

eg hadde me meg sist å komme t å ha me meg denne gang

tsjorta
joggebuksa
tøfler
undertøy
tannkost, tannkrem, hårbørste, hårstrikk
kamera m/lader

så ska eg ha helsekort
å ein gave fra håvar i magen t odin [:D]
mobil m/lader
drikkeflaska

hehe,ja,det blir sikkert AAALT for mye, å det blir sikkert ikke brukt engang..men sist gang manglet jeg alt, så da vil jeg heller ha litt for mye :)

Ja får håpe det for din del.
Ikke morro å ligge våken når man absolutt trenger å få sovet og hvilt ut.

Nei..å er i tillegg litt redd for å være på sykehus,vet ikke hvorfor egentli..[8|]
Men sist gang når vessla sov, så ble jeg bare liggende å snurre,å fikk bare noen minutter med søvn for hver gang jeg prøvde..*slitsomt* Så denne gangen blir det kanskje litt lettere :) Men om jeg faktisk blir å få brukt noe av dette aner jeg jo ikke [;)]
Resten av svangerskapet har jo ikke vært likedan som forige gang, så kanskje tiden etterpå også blir totalt annerledes :D

ORIGINAL: Melliott

Til rett i koppen vel? [:D]

Men ja, den stussa jeg også litt på *fnis* de har vel vann på sykehuset? [:)]

hihi,ja,jeg ser at den kan høres litt rar ut ;)

Men som jeg skrev litt tidligere at jeg sliter med å sove på sykehuset..å liker jo ikke maten så da skal jeg kjøpe meg en slik liten vannkoker 0.5 eller noe slikt, å ha med meg rett i koppen så jeg får litt næring i kroppen :)
Å klart at de har vann, men jeg liker ikke å plage dem med slike ting midt på natten f.eks. Da kan jeg heller ta med meg det jeg trenger inn på fellesrommet,å så slipper jeg å vekke den jeg evnt deler rom med :)

Hadde ikke med så mye sist, og skal nok ikke det denne gangen heller..
Satser på at jeg reiser hjem rimelig fort, og i tillegg bort vi bare 20 min kjøring unna sykehuset så..

Men pc kunne jeg aldri tenkt meg å ta med.. Hadde ikke noe behov for å ha det så tiden kunne gå sist, så gjør nok ikke det nå heller..
(Skjønner deg HI som sliter med å få sove andre steder da, så det er sagt ;))

Men det jeg hvertfall skal er å pakke klar kofferten til junior.. For han skal være hos mamma og pappa imens..
Har også nabon som bak-barnevakt frem til mamma og pappa henter junior hvis fødselen skulle skje på natta.. Slik at vi slipper å vekke han for å ta han med og møte dem..

ORIGINAL: Happygirl84

Hadde ikke med så mye sist, og skal nok ikke det denne gangen heller..
Satser på at jeg reiser hjem rimelig fort, og i tillegg bort vi bare 20 min kjøring unna sykehuset så..

Men pc kunne jeg aldri tenkt meg å ta med.. Hadde ikke noe behov for å ha det så tiden kunne gå sist, så gjør nok ikke det nå heller..
(Skjønner deg HI som sliter med å få sove andre steder da, så det er sagt ;))

Men det jeg hvertfall skal er å pakke klar kofferten til junior.. For han skal være hos mamma og pappa imens..
Har også nabon som bak-barnevakt frem til mamma og pappa henter junior hvis fødselen skulle skje på natta.. Slik at vi slipper å vekke han for å ta han med og møte dem..

Nei, den tiden når vessla var våken, så hadde jeg mer en nok å gjøre, så pc'en blir nok kun brukt på natten når det blir som værst uten søvn.. Som sagt, hvis den i det hele tatt blir brukt [;)] Kanskje, og forhåpentligvis, slukkner jeg med en gang jeg treffer senga denne gang [;)][:D]

hmm har isje tenkt tanken på sykehusbagen ennå, gidde isje å stresse me d heller ennå, hehe men d komme nokk ittekvert d og [8D]

Hva med hentesett til den lille?

Jeg skrev liste i går, etter inspirasjon fra denne artikkelen: http://mammanett.no/graviditet/livsstil/hva_skal_du_ta_med_til_sykehuset

Har ikke gjort dette før jeg heller, så tenker at jeg pakker bagen om ikke mange ukene, så jeg vet den står klar. Heldigvis bor vi ikke så langt unna sykehuset, så ingen krise om jeg skulle glemme noe... Men hater å føle at jeg mangler noe når jeg er på turer etc, så kjenner jeg meg selv rett, blir det nok en ganske full bag. [:D]

Åjj, så mye ska æ ikkje ha me[:)]
Har ikkje tenkt så mye på den baggen, men ska ikkje ha me mæ for mye. Blir ikkje å ha tid t film og PC uansett^^

Back
Topp