Sykehusbag'en

Stresser ikke med den, gubben gjør så mye for meg no, at en sykehusbag det klarer han hvis fødselen starter tidlig [:)]

Tror jeg vil være ganske tidlig ute med bagen, bare så jeg er sikker på at jeg får med meg alt :)
Men er kjekt å høre hva dere andre har med dere i bagen å :)
Så vet man litt mer om hva man trenger :)

Kjenner at jeg får litt panikk med tanke på å pakke den sykehusbaggen... Å hva i all verden trenger jeg?! Bind? Hvordan bind bør jeg kjøpe? Har aldri brukt det før jeg, her går det bare i ob, natt som dag... Hva trenger man egentlig, og hva har de på sykehuset?? Kjente jeg fikk litt sommerfugler i magen her nå!!

Jeg trodde det var normalt at babyen fikk noen klær fra sykehuset jeg?
Vet ihvertfall at alle nyfødte får sånn body hvor det står "denne side opp" eller noe sånt..
Men bleier å sånt får man vel på sykehuset? Eller må man ta med det å?
Ja når man er inne på det, hva bruker man av bind og sånt etter ungen er kommet?
Er førstegangsfødende selv, så jeg har jo ikke peiling..

Anner ikke hva jeg skal pakke enda, men tenkte å se på det ca 1mnd før termin.

Du får bleier, bind og truser på sykehuset......(fikk iallefall det her)
Bind er vel omtrent som bleier,hehe[:D][:D][:D]

Noen blør mye, mens andre blør lite....jeg blødde mye under fødselen, vet ikke om det har noe og si..
Men blødde omtrent ikke etterpå, knapt en uke.......
Men så fikk jeg mensen når han var 5 uker og[:@][:@][:@]

Du får også låne tøy til bebisen på sykehuset, hvis barnepleierne osv skifter på bebisen
mens du er i dusjen osv er det like greit og ha lånetøy, så du slipper at ditt tøy blir rota bort....

Tror jeg brukte vanlig always bind, jeg nekter og bruke saba,hahaha[:D]

Ellers hadde jeg med meg svært lite, som sagt to bind og journalen......
(trodde jeg ble sendt hjem igjen)

Og en samboer som kom opp med g streng truser, trange, små topper og ja i det hele tatt.....
Men jeg klarte meg fint med trusene og den blå deilige sykehus skjorta[:D]

Jeg fikk lov og gå ned til byen og handle ammebhèr, kremer og alt som ikke var kjøpt inn mens
jeg lå på sykehuset....så da ordna jeg det da.....
Lå der i 8 dager, men skal si det var rart og tusle ned til byen mens han var igjen.....
Men de er jo ikke i noen bedre hender enn der da:)

Puuh....dette ble langt:)

Ja,men da regner med at jeg kan få råd av deg, når jeg skal pakke bagen..hvis du ikke ikke allerede ligger på føden da..

Jeg har liksom vært vant til å bruke vanlig stringbind siden jeg fikk mensen første gangen, det er det jeg alltid har brukt, så kjenner jeg gruer meg til de trusene man får på sykehuset (syns vanlige truser er ukomfortable jeg da).
Tror du det holder hvis jeg har med stringbind? Man kan vel kanskje bare skifte ofte avhengig av hvor mye man blør?
Er litt spennendes å planlegge sykehusbagen da :) Er jo mye man skal ha med seg som man ikke har tenkt over i det hele tatt :)

Nei det er vel kanskje sant.. Da må jeg vel ut å kjøpe vanlige truser da, å se om jeg klarer å bli vant til dem hehe..

okey :)
jeg håper nå på at jeg slipper å sy jeg da :)
Hvor lenge er det vanlig at man pleier å blø i ettertid egentlig? Trodde ikke det var så lenge jeg c..
Tenker jeg skal kjøpe meg sånne vanlige bind på butikken, vil ikke ha sånne "bleier" man får på sykehuset, de vil jeg aldri klare å bruke.. Også skal jeg ta med meg stringbind i tillegg, så har jeg begge deler og er forberedt hehe :)

Når jeg dro[8D] 
Gadd aldri å stresse med pakking eller å tenke opå fødselen, bestemte meg tidlig at jeg skulle ta alt som det kom[:)] Ble ingen "styrt" fødsel på meg så jeg rakk det meste. Er jo ikke sikkert det går sammen veien denne gangen da, men da kan jo mannen dra hjem å hente ting til meg[:)]

oj så det er såpass lenge man blør jah.. ja der ser man hvor mye jeg har satt meg inn i dette hehe :)

Sykehusbaggen ja.. Sist begynte jeg å pakke den etter jeg fikk rier. Stresser ikke.. hehe.
Kommer sikkert til å gjøre det samme denne gangen også.

ORIGINAL: Veroniceen

Kjenner at jeg får litt panikk med tanke på å pakke den sykehusbaggen... Å hva i all verden trenger jeg?! Bind? Hvordan bind bør jeg kjøpe? Har aldri brukt det før jeg, her går det bare i ob, natt som dag... Hva trenger man egentlig, og hva har de på sykehuset?? Kjente jeg fikk litt sommerfugler i magen her nå!![link=http://forum.babyverden.no/javascript:void%28addSmiley%28%27body1%27,%20%27http://forum.babyverden.no/image/s1.gif%27%29%29][:)][/link]

Du får bind på sykehuset, men det er jo sånn type SABA bind..[:'(]
Jeg har kjøpt meg Always Ultra Nattbind..(blå pakke mener jeg det er). Disse er ekstra lange med vinger, og har god sugeevne selv om de er "tynne" bind. Var storfornøyd sist. Nå har jeg vel kjøpt 4 pakker..tar med 1 eller 2 på sykehuset, så har jeg de andre etter at jeg kommer hjem for man kan jo blø en stund etter.

Tøffe dere som begynte å pakke når riene kom da! Vi hadde vel pakket det meste, om la nedi resten når vannet gikk og vi skulle inn på sjekk.
Men jeg akter IKKE å vente til riene kommer...da måtte jeg bare gå og gå og gå! Det var såvidt jeg fikk satt meg i bilen når vi måtte kjøre. [8D] (Godt vi har kortere vei denne gangen..hehe)

ORIGINAL: kiara07

Ja,men da regner med at jeg kan få råd av deg, når jeg skal pakke bagen..hvis du ikke ikke allerede ligger på føden da..

Hehe ja mange lure råd, siden jeg ikke rakk og pakke sen selv:)
Men uansett trenger man ikke ta helt av da, det er jo ikke snakk om mange dagene:)

Og stringbind ville jeg vel kanskje ikke brukt.......men du kan jo kjøpe inn sånne og noen større.....
Får sikkert bruk for dem etterhvert uansett:)

Jeg har alltid kun brukt ob, og ikke bind.....men ja, alt for komforten altså,
er ikke spesielt bra oppi der etterpå,hoho[&:]

ORIGINAL: velonita

okey :)
jeg håper nå på at jeg slipper å sy jeg da :)
Hvor lenge er det vanlig at man pleier å blø i ettertid egentlig? Trodde ikke det var så lenge jeg c..
Tenker jeg skal kjøpe meg sånne vanlige bind på butikken, vil ikke ha sånne "bleier" man får på sykehuset, de vil jeg aldri klare å bruke.. Også skal jeg ta med meg stringbind i tillegg, så har jeg begge deler og er forberedt hehe :)

Joda du vil nok klare å bruke både bleiene og gigabind skal du se[:D] Det er liksom snakk om at det velter ut av deg både størknede klumper og frisk blod. Et stringbind vil holde i ca 3 min og en stringtruse....vel du kan likegodt gå uten om du skjønner, vi snakker store strømmer med rarieteter her[:D][:D][:D]
Desuten er man så øm nedentil at man helst ikke ønsker å ha på seg noe som helst så skal ikke se bort i fra at du også kommer til å like de forferdelig lite pene, men sinnsykt komfortable nettingtrusene[;)][;)]
Blødningen eller renselsen som man kaller den kan vare opptil 6 uker, men mengden avtar. Det er også vanlig at den stopper opp en stund og så begynner igjen, det skjer når "skorpa " etter morkaka detter av livmorveggen.

Hehehe, det er godt Tønna får sagt det[:D][:D][:D]
Men ja, jeg ville også tro at stringtruse ikke er behagelig,
og at du vil prise de trusene........Pene er de ikke, men ufattelig gode og ha[:D][:D][:D]

Satser på at jeg ikke føder i helga, men ukedagen. Gjør jeg det skal jeg hjem så fort han er ute av magen og har blitt gipset, har ingen planer om å bli på sykehuset.[:'(]

Men denne gangen skal jeg ha med tannbørste og rene klær, sist reiste vi inn for sjekk pga lite liv og endte opp med en unge i armene 4 timer senere, hehe[;)]
Var drit kjipt at vi ikke hadde kamera, rene klær ( fostervannet gikk i det jeg hadde på:) og tannbørste, pappan min rasket med seg noe hjemme og komme ut med det. Var ikke akkurat det jeg ville ha valgt av klær, hehe.[;)]

Så en liten bag med litt i skal jeg få ordent.[:D]

Hehe tror jeg skal gå til innkjøp av noen vanlige truser/hipsters eller noe sånt til uka og begynne å gå med dem så jeg blir vant til det og ikke får fnatt på sykehuset hehe :)
Har jo tross alt ikke gått i annet enn stringtruser på mange år..
Så det blir en spennendes erfaring..
Må vel kjøpe inn noen vanlige bind i tillegg på butikken da, men hvilke anbefaler du/dere?
Må jo ha noen som man ikke må bytte etter 3 min hehe..
De såkalte bleiene man får på sykehuset kommer jeg ikke til å bruke, det vet jeg jo med meg selv at jeg aldri kommer til å klare.. :S

Back
Topp