Sykehusbag

Sienna

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Februarhjertene2017
Hva har/skal dere pakke i bagen dere skal ha med på sykehuset? Foreløpig (finner stadig noe nytt som er lurt å ha med) ser min liste slik ut:

Til mor
- Truser (men har blitt anbefalt å bruke trusene man får på føden)
- Sokker
- 2 amme-BH'er
- 2 amme-singleter
- Cardigan
- Joggebukse
- Tights
- Morgenkåpe
- Jeans + overdel til å reise hjem i

Diverse
- Kamera + videokamera + mobil + ladere
- MP3-spiller, bok, skrivebok + penn
- Svangerskapspapirene
- Ørepropper
- Toalettsaker og mykt toalettpapir
- Drikke + noe snacks
- Ammeinnlegg

Til babyen
- Lue + klorevotter
- Hentesett
- Body + strømpebukse
- Pyjamas
- Teppe

Hva mangler jeg? Regner med at man får bind, bleier til babyen, evt. salver/medisiner på sykehuset.

Så veldig grei ut den lista di. Har vel det samme på min. Men jeg har pakket ganske mye, husker jeg svetta voldsomt sist når melka kom. Særlig på bena, så sokker måtte jeg ha en del av. Var så ekkelt med svette ben som skled i slippersene. Er utrolig kjekt å ha med innesko forresten. Dessuten har jeg fått beskjed om at liggedøgn etter keisersnitt er 5 døgn, så jeg må pakke en del skift føler jeg. Både med tanke på gulp, svette og ustabilt vær. Så bagen blir tuung!

Min liste ser ganske lik ut med unntak av noen få ting. Det er vel ikke så mye mer man trenger. Er jo mange som liker å ha hårføner dersom man skulle revne og tørke seg med etter dusjing.

Forresten, så du skrev jeans til hjemreisen. Jeg ville vel ikke satset på det, magen er fortsatt ganske stor noen dager etterpå, og du har ingen garanti for at jeans er godt for underlivet. Man er sår, kanskje sting, hoven osv, så jeans kan gnage veldig. Så ville nok valgt en annen type bukse til hjemreisen. Selv pakker jeg bare myke bukser med myk linning pga keisersnittet.

Synes lista di så ganske grei ut jeg.. Eneste var dette med jeans, det tror jeg vil være veldig ubehagelig å ta på seg etter fødselen. Hadde nesten på meg bleie når jeg skulle hjem forrige gang og det hadde blitt veldig klumpete og ubehagelig.

Jeg på min side har skrevet gravidbukse på min liste. Har en følelse av at jeg håper for mye om jeg skal inn i mine gamle jeans etter 3-4- dager. =P

Ellers er nå min liste ganske lik din =)

ja det er vell på tide å pakke den og ja..:P hehe
min er nokså lik min også, jeg skal også ha med meg pc-en! det eller ipad!
så skal jeg også ha med tutt til mini, tilfelle hun synes det er interesant..

Ville tilføyd Always nattbind:) binda på sjukehuset er ekle, tjukke og klumpete!

4kløver skrev:
Ville tilføyd Always nattbind:) binda på sjukehuset er ekle, tjukke og klumpete!

signerer! 

Det er ikke snakk om jeans fra før jeg var gravid. Så optimistisk er jeg ikke, hehe. Har et par supermyke sorte mammajeans, men hvis det ikke kjennes behagelig ut, så tar jeg selvsagt en annen myk, litt løs bukse i bomull (type tynn joggebukse) som jeg uansett skal ha med.

Vi bor bare 15 min fra sykehuset, så hvis det er noe jeg mangler så får sambo være budbringer ;)

Min liste ser veldig lik ut som din, men jeg har i tillegg smokk til babyen, amme-innlegg, "brystvorteskjell" og purelan. Var veldig usikker på hva jeg skulle ha med til meg selv av klær til hjemreisen, men endte opp med tights. Vi bor 2,5 time unna sykehuset så jeg har tenkt ganske nøye gjennom hva som skulle være med i bagen ;)

*Haley* skrev:
Det er ikke snakk om jeans fra før jeg var gravid. Så optimistisk er jeg ikke, hehe. Har et par supermyke sorte mammajeans, men hvis det ikke kjennes behagelig ut, så tar jeg selvsagt en annen myk, litt løs bukse i bomull (type tynn joggebukse) som jeg uansett skal ha med.

Vi bor bare 15 min fra sykehuset, så hvis det er noe jeg mangler så får sambo være budbringer ;)

Da skjønner jeg ;) Og dere bor jo så nære at det bare er å stikke hjem å hente ting. Jeg har en time til sykehuset, og pappaen har ikke førerkort, og er ikke bare bare å komme seg opp dit hver dag når han må på jobb og vi har storebror. Så jeg må pakke med meg alt når jeg reiser opp..

Jah.. jeg har fortsatt bare tannkost og tannkrem i bagen min.. Bor 5 min fra sykehuset, så ikke noe problem å hente etter hvert for vår del. Tar med det som trengs til fødsel og første døgn. Så tar vi det derfra :-) Kamera og lader, videokamera og lader, mobil og lader, ipod, cd-er med fødemusikken min, en skrivebok, kryssord, drikkeflaske, noen duftlys i tilfelle jeg får i ligge i badekaret, noen par sokker, truer,lette og ledige klær, en spørrebok :-P, hentesettet og noen småplagg til baby.

Jeg må faktisk ut for å handle alt til fødebagen min. Det eneste jeg har som jeg skal ha med er joggebukse og en pakke bind jeg fikk med ene gratispakken fra apoteket ;p

Må komme meg i gang med å pakke bagen snart....

Tar dere med klær til den lille i både str. 50 og 56?

khh89 skrev:
Min liste ser veldig lik ut som din, men jeg har i tillegg smokk til babyen, amme-innlegg, "brystvorteskjell" og purelan. Var veldig usikker på hva jeg skulle ha med til meg selv av klær til hjemreisen, men endte opp med tights. Vi bor 2,5 time unna sykehuset så jeg har tenkt ganske nøye gjennom hva som skulle være med i bagen ;)

Har lest veldig mange steder at det ikke er anbefalt å ta med smokk på sykehuset, fordi at babyen helst ikke skal begynne å sutte på den før 1-2 uker etter fødsel.
Dette fordi at den skal lære seg rett sugeteknikk i forhold til amming.

Det er visst to forskjellige sugeteknikker og smokk-suginga kan visst ødelegge for amme-suginga.

4kløver skrev:

Enig... De er like store som bleiene til babyen....
her liger det en pakke Always i bagen allerede. 

*Haley* skrev:
Tar dere med klær til den lille i både str. 50 og 56?

Jeg har kjøpt noen pysjamaser i str 56, og regner med lillebror bruker dette på sykehuset. Det er deilig å ha litt løse klær. Pysjamaser er også lette å ta av og på, med åpning fra hals til tå. 

Back
Topp