Sykehusbag`en

^Forundringspakken^

Elsker forumet
Har vi en egen liste her for innhold i den? Jeg tenkte faktisk jeg skal begynne litt med den - er jo sikkert litt som skal handles inn og sånt også[:)]

Noen som har den klar alt??

Jeg er jo litt på Juni forumet også - og der fant jeg denne:

Pakkeliste til Sykehusbag

Det var laget en tråd om det i forrige uke mener jeg.
Hvertfall er det ikke så lenge siden.
Mange som hadde lista klar allerede [;)]

ORIGINAL: Helenpia

Det var laget en tråd om det i forrige uke mener jeg.
Hvertfall er det ikke så lenge siden.
Mange som hadde lista klar allerede [;)]

Ja, så fint! Kanskje det kunne vært greit å ha den i våre viktige tråder? [:)] Om noen flere lurer?

takk[:)] da skal jeg plukke litt og lage min egen[:D]

Æ ska ikkje ha så mye i sykehusbaggen æ for min del. Ser ikkje vitsen i å ha me så alt for mye[:)] E mange av de listen som e så ufatteli laaaaang! Skjønne ikkje ka man ska me så masse klær og dill dall når man får låne d ene og d andre på sykehuset[:)]

Må egentlig si meg ganske enig med deg.

ORIGINAL: hctib89

Æ ska ikkje ha så mye i sykehusbaggen æ for min del. Ser ikkje vitsen i å ha me så alt for mye[:)] E mange av de listen som e så ufatteli laaaaang! Skjønne ikkje ka man ska me så masse klær og dill dall når man får låne d ene og d andre på sykehuset[:)]

er veldig enig. Jeg hadde kun med tøy til hjemreiser til bebien sist - lånte klær på sykehuset mens vi var der - og syntes det var veldig greit. Ikke hadde jeg med så mye til meg selv heller.. Kommer langt med pysj, et par klesskift , innesko og div. toalettsaker. Kamera etc er selvfølgelig et must - [:)] Glemmer jeg noe er det helt sikkert noen som kan stikke innom med det. Ellers var det kos med ei bok og noen blader til tiden etter fødselen. Sikkert greit å ha med en mp3spiller eller noe sånt også..

Ser d e så mange som ska ha me filma, PC osv. Man ska jo ikkje være der så lenge (hvis alt går etter planen så klart) å da e d jo så unødvendi å ta me sæ bøttelass me klær å greier. Lista mi e temmeli kort, ska bare ha me litt klær t mæ, biiittelitt klær t ungen (hentesettet liksom, de klærn som ungen ska reise hjem i) sandala å dusje i, toalett saker (bodylotion, kanskje maskara, tvile på at d blir mye sminking, tannbørst osv. D normale) Ja å kamera så klart[;)]

Vil heller bruke tia mi på lillemor, så kan æ heller gå opp på kiosken på sykehuset å kjøpe mæ et blad eller nokka anna hvis d va d. E jo lillemor æ e der for, å æ håpe jo at æ slipp ut etter de 3 dagan^^

Kan skrive opp det jeg hadde med meg som jegg fikk bruk for [:)]

- 2 stk Joggebokser ( Blødde gjennom den ene så det var ganske greit med 2 )
- 2 stk topper
- 3 par sokker
- 2 amme bh + den jeg reiste i
- undertøy
- 2 jakker ( gensere )
- Deodorant
- Shampoo
- Balsam
- Fuktighetskrem
- Dusjsåpe og Asan
- Slipperser
- Hårstrikk
- Bind ( som jeg ikke brukte der, fikk jo på sykehuset)
- KAmera
- Ladder til kamera og mobil
- skift til sambo, tilfelle ( som låg i bilen )

Til den lille hadde jeg med :

- 2 bodyer
- strømpebukse
- ett sett klær som hun brukte på sykehuset
- hentesett
- sokker

Trengte egentlig ikke noe til henne på sykehuset, fikk jo låne allt der.
Og truser osv til meg selv trengte jeg ikke, brukte nettingtrusene de hadde på sykehuset. Må innrømme att jeg tok med noen hjem[8|] De var faktisk behagelige :) God mulig det er noe jeg har glemt forresten

Har så vidt startet på en liste selv, er jo førstegangs... men min er veldig kort i forhold til andre jeg har sett her og der her inne...
Det jeg lurte mest på var... hva i granskuen skal man med sminke? Tror det er det siste jeg tenker på. Flyr ikke på badet for å stasje meg opp under fødsel eller etter akkurat [8D]
Men skal helt klart ha med skift, nødvendige toalettsaker, noe å lese på/musikk, telefonlader og DRIKKEFLASKE!!! Avhengig av det siste... ja også klart... helsekortet da [:)]
Tror ikke jeg skal ta med noe klær til Wiktoria, får jo låne og så har jeg enda ikke klart å bestemt meg for hva hentesettet skal være... så lurer rett og slett på om kjære skal få den oppgaven å kjøpe noe når vi skal hjem [:D] Tror han blir utrolig stolt da [:D]

Jeg hadde ikke med sminke sist og angret litt.. blei endel fotografering - og jeg hadde nok følt meg bedre om jeg hadde kunne stæsje meg litt. Iallfall en lett foundation, rosebudsalve, mascara og roughe.. for jeg var likblei etter forrige fødsel.. Men det er jo opp til hver og en hva en føler for! Vi var kun der i to døgn, så fikk vi reise hjem - så er ikke mye man trenger nei[:)]

ORIGINAL: Devilina

Har så vidt startet på en liste selv, er jo førstegangs... men min er veldig kort i forhold til andre jeg har sett her og der her inne...
Det jeg lurte mest på var... hva i granskuen skal man med sminke? Tror det er det siste jeg tenker på. Flyr ikke på badet for å stasje meg opp under fødsel eller etter akkurat [8D]
Men skal helt klart ha med skift, nødvendige toalettsaker, noe å lese på/musikk, telefonlader og DRIKKEFLASKE!!! Avhengig av det siste... ja også klart... helsekortet da [:)]
Tror ikke jeg skal ta med noe klær til Wiktoria, får jo låne og så har jeg enda ikke klart å bestemt meg for hva hentesettet skal være... så lurer rett og slett på om kjære skal få den oppgaven å kjøpe noe når vi skal hjem [:D] Tror han blir utrolig stolt da [:D]

Bare for å svare på det med sminke: Jeg er ikke helt fornøyd med utseendet mitt, å føler meg heller ikke våken i det hele tatt uten sminke på. Så den blir med :)

Ser d e så mange som ska ha me filma, PC osv. Man ska jo ikkje være der så lenge (hvis alt går etter planen så klart) å da e d jo så unødvendi å ta me sæ bøttelass me klær å greier. Lista mi e temmeli kort, ska bare ha me litt klær t mæ, biiittelitt klær t ungen (hentesettet liksom, de klærn som ungen ska reise hjem i) sandala å dusje i, toalett saker (bodylotion, kanskje maskara, tvile på at d blir mye sminking, tannbørst osv. D normale) Ja å kamera så klart[;)]

Vil heller bruke tia mi på lillemor, så kan æ heller gå opp på kiosken på sykehuset å kjøpe mæ et blad eller nokka anna hvis d va d. E jo lillemor æ e der for, å æ håpe jo at æ slipp ut etter de 3 dagan^^

Jeg skal ha med pc/film fordi jeg ikke får til å sove på sykehuset,så da er det greit å ha på natterstid når sykehusskrekken og søvnløsheten tar for mye på,å lillebror (forhåpentligvis) sover..[&o] (vet det av erfaring at det ikke er noe særlig..)
HATER sykehus, og hater å være borte fra mannen, å sist gang gråt jeg mange tårer fordi jeg rett og slett holdt på å bli gal.. Er vell det man kan kalle for typisk hjemme-gris [;)]

hehe, ja d e jo litt sånn smaken e som baken. Man kjenne sjøl ka som e rett for sæ[:)] Å hvis du alikavell ikkje får sove når du e på sykehus, så må du vell ha litt tidsfordriv. Men etter d æ har hørt, så må man ikkje ligge på sykehuset. Hvis alt e bra å alt e sjekka, så kan man jo dra hjem. Kanskje d heller hadde hvert nokka for dæ? Så lipp du alt styret å kan dra hjem å sover i stede?[:)][:)]
ORIGINAL: MarsMamma

Jeg skal ha med pc/film fordi jeg ikke får til å sove på sykehuset,så da er det greit å ha på natterstid når sykehusskrekken og søvnløsheten tar for mye på,å lillebror (forhåpentligvis) sover..[&o] (vet det av erfaring at det ikke er noe særlig..)
HATER sykehus, og hater å være borte fra mannen, å sist gang gråt jeg mange tårer fordi jeg rett og slett holdt på å bli gal.. Er vell det man kan kalle for typisk hjemme-gris [;)]

sminken blir nok med her også.. ble værede 5 dager sist og med forskjellig besøk og styr og bilder, så var det veldig deilig å få fresha seg,ja. Men nå er jeg av typen som alltid har mascara på da... føler meg helt dust uten..

hehe, ja d e jo litt sånn smaken e som baken. Man kjenne sjøl ka som e rett for sæ[:)] Å hvis du alikavell ikkje får sove når du e på sykehus, så må du vell ha litt tidsfordriv. Men etter d æ har hørt, så må man ikkje ligge på sykehuset. Hvis alt e bra å alt e sjekka, så kan man jo dra hjem. Kanskje d heller hadde hvert nokka for dæ? Så lipp du alt styret å kan dra hjem å sover i stede?[:)][:)]

Ja,er jo det jeg håper på :) Sist så var jo alt helt nytt, å i tillegg kom hun 1 mnd for tidlig og ville ikke ta puppen, å hadde litt gulsott så hun måtte ligge i sola så vi kom oss ikke hjem. Men jeg antar og tror jo at vi får dra hjem tidligere denne gangen. Blir litt slik føre-var opplegg. Ender vell sansynligvis opp med å ikke røre baggen i det hele tatt[8|] ville jo vært typisk når jeg for en gangs skyld faktisk har planlagt i forveien[;)]

hehe, ja d e jo d som e så forbanna typisk^^ Greit å ha d me sæ i hvertfall, så kan du heller bare elte d i bilen å ta d me hjem hvis alt går som man håpe[:)]

Ja,er jo det jeg håper på :) Sist så var jo alt helt nytt, å i tillegg kom hun 1 mnd for tidlig og ville ikke ta puppen, å hadde litt gulsott så hun måtte ligge i sola så vi kom oss ikke hjem. Men jeg antar og tror jo at vi får dra hjem tidligere denne gangen. Blir litt slik føre-var opplegg. Ender vell sansynligvis opp med å ikke røre baggen i det hele tatt[8|] ville jo vært typisk når jeg for en gangs skyld faktisk har planlagt i forveien[;)]

Den lista fra juni var jo kjempebra, da!! Åååå, kjenner jeg gleder meg veldig nå!!! Til å treffe babyen i magen, til at hun skal få møte storesøster, til å amme, til å kose med bebisen... [:)][:)]

Back
Topp