Sykehus bag..

Når har dere tenkt å pakke sykehus bagen? Å hva skal dere ha i?

Å når ordner dere klar seng osv til lille gullet?

Latensfasen var uendelig lang forrige gang så tenker at jeg skal spare pakkingen til riene begynner :) så har jeg noe å gjøre på mens jeg venter hehe.

Seng og diverse andre ting står vel nesten klart. Må pakke ut en del tøy (ligger fortsatt i esker etter første) og få vasket.
Men tenker at jeg begynner på det i april. Er blitt oppsagt på jobb pga nedbemanning så skal bare jobbe ut måneden.
Så da har jeg jo veldig mye tid før babyen kommer ;)

Planer om å søke meg til ABC klinikken og der er erfaringen fra andre jeg kjenner at jo mer du har med selv jo mindre trenger du se jordmor og annen personell - noe som i stor grad er en av hovedårsakene til å føde der for min del :) Ønsker ikke (og får heller ikke lov til å føde hjemme) men har heller ikke lyst på sykehusfølelsen. Da tar jeg heller med ekstra for å få mer fred og ro tiden vi er der :)
Aha. Her ligger alt til mor i skap på badene samt på en tralle i gangen. Og bleier og kluter ligger på stellerommet :)

Aha. Her ligger alt til mor i skap på badene samt på en tralle i gangen. Og bleier og kluter ligger på stellerommet :)

Hvilket sykehus hører du til? :) Er nok det samme på Ullevål - både på ABC og vanlig avdeling - men vil som sagt ha minst mulig forstyrrelser :P

Men ender nok opp med kun bleie(r) og kluter til hjemreise, og hamstring av truser/bind om de har det liggende. Mange sykehus hvor man nå bare får 1-2 sånne truser..

Jeg kommer til å begynne ved uke 30, tar litt etter litt og holder det organisert med en godt planlagt liste. Bor ganske langt unna sykehuset, og måtte jo bli værende rundt en måned sist gang når fødselen ble igangsatt i uke 35 før jeg fikk dra hjem for første gang. Så forberedt skal jeg være, i og med at jeg har samme sykdom nå som gjorde at jeg ble igangsatt sist.

Hvilket sykehus hører du til? :) Er nok det samme på Ullevål - både på ABC og vanlig avdeling - men vil som sagt ha minst mulig forstyrrelser :P

Men ender nok opp med kun bleie(r) og kluter til hjemreise, og hamstring av truser/bind om de har det liggende. Mange sykehus hvor man nå bare får 1-2 sånne truser..
Jeg har født på Ullevål på vanlig avd. og hadde veldig lite sykehusfølelse der. De har ofte så sprengt kapasitet at du må "mase" litt for å bli "forstyrret". Skal føde på ABC denne gangen, og jeg har et inntrykk av at du heller får for mye enn for lite hjelp der pga. få på barsel.

Jeg har født på Ullevål på vanlig avd. og hadde veldig lite sykehusfølelse der. De har ofte så sprengt kapasitet at du må "mase" litt for å bli "forstyrret". Skal føde på ABC denne gangen, og jeg har et inntrykk av at du heller får for mye enn for lite hjelp der pga. få på barsel.

Så jeg burde med andre ord satse på vanlig avd.? Men vil gjerne ha badekar da, så ABC er kanskje lurt? Spørs om jeg får lov da.. Det er jo "problemet" mitt ;) Men først må jeg bli gravid...

Men ja. Tenker mye av det jeg har på listen ikke blir tatt med inn, men stående i bilen og hentet om vi trenger det :) Jeg er litt sånn føre-var og har "heller for mye enn for lite" tankegang :P

Ser for meg at jeg kommer til å begynne å pakke et par dager før termin.. Har ikke begynt å gjøre klart til hun kommer, har god tid enda ;)
Var sinnsykt stressa før vi flytta, men nå er jeg rolig :p

Satser
Ser for meg at jeg kommer til å begynne å pakke et par dager før termin.. Har ikke begynt å gjøre klart til hun kommer, har god tid enda ;)
Var sinnsykt stressa før vi flytta, men nå er jeg rolig :p
Satser på å pakke med rier om du føder før det da? ;)
Jeg pakket i uke 35/36 sist tror jeg, fødte 38..
La en lapp oppå bagen med liste over hva som manglet, som ting du bruker daglig.. Tannbørste, lader osv..

Satser

La en lapp oppå bagen med liste over hva som manglet, som ting du bruker daglig.. Tannbørste, lader osv..
Går helt fint å pakke med rier, det gjorde jeg :p monterte bilstolen også. Litt verre om det er stormrier sikkert :p

Satser

Tar det som det kommer, ingen grunn til panikk og bekymring enda ;)

Har begynt sånn smått å handle inn diverse, slik som dusjsåpe, ansiktskrem, tannkrem i reisestørrelse, store truser og ammebher (typ sportsbh aktig). Tar det litt etter litt :) Har skrevet ferdig lista da.

Går helt fint å pakke med rier, det gjorde jeg :p monterte bilstolen også. Litt verre om det er stormrier sikkert :p
Ja, jeg hadde ikke mulighet til å pakke når vannet gikk og riene satte i gang for fullt med storebror! Så jeg var veldig glad jeg hadde pakket det meste og skrevet en lapp som samboeren plukket etter på morgenen. Jeg hadde ikke tankeoverskudd til å tenke klart, og jeg hadde mer enn nok med å få kroppen ut i bilen :p

Ja, jeg hadde ikke mulighet til å pakke når vannet gikk og riene satte i gang for fullt med storebror! Så jeg var veldig glad jeg hadde pakket det meste og skrevet en lapp som samboeren plukket etter på morgenen. Jeg hadde ikke tankeoverskudd til å tenke klart, og jeg hadde mer enn nok med å få kroppen ut i bilen :p
Vi bor bare noen minutters kjøring fra sykehuset, så jeg stresser ikke så mye med å måtte få med meg alt uansett :)

Jeg vasket klær, gikk tur med hunden og pakket ferdig med rier sist ;) Men som noen sier, riene kan være ulike og tankene litt rotete.. Hehe
Bor man nærme sykehuset spiller det liten rolle da mannen eller andre kan hente tingene man mangler.. Dog kjipt å f eks mangle kamera, lader, papirer, rene klær..

Last edited:
Back
Topp