Sykehus bag..

LilleMyen84

Blir kjent med forumet
Når har dere tenkt å pakke sykehus bagen? Å hva skal dere ha i?

Å når ordner dere klar seng osv til lille gullet?

Jeg tar å pakker slikt og gjør klart når permisjon starter :)
Her står alt i eskene det kom enda..

Når har dere tenkt å pakke sykehus bagen? Å hva skal dere ha i?

Å når ordner dere klar seng osv til lille gullet?

*sniker da jeg ikke er gravid ennå, men bare veldig tidlig ute med planleggingen av alt hehe*

Planlegger å pakke bagen rundt uke 34-35 med det som bare kan ligge i den noen uker så ha en huskelapp for ting som må ned i siste liten (ladere, mat, papirer, klær i bruk daglig etc.).. Her er min liste:

SYKEHUS-/FØDEBAGEN

• Helsekort, svangerskapspapirer, fødebrev
• 2 ammebher uten spile
• Ammeinnlegg i ull og engangs
• Purelan brystkrem
• 2-3 topper/singleter (ammetype?)
• 2-3 tights/behagelig bomullsbukser
• Lang cardigan som dekker stumpen
• Sovekjole (gjerne to, åpning foran)
• Tynn morgenkåpe
• Crocs eller lignende
• Toalettsaker (sjampo, balsam, deo, tannbørste, tannkrem, hårbørste, strikk, ansiktskrem, ansiktsservietter, litt sminke, paracet, tørrsjampo, mykt toalettpapir)
• Sykehustruser, store bind
• 2 par ankelsokker pluss kosesokker

• 3-4 bodyer (50)
• 3-4 myke bukser (50)
• 2-3 par sokker (10/12)
• 2 strømpebukser (50/56)
• Bomullslue pluss lue i ull (38/40)
• Hentesett
• Helseteppe eller strikket teppe
• Bilsete med pose
• Våtservietter, noen bleier, olje
• 2-3 gulpekluter (store)
• Bæresjal
• Koseklut og smokk

• Mobil med tilbehør
• iPad
• Notatbok og penn
• Litt drikke og småsnacks
• Småmynt
• Duftlys (om lov)

Pakker den i uke 33 :)

*sniker da jeg ikke er gravid ennå, men bare veldig tidlig ute med planleggingen av alt hehe*

Planlegger å pakke bagen rundt uke 34-35 med det som bare kan ligge i den noen uker så ha en huskelapp for ting som må ned i siste liten (ladere, mat, papirer, klær i bruk daglig etc.).. Her er min liste:

SYKEHUS-/FØDEBAGEN

• Helsekort, svangerskapspapirer, fødebrev
• 2 ammebher uten spile
• Ammeinnlegg i ull og engangs
• Purelan brystkrem
• 2-3 topper/singleter (ammetype?)
• 2-3 tights/behagelig bomullsbukser
• Lang cardigan som dekker stumpen
• Sovekjole (gjerne to, åpning foran)
• Tynn morgenkåpe
• Crocs eller lignende
• Toalettsaker (sjampo, balsam, deo, tannbørste, tannkrem, hårbørste, strikk, ansiktskrem, ansiktsservietter, litt sminke, paracet, tørrsjampo, mykt toalettpapir)
• Sykehustruser, store bind
• 2 par ankelsokker pluss kosesokker

• 3-4 bodyer (50)
• 3-4 myke bukser (50)
• 2-3 par sokker (10/12)
• 2 strømpebukser (50/56)
• Bomullslue pluss lue i ull (38/40)
• Hentesett
• Helseteppe eller strikket teppe
• Bilsete med pose
• Våtservietter, noen bleier, olje
• 2-3 gulpekluter (store)
• Bæresjal
• Koseklut og smokk

• Mobil med tilbehør
• iPad
• Notatbok og penn
• Litt drikke og småsnacks
• Småmynt
• Duftlys (om lov)

Purelan får du, bind og nettingstruser får du, bleier og vaskekluter har de. (våtservietter vil de ikke ha på sykehusene), olje har de og de viser deg også første bad :)

Tenkte å pakke den i mai, dvs i ukene før uke 36.
Siden vi har nærmere to timers kjøring, er det ikke bare for mannen å stikke hjemmom å hente noe etter fødsel.
Alt som kan pakkes legges i, mens ting og de klærene jeg evt bruker før fødselen, skrives på liste og skal vise gubben hvilke, så han kan pakke om det trengs.
Pakker evt en egen liten bag til babyen og har liggende klar i bilen i god tid i forkant.

Jeg kommer til å vente en stund til, men tenker det er greit å ha den stående klar litt tidlig. Med en liten huskeliste for det siste som må puttes i i siste liten. Man vet aldri når noe plutselig setter i gang, og da tenker jeg det er fint å ha en mindre ting å tenke på :)

Blir vel slik som sist, pakkes etter vannet går :p

Det har jeg ikke tenkt noe særlig på. Blir vel sånn i uke 37-38 tenker jeg. Aner ikke hva jeg skal ha med, men tenker at det blir klær til meg og babyen, utstyr og toalettsaker, muligens litt snacks og fotoapparat i alle fall :)

Sist pakket jeg verdens største bag og brukte ikke 1/3 en gang..

Jeg var ekstremt varm om nettene pga av renselsen så skal ta med veldig tynn pysj og 2 stk vannflasker til nettene.

Greit å pakke noen klær som egner seg til du får besøk på sykehuset. Siden vi føder i juni er en løs kjole genialt. Greit å skjule bleierumpa ;)

Babyen er den som griser seg til minst av dere to så trenger ikke mye klær. Uansett så får du klær på sykehuset til å ha på under oppholdet.

Jeg skal ta med en liten bamse fra storesøster og et deilig babyteppe som hun vil bruke hele nyfødt tiden.

Alt av bind og sånt har de på sykehuset. Dropp IPaden for bruk den tiden du ikke koser med babyen på å hvile!

Purelan får du, bind og nettingstruser får du, bleier og vaskekluter har de. (våtservietter vil de ikke ha på sykehusene), olje har de og de viser deg også første bad :)

Planer om å søke meg til ABC klinikken og der er erfaringen fra andre jeg kjenner at jo mer du har med selv jo mindre trenger du se jordmor og annen personell - noe som i stor grad er en av hovedårsakene til å føde der for min del :) Ønsker ikke (og får heller ikke lov til å føde hjemme) men har heller ikke lyst på sykehusfølelsen. Da tar jeg heller med ekstra for å få mer fred og ro tiden vi er der :)

Haha sist hadde jeg den pakket tidlig ! Nå tar jeg alt med ro, tror den sto I bilen fra uke 32 forrige gang ! Haha så det blir vell når vi har flyttet og fått alt på plass :)

Jeg kommer nok til å pakke den ca klar rundt uke 32, bare fordi jeg har fått for meg at jeg kommer til å føde før tiden... Det blir jo de tingene som ikke skal brukes alikevell så de kan liksågodt ligge klar i en bag :D:rolleyes:

Kjenner jeg meg selv rett så løper jeg/samboer rundt og pakker baggen mens jeg har rier :p

Må prøve å få til litt pakking noen uker før termin..i hvertfall noe av det som jeg ikke bruker da, men som jeg skal bruke på sykehuset :) Tenker mest på tøy til meg og baby.. å så må jeg huske å få med litt shampo/balsam og litt sminke :) Vi bor bare 15 min kjøretur i fra sykehuset, så mannen kan uansett kjøre å hente ting :)

Jeg kommer nok til å pakke når perimisjonen starter :happy: Mener jeg gjorde det sist også.

Sengen til vesla står klar på det som skal være hennes rom, men kommer til å flytte denne inn på vårt rom når det nærmer seg termin. Kommer nok til å se gjennom klærne fra storbror om ikke så altfor lenge og vaske igjennom det jeg vil bruke til lillesøster og legge dette klar i skap/kommode.

Dette er hva jeg tenker å ha med i sykehusbagen:

• Helsekortet/permen med svangerskapspapirer osv
  • behagelige klær til etter fødselen
  • innesko
  • toalettsaker
  • store truser, gjerne noen ekstra da jeg etter erfaring fra sist, blødde ganske mye og skifet ofte
  • ammebh
  • ammetopper
  • ammeinnlegg
  • store bind (greit med litt ekstra i tillegg til de vi får på sykehuset)
  • tytt (selv om flere sier at det ikke er lurt før barnet har blitt vant til ammingen) angrer på at jeg ikke hadde med det sist, så denne gangen er den med ;)
  • hentesett
  • bodyer/strømpebukse/bukse/sokker/lue
  • ekstra bleier til baby selv om vi får på sykehuset. syntes sist det var greit å slippe å hente hele tiden :p
  • gulpekluter
  • helseteppe
  • mobil/mobil lader
  • kamera
  • lesestoff
  • snacks
  • bilstol

Pakker vel når riene begynner. Har ikke tenkt å ha med så mye. Bur 5 min unna sykehuset, så lett få på plass det en evt mangler. Har ikke planer om å bli så lenge på sykehuset heller.

Back
Topp