sykehus bag

September16

Glad i forumet
når skal dere pakke den? hva skal dere ha i den?

3 uker før tenkte jeg.
Klær til meg og baby til hjemreisen.
Tannbørste/toalettsaker til både meg og mannen.
iPad
Kamera
Ammeinnlegg
Amme-bh
Havianas til å dusje med
Joggebukse/pysjamasbukse

Tenkte jeg skulle begynne å pakke den rett over nyttår, er greit å ha liggende klar selv om jeg ikke har ul termin før 3.mars. ;-) kan komme tilbake til hva jeg skal ta med. Vet hvarfall bedre den gangen her, er så mye jeg ikke fikk bruk for med mi forrige for 2 år siden.

Tenker å begynne pent en måned før termin.. Blir nok det samme som sist. Jeg pakker det ned, tar det opp fordi jeg skal bruke det, vasker det og pakker det ned igjen flere ganger ;) Kan ikke huske at jeg hadde med for mye av noe sist, men jeg husker egentlig ikke hva jeg pakket heller. Fulgte de standard listene man finner på nett :)

Helsekortet
Klær til baby, noe i str 50 og noe i 56
Hentesettet mor har strikka
Mitt elskede Lille Lam ullpledd (alle bør ha et slikt til babyen sin - verdt hver krone!)
Svære gode (mørke) joggebukser og pysjbukser
Ammegensere/t-skjorter (holder egentlig med vanlige topper og gensere, men når jeg uansett eier slikt er det like greit å ta med)
Amme BHer
Ammeinnlegg
Purelansalve (sist gang fikk jeg på sykehuset, men liker å ha med egen)
Truser, størrelse gnu
Slippers
Toalettsaker, inkl sminke
Nattbind
Mobil og tablet + lader
Trenger ikke kamera, har s4 ;)
Noen ok klær å reise hjem i selv

Sist hadde jeg også med sportsdrikk, litt nøtteblanding, sjokolade og bananer som forsvant utover natta :)

Satser på at gubben klarer å pakke sin egen sekk :)

Har begynt så smått, liker å stelle med sånt :) Har kjøpt litt nye koseklær til etter fødselen, de skal ikke brukes før det uansett, så da kan de like gjerne ligge i bagen liksom. Jeg kommer til å pakke lett til selve fødselen, og heller hente bagen fra bilen når det hele er overstått, får jo det man trenger underveis/rett etter fødselen på sykehuset. Det ser veldig mye ut på listene, men det får plass i en flyvertinnekoffert og stelleveska (unntatt bilstolen da) :)

Til fødsel:
Ønskebrev
Helsekort
Kamera og lader
Bikinitopp til badekaret

Til barsel:
2 amme-BH
Ammeinnlegg papir og ull
Lykkelig som liten ammesalve
6 store truser
Nattbind
4 sokker
2 svarte joggebukser
Pyjamas
4 ammetopper
1 hettejakke med glidelås
Sandaler til å dusje med
Toalettsaker

Til baby:
Hentesett
Ullpledd
Gulpekluter til hjemreisen
4 sett klær
2 nattiser
2 tynne luer
Bilstol med pose
Bleier til hjemreisen
Mesoft kluter i ziplockpose med vann og olje (hjemmelagde våtservietter)
Smokk

Til mannen:
2 boksere
2 sokker
2 t-skjorter
1 joggebukse
Innesko
Tannbørste

Tenkte å pakke mens riene holdt på jeg :p
Er så bestemt på å være hjemme leeeeenge før vi drar denne gangen så må ha noe å gjøre mellom slagene :pa

Tenkte å pakke mens riene holdt på jeg :p
Er så bestemt på å være hjemme leeeeenge før vi drar denne gangen så må ha noe å gjøre mellom slagene :pa
Dette er egentlig taktikken min denne gangen også ;) Men jeg kjenner meg selv, jeg begynner nok en god stund før!

Jeg pakket med rier sist, dokka kom litt brått på :) så denne gangen skal baggen være klar i goooood tid før, sist på januar tenker jeg.

Jeg skal vel pakke en bag med noe ting sikkert;) N kom 9 dager på overtid så er ikke så bekymra for at denne kommer noe særlig tideligere. Dessuten bor vi 5 min fra sykehuset og jeg har planer om å være lengst mulig hjemme og fortest mulig hjem igjen. Mannen kan bare dra å hente det jeg evt. mangler. Men i det store og det hele blir det vel litt klær til meg (hater sykehustøy), klær og hentesett til baby, toalettsaker og sminke. Og kamera. Og smokken skal definitvt med denne gangen, så kan de klage så mye de vil på det på barsel (hvis jeg skal dit i det hele tatt). Jeg gir blaffen;)

Synes det er litt rart å pakke fødebag for min del. Jeg har jo ikke engang fødeplass...

Nå er bagen pakket :) har allerede vært innlagt 1 gang pga premature rier og da ble det full fart oppover til bodø med seakingen. Derfor er alt klart nå, i tilfelle .

Jeg kom på en ting til, etter å ha gått gjennom litt babytøy i dag! Sånne små votter til baby, i tilfelle ho klorer seg like mye i ansiktet som Oliver gjorde da han var nyfødt! Veldig kjekt!

Vett ikke når jeg kommer til å pakke. Det blir vel en gang jeg får det for meg. Men en ting er iallfall sikkert og det er at jeg skal ha med meg mange energibarer. Blir sulten som en hai når jeg ammer. Hadde med et par sist gang med banansmak fra XXL. Angret på at jeg ikke hadde flere.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Vet ikke om jeg gidder å pakke jeg. Vi bor så nærme at jeg bare kan sende mannen hjem for å hente ting. Synes det er null stress å bruke sykehusklær både til meg og babyen.
Jeg ble sendt rett til sykehuset fra fastlegen i våres, og da hadde jeg ingenting med meg. Var innlagt en uke. Gikk helt fint det.

Det viktigste for meg er mobil, kamera og ladere. Og camelbak-flaska mi. Mye bedre å drikke av den enn av glass, da blir det ikke så mye søl:)
Anbefaler alle en sånn drikkeflaske!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg begynner å pakke den når jeg er 37 uker, for før den tid befinner jeg meg 6 timer vekk fra alt babyutstyret (driver og flytter til en annen kant av landet)

Her er hva jeg kommer på så langt:

Klær til meg
Ballerinasko+havaianas

Toalettsaker + sminke
Mykt dopapir

Belly band
Amme-bh
Ammeinnlegg
Medela lanolinsalve

Close caboo bæresjal
Klær til hjemreise for baby (bruker sykehusklær til det, mekonium-flekker sitter godt, ikke interessert i å få det på vårt tøy :P )

Mobil + lader
Kamera
iPad/Mac

Mat dropper jeg å pakke, tror jeg spiste noen sykehusbrødskiver under sist fødsel, funka greit :)

pakker bagen så fort dato for innlegelse på pasienthotellet er klart

Pakker bagen etter Oslo tur i slutten av denne mnd ;-)

Sent from my LT18i using BV Forum mobile app

Back
Topp