Syke leggkramper

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Får de minst en gang i uken men så langt bare når jeg våkner- vet at det er vanlig i graviditeten men; hver gang jeg får en så vrir jeg meg i smerter og lager lyder ukontrollert (morro for mannen å våkne til det ;p) og akkurat i det minuttet de varer er jeg ikke i stand til å gjøre noe med foten min. Tror dere det kan da være farlig å kjøre bil? I tilfellet jg plutselig får en i bilen...eller har dere andre også bare erfaring med disse krampene på morgenen?

Jeg fikk også dette forrige gang. Helt vanlig med leggkramper, ja, men jeg fikk også sånne syke "strekker" spesielt i leggen. Var utrolig vondt og fikk ikke rørt på beinet på et par minutter. Fikk det stort sett om jeg rørte på meg fort.

Jeg fikk også dette forrige gang. Helt vanlig med leggkramper, ja, men jeg fikk også sånne syke "strekker" spesielt i leggen. Var utrolig vondt og fikk ikke rørt på beinet på et par minutter. Fikk det stort sett om jeg rørte på meg fort.

Kjørte du bil da? Tenker jo at det i verste fall kan være farlig

Jeg har fått det, men kun på nettene og om jeg har drukket lite vann og fått i meg lite vitaminer i forkant. Er jo vanlig å få det som gravid, og uten at det er noe farlig, men om du er veldig plaget/får det ofte ville jeg oppsøkt legen og tatt blodprøver for å se hvordan det ligger an med vitaminer og mineraler i kroppen din.

Det som hjelper meg iallfall er å drikke godt og spise variert. Når krampen først kommer forsvinner den raskt hvis jeg gir en form for motstand, at jeg feks står fotballen til benet som kramper og legger all vekta mi på den. Om du skjønner forklaringen;) Har aldri hatt det på dagtid, så har ikke vært bekymret for bilkjøring selv. Men det er også noe jeg ville sport legen om var jeg deg.

Last edited:
Kjørte du bil da? Tenker jo at det i verste fall kan være farlig
Nei, aldri skjedd i bil. Rører meg sjeldent brått og voldsomt mens jeg kjører. Er stort sett på vei opp fra sofaen eller når jeg snur meg i senga.

Kjøp magnesium og ta det hver kveld. Kan hjelpe på kramper og urolige bein.

Forie gang fikk jeg dette flere ganger vær natt. Holdt på å få det flere ganger nå også, men klart å stoppe det :p kommer gjerne på natta når jeg strekker meg.

Back
Topp