syke greier

Zera

Forumet er livet
Hadde en piercing i puppen som jeg tok ut for snart 2år siden for jeg fekk en hellt for jævlig betendelse.... Legen sa det var første gang han hadde sett en jente med brystbetendelse som ikke ammet.. hehe
Men igår så kjennte jeg at jeg var litt sår på brystvorten, så jeg sjekket den, og da hadde jeg fan meg fått betendelse IGJEN!!!!!
HVA SKJER A??? tok den jo ut for som sagt snart 2år siden, og gikk på den hestekuren for å bli kvitt betendelsen... så forstår ikke hvorfor jeg får det igjen nå...[8|]

Jeg har hatt piercing i begge brystvortene....Tok di ut da jeg fikk vite at jeg var gravid med første jenta som nå er 6 år...

Mens jeg gikk gravid fikk jeg en fin betennelse i utgangen av det ene hullet...rant blod og gugge...fikk en kur for det da...

Men da jeg begynte og amme fikk jeg en stor kul under det enne inngangs hullet til piercingen (eller der den hadde vært)

Gjorde såååå vævlig vondt da Tyra sugde... Reiste på legevakta og måtte da skjære opp halve brystvorta...og fikk ikke lov til og amme mer og fikk dermed tabletter mot produksjon pgr av sting jeg måtte sy...

Det var hvertfall en stor talg annsamling som og hadde blitt betent...Det var masse ekkel hard pakket nesten tør gugge...(sorry detaljer)

Han sa at jeg fikk nok problemer med og amme senere med et annet barn...
Da jeg fikk jenta mi ronja som er 1 år og 9 mnd nå så gikk amminga kjempe lett...hvertfall i 5 mnd...Hadde av og til symptomer på ny betennelse men gikk tilbake av seg selv...

Men da hun var 5 mnd stoppet hun og amme på denne puppen jeg hadde operert i.... Ammet da på en pupp fram til hun var 11 mnd...

Men det viste seg at bare noen få uker etter amme stopp på den ene så kom det en ny betennelse...jeg måtte skjære opp igjen og sy...

Faen snart detter brystvorta av...hehe... Så fikk da samme beskjed om at jeg kunne få problemer med og amme på denne puppen ved neste barn...I værste fall kunne brystvorta dette av... HJELP...
Men jeg blåser i det.... Vil amme dette barnet og...

Vet ikke om dette hjalp deg noe, men ville bare fortelle hva jeg har opplevd ved piercing i brystvortene.... Det er noe dritt om en vil ha barn...

Denne betennelsen din kan nå komme av hormoner pgr av svangerskapet....råder deg derfor til og kontakte lege tidlig og få dette vekk....

Lykke til [:)]

Så pass ja?? Så ikke nok med at det gjorde vondt som FAN å ta den, så må vi lide i ettertid med det?? morsomt...[:'(]
Ja,skal til legen mandag,så skal nevne det da... for er ikke noe digg, for det ser ekkelt og lukter ekkelt[:'(] 
Jeg hadde ikke nok melk til anette, så hu møte ha flaske i tilegg, men fekk ammet henne litt og koste meg da, så vil gjerne amme denne litt også da....

kan hende at sårkanalen ikke er fullstendig grodd.
Og det dermed har dannet seg ei "luftlomme" inne i sårkanalen som det samler seg puss i, og blir betent til slutt.

Derfor er det ikke anbefalt og fjerne en piercing sålenge det er en aktiv infeksjon på gang i sårkanalaen.
Da er det bedre og heller rense med sterilt saltvann, og la piercingen drenere såret :)

Ja nei piercing er jeg helt ferdig med...har en i leppa...men alle di andre har jeg tatt ut...
Ja du burde nok få sjekket dette...Lukter ikke godt nei...Kan tyde på at du har en slags talg ansamling...det er vanlig ved piercing på tørre områder... Og nå har du en del hormoner i kroppen som og påvirker dette... Så bare bli kvitt det, da har du et bedre utgangspunt for og få ammet...

Mammaen min har 4 unger men ikke fått melk til oss... Men vi er like friske og gode som andre barn...viktigste du kan gjøre er og prøve så godt du kan...bedre enn det kan du ikke...

PS ikke føl deg dårlig dersom det ikke går denne gangen...vet alt sånt amme styr og press ved det...
Måtte slutte da Tyra var 1 mnd...Jeg følte meg som den dårlig mammaen..men hallo vi gjør så godt vi kan... alle ønsker det beste for sine barn og mere kan vi ikke gjøre...

Ønsker deg alt av lykke...[:)]

ORIGINAL: Hope4

Ja nei piercing er jeg helt ferdig med...har en i leppa...men alle di andre har jeg tatt ut...
Ja du burde nok få sjekket dette...Lukter ikke godt nei...Kan tyde på at du har en slags talg ansamling...det er vanlig ved piercing på tørre områder... Og nå har du en del hormoner i kroppen som og påvirker dette... Så bare bli kvitt det, da har du et bedre utgangspunt for og få ammet...

Mammaen min har 4 unger men ikke fått melk til oss... Men vi er like friske og gode som andre barn...viktigste du kan gjøre er og prøve så godt du kan...bedre enn det kan du ikke...

PS ikke føl deg dårlig dersom det ikke går denne gangen...vet alt sånt amme styr og press ved det...
Måtte slutte da Tyra var 1 mnd...Jeg følte meg som den dårlig mammaen..men hallo vi gjør så godt vi kan... alle ønsker det beste for sine barn og mere kan vi ikke gjøre...

Ønsker deg alt av lykke...[:)]

Mamma hadde kunn melk til mellom søstra vår og ikke oss 2 andre, og mor-mor hadde ikke til noen av barna sine,så det der tror jeg er arvlig.. For den søsteren min hu hadde melk til har ammet alle sine 3 og vi som ikke fekk noe har nesten ikke hatt noe til våre unger..
Føler meg ikke som noen dårlig mor, det viktigste er jo at ungen får mat[:)]
jeg hadde litt melk til anette til hu var 1 mnd, og det var litt kos den ammingen jeg hadde morgon og kveld til hu, så håper her er litt til denne også..

Typen tror kansje der har vert en liten hinne med betendelse som ikke har komt med, som kommer nå, siden puppene og alt har vokst. kan hende han har rett i det..
Så skal snakke med legen på mandag[:)]
For dette er PJUUUUUK! ! ! ! [:'(][&:]

ORIGINAL: syddihodet

kan hende at sårkanalen ikke er fullstendig grodd.
Og det dermed har dannet seg ei "luftlomme" inne i sårkanalen som det samler seg puss i, og blir betent til slutt.

Derfor er det ikke anbefalt og fjerne en piercing sålenge det er en aktiv infeksjon på gang i sårkanalaen.
Da er det bedre og heller rense med sterilt saltvann, og la piercingen drenere såret :)

Jeg hadde ikke betendelsen når jeg tok den ut, betendelsen kom 2 mnder etter på... kom på det nå... typen minnte meg på det.. hehe[:)]

Æ mått ta den ut pga av betennelse, men har itj kjent nå enda da...(å d kjæm ut heksemelk)
håpe d hold sæ sånn...
hørtes ikke godt ut det som e nevnt over her...ohoooo,skjær opp på puppen da[X(]
iiiiiiik....[:o]

Back
Topp