syke barn?

x1x*isa*

Forelsket i forumet
Er det noken her som har barn med ulike funksjonshemminger, autisme, down syndrom, cp, adhd osv ??

og korleis er kvardagen deres?

eg har ei søster med adhd, og har jobbet med barn som har adhd, og som har vert autistiske, og har to søskenbarn der eine er handikappet ( mangler ein fot ) , og ho andre har ein hjerneskade ( ein legefeil faktisk, erstatninskrav osv )

er det andre som har historier rundt dette tema?

Ja, jeg har en gutt som har CP som kom 12 uker før tiden som nok alle vet og er dritt lei av å høre [&:] Føler jeg snakker for mye om det men si i fra til meg alle sammen så slutter jeg [;)]

du må gjerne snakke om det linni, eg har fått det med meg, men nysjerrig på korleis kvardagen er då..er det vanskelig?
korleis er gutten din ? eg kan veldig lite om cp.

Dagene varierer veldig, noen dager er han ikke i form i det hele tatt mens andre dager er han kjempe form. Skal ikke legge skjul på at dagene kan være tøffe men skal ikke klage. mangen som har det mye værre en oss [;)]
Han er som en 2 åring i hode sitter i rullestol og har tilbring ca 9 månder på sykehus. ++++++ alle vanlige kontroller vi må på. Har astma og epilepsi som vi håper han er blitt kvitt [:D]
Hat fått inn baklofen pumpe i magen og den boksen er litt større en en snusboks og på en tynn gutt viser den godt [;)]
Ser så fram til vi kan flytte inn i huset vi skal bygge som blir tilrette lagt hans behov.
Nå skal ikke jeg klage mer vi har det veldig bra [:D]

Takk takk [:D]
Vi prøver å gjør så godt vi kan for han lille [;)]

Nei det gjør du lagt i fra [;)] Har vært åpen og ærlig om alt fra dag en jeg.
Tror det er det som har hjulpet meg til å ikke få den knekken som de snakket om.
Jeg hadde 9 blødinger fra uke 9 til19 og vanne gikk i uke 22 og hadde 6 av de til uke 28.
Så om det er kroppen som prøvde å rydde han bort i magen men han var ikke sterkt nok hedikepet eller ikke vet vi ikke. Eller om det kom etter fødslen.
Har grua meg veldig til å bli gravid igjen men er en dag på overtid i dag fra sist svangerskap og har ikke vært noe tull denne gangen. tror det vil gå bra nå [:D]
Hvordan er hun jenta i dag???

Hei!

Ville bare si at halvsøstera mi har CP. Hun fikk for lite surstoff under fødselen. Hun slet en del da hun var liten. Satt i rullestol og ble operert flere ganger. Hun har slitt en del med hoftene og med finmotorikken. Skriver ikke pent uten data, liksom. Ellers klarer hun seg fint nå. Sliter litt med å gå langt..halter litt og kan ikke gjøre så mange fysiske ting, men lever helt normalt. Nå er hun faktisk gravid!!! Og har et helt topp svangerskap!!

M

Så gøy å høre [:D]

Du snakker OVERHODE ikke mye om det Linni [;)]
Det må du IKKE tenke på, snakk om gullet ditt så mye du vil!
Syns bare det er koslelig, å det er jo defor vi er her inne alle sammen.
Hadde vi ikke ville hørt om ungene til hverandre hadde vi ikke giddet å vært her [:D][:D][:D]

Klem fra Kathrine

Vet dere Linni og dere andre med "spesielle" barn, jeg synes det er kjempeintressant å lese innleggene deres om barna og hverdagen deres! Har aldri hatt noen i nærmiljøet med funksjons hemming e.l., så jeg vet veldig lite om det. Synes det er givende og lærerikt å lese om tanker og følelser dere har! Ønsker dere masse lykke til videre til voksne og barn! [:D]

heilt einig chill[:)]

det er ingen selfølge å få friske barn, og det er flott å sjå at så mangen takkler situasjonen så bra[:)]

min tante derimot..som har 2 "spesielle" barn...ho leverer dei til farmor og farfar heile tida, ho drikker og fester heile tida, både ho og mannen. og no fekk eg høyra av vesle broren min at dei vil plassere ho eine på ein heim for psykisk utvikklingshemmede, at ho skal bo der fast...syns det er trist eg då..

dytter denne opp litt eg..

og legger til foreldrene til desse to jentene har begge diabetes, og fekk besjed etter at dei fekk første jenta, som er frisk, at dei ikkje burde få fleire barn..
og så blir ho gravid igjen..der jenta mangler ein fot, ein fing, og har skjeiv ryggrad..
og så får ho streng besjed om ikkje å bli gravid igjen, men neida enda ein gang..og denne jenta har eplepsi og astma, og så skjedde den legefeilen som gjorde at ho fekk ein hjerneskade..

og dei klarer ikkje ta seg av barna..leverer dei til farmor, som er snart 80 år! og kjempe sliten! farfar blir også 80 år, og har hatt 2 hjerteinnfart..

Egoistisk?? kva syns dere??

Jeg vil også hjelpe til å dytte, så alle kan se hvor fæle mennesker isa igjen kjenner.
Er det noen du kjenner som du ikke kan klage på?

Synes barna burde blitt plassert i en fosterfamilie...
Kan ikke ha bra av å ha det slik!!![:@]
Og en dame på 80 år greier vel ikke akkurat helt å følge opp slike barn heller.
Spesielle barn trenger faktisk spesiell oppfølging!
Og greier ikke foreldrene det,bør det gripes inn et sted...[8|]

Back
Topp