syke barn

addi

Forumet er livet
her i huset er nå begge barn syk. Det begynnte allerede litt på lørdag men i går kveld bråk hellvete løs. Begge gutter har høy feber og plages av en stygg hoste. Siste natten var kjempetøff. Begge skrik og gråt med jevne mellomrom og storebror komm til oss i 3 tiden i natt og var lysvåken. Ikke noen sjans å roe han ned, hverken i sitt egen seng eller i våres seng. Det endete med at min kjære mann satt sag med Fridtjof på sofaen kl 3 på natten og så har dem sett 2 timer med sauen shaun på dvd inntil Fridtjof sov igjen. Fredrik klarte jeg å roe ned ved å ta han med i foreldresengen.
Så i dag har vi kjørt til legen. Jeg fikk ny fastlege i januar og dette var mitt andre møte med henne. Og jeg er såååååå fornøyd! Tror hun er den beste fastlegen jeg har hatt i hele mitt liv. Utrolig hyggelig og veldig kompetent!
Så hun har undersøkt guttene veldig nøye. Fridtjof var i kjempedårlig form i dag og han har veldig høy CRP, så han startet antibiotikakur i ettermiddag. Fredriks CRP var ok, så han fikk bare noe mot hoste og så få han paracet stikkpiller mot feber.

Off da..... [&o][&o][&o][&o][&o] Og så begge to samtidig da[:o] Lille guttene..

Men så bra de har fått medisiner nå! Og kjempebra at du er fornøyd med den nye fastlegen dere!!! :) :)

Bra at de har fått medisin[:)]

*sender bli-fort-frisk støv t de begge*

Off så utrolig kjedelig. Er tungt nar barna er syke. Her var småen syk/dårlig i en uke og det var utrolig tungt. Håper de blir fort bra igjen:) Masse god bedring:)

i natt gikk det litt bedre, men bare litt. Fredrik våknet flere ganger pga hoste og Fridtjof var våken allerede i 5 tia og vil da ikke sove mer. Men Fredrik sov ihvertfall fram til kl 9.
Så var Fridtjof i litt bedre form i formiddag, men nå etter middagshvil har han blitt litt dårligere igjen.
Og jeg har selv også blitt forkjøla, men er ikke i så dårlig form som guttene er. Likevel er det nå ekstra tøff å ta vare på to grinete og syke unger når jeg selv er ikke helt i form

ORIGINAL: Sofie.

Bra at de har fått medisin[:)]

*sender bli-fort-frisk støv t de begge*

Og godt å høre at de har blitt litt bedre da[:)]

God bedring til guttene dine!!!!!

tusen takk! Ikke mye vi kan gjøre her for tia, begge er ganske redusert og har ikke lyst til å leke. Eneste som frister Fridtjof er å se på tv, så de siste dagene har vi sett sauen shaun dvder om og om igjen. Snart gidder jeg ikke mer å se shaun, så jeg har nettopp bestillt to ole brumm filmer hos cdon.
Vanligvis ser guttene jo veldig lite på tv, men nå en er syk er det nok lov med noe ekstra

ORIGINAL: addi

tusen takk! Ikke mye vi kan gjøre her for tia, begge er ganske redusert og har ikke lyst til å leke. Eneste som frister Fridtjof er å se på tv, så de siste dagene har vi sett sauen shaun dvder om og om igjen. Snart gidder jeg ikke mer å se shaun, så jeg har nettopp bestillt to ole brumm filmer hos cdon.
Vanligvis ser guttene jo veldig lite på tv, men nå en er syk er det nok lov med noe ekstra

Da er det bare å gå over til Timmy-Tid da....[:D]
Vi har satt dekoderen på serieopptak av Timmy-Tid, så den tar automatisk opp alle episodene......og det går jo en hver dag, så her er det Timmy-Tid for alle penga[;)]

en liten hilsen fra sykestua.... guttene mine sliter fortsatt, særlig storebror Fridtjof som er fortsatt i veldig dårlig form og sliter med høy feber. Fredrik gå det litt bedre med. Reduset matlyst og han er veldig snørrete og tett på nesa, men har ikke så mye feber. Men nettene er også tøff for han. Han få ikke puste ordenlig og våkner ofte og gråter mye.
Jeg begynner å føle meg som en zombie, det samme gjelder nok mannen min. Mange netter uten skikkelig søvn er kjempeslitsomt.

Jeg føler med dere. [:o] Ikke så godt i lengden. Håper det slipper taket snart - litt etter litt.

Jeg har èn som har det likt som Fredrik, btw. Han er så forkjølet, pottetett i nesen, litt feber (eller nå har han bare forhøyet temp) og våkner uendelig mange ganger fordi han ikke får puste skikkelig. Dette blir fjerde natten hvis den blir like ille. [&:]

Uff ikke noe kjekt :( God bedring til alle de syke guttene :) 

liten update fra sykestua....
det er fortsatt ganske fælt! Fridtjof har heldigvis kommet seg litt. Bra det, siden han var rammet mest av denne dritten. Febern er borte og han begynner å komme i form igjen. Fortsatt veldig lite matlyst, men han spiser i det minste noe, selv om det er veldig lite. Så er han fortsatt tett på nesa, men ellers i form og har begynnt å leke igjen.

Fredrik derimot har blitt dårligere. Han har litt mer feber igjen de siste to dager og mistet matlysten totalt. Fram til torsdag spiste han ivhertfall noe, men i går og i dag nektet han å spise. Heldigvis drikker han, men ikke så mye som jeg hadde ønsket. Han er veldig tett i nesa, har store problemer om natten siden han ikke få puste ordenlig og er slapp og gråter mye.

I tillegg har nå jeg og mannen min også blitt rammet av denne dritten av en forkjølelse. Så jeg hoster i lag med guttene, er slapp og har litt feber. Vondt i hodet, tett i nesa og vondt i halsen. Det gjelder også mannen min. Vi begynner virkelig å bli ganske sliten, nå har guttene vært syk i en hel ukes tid og ingen ende er i sikte[&o]

Så ille at det skal vare så lenge. [&:] Positivt at eldsten er på bedringens vei, men ikke at minsten blir dårligere. Jeg kjøpte Otribaby neserenser i forgårs. Den fungerer ganske bra. Sånn i tilfelle du ikke har prøvd det allerede.

Btw, er det noen som kan avlaste litt, muligens? Kanskje vanskelig hvis dere ikke har så mye familie rundt dere akkurat der dere bor?

*krysser fingrene* for at det tar slutt snart. [:)]

nei, ingen familie som kan avlaste oss i nærheten. Men det med at mannen min har vært hjemme hele uken hjalp veldig. Nå håper jeg bare at vi ikke bli sykere som vi allerede er.
Otribaby har jeg, bruker den hver kveld. Fredrik HATER det, men det hjelper jo ganske bra

atter en oppdatering fra sykestua...[X(]
jeg har blitt litt bedre, mannen min er fortsatt dårlig. Fridtjof har kommet seg igjen. Fortsatt snørrete og nesten ikke matlyst men ellers i bra form.
Fredrik derimot... nei, ikke bra![:(] Veldig slapp hele dagen, nektet å spise og drakk veldig lite utover dagen. Litt feber hele dagen som har blitt sterkere igjen om kvelden. Heldigvis drakk han en hel flaske da jeg har lagt han i kveld. Bare dumt at har kastet opp 3 ganger etterpå [:(]
Så jeg har allerede skiftet 3 ganger sengetøy i kveld og håper at han nå få sove litt. I morra skal vi til legen igjen[:o]

Det skjer vel ikke akkurat et mirakel over natten, men nå er det på tide at dere blir bedre, alle som èn, ihvertfall de to søte små. Det føles så maktesløst når man ikke kan gjøre så mye, eller dvs. å trylle det vekk fortere enn fortest.  [&o]

Du må oppdatere når dere har vært hos legen. Håper det blir en så bra som mulig natt. 

syns det he blitt mykje sjukdom på dåkke siste tida, det slit veldi på. Håpe forma til Fredrik kjem sej fort, sende en stor bedringsklem til han

Back
Topp