Sykdom :(

Nica_

Glad i forumet
Mailykke <3
Jeg er gudskjelov lite erfaren når det gjelder sykdom hos barn (selv om jeg har to).
Men nå har mini på 4 1/2 vært litt rar syk ett par dager. Han var slapp og trøtt på søndag, på ettermiddagen kastet han opp littegrann og fikk feber. Funket fint med paracet. Feberen steg igjen natt til i går, ny paracet. I går var han litt slapp, men ellers i vigør. Våknet av at han var kjempesvett i går kveld, men det var varmt i rommet og han lå klenget innatt meg. Tror ikke det var feber.

Hva i huleste kan dette være, jeg er så lite erfaren på syke barn at jeg umiddelbart tenker leukemi jeg... og det blir jeg skikkelig stressa av. Han har jo ikke kastet opp noe mer eller vist andre tegn på infeksjon.

er nok et virus. det kan komme med oppkast og feber/slapphet. de trenger ikke kaste opp mer enn en gang.
la han få tid på seg til å bli helt frisk =)

Takk for svar... hønemor som jeg er blir jeg bare kjempebekymret :( Men satser på du har rett:)

Uff er fort å tenke det verste... men barn får gjerne feber ved virusinfeksjoner også. Og kommer å går litt.
Men er du bekymret er det bedre å ta en tlf til legen tenker jeg :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kan kroppen er litt i ubalanse iforhold til bakterier eller noe slikt. Dra til legen å sjekk crp verdiene (et stikk i fingeren på den lille). Da får du hvartfall undersøkt litt. god bedring:-)

er lett og tenke det værste, men nå er det masse virus som svirrer rundt.. om du fortsatt er bekymret så ta en tur til legen og få tatt noen blodprøver.. så slipper du værtfall å være redd :)

Han er jo egentlig i fin form nå, men sambo har han hjemme i dag også. Jeg overdramatiserer alltid når han er syk... er vel derfor sambo velger å være hjemme med han også tenker jeg... så slipper han hønemormaset mitt hele dagen (han jobber hjemmefra)

ja det er aldig kjekt når de små er syke! og når han ikke har vært mye syk før, kan man bli ekstra engstelig :)

Back
Topp