Sykdom i huset

mammantilcaro

Forelsket i forumet
Storesøster har blitt syk. Hun har nå over 39 i feber og vondt i halsen. Hun hadde for en måneds tid siden streptokokker og jeg mistenker at det er dette som har kommet tilbake til tross for en lang antibiotikakur. Jeg er nå liiivredd for at minste skal bli smitta også. Hun er jo bare 3-4 uker og jeg har forstått det sånn at feber kan være ganske alvorlig for så små så nå merker jeg angsten trenger seg innpå her:-(
Spørsmålet mitt er egentlig hva jeg kan gjøre nå? Er det noe jeg kan gjøre eller er det bare å vente å se om hun blir smitta? Hva skal jeg gjøre hvis jeg tror hun begynner å få feber?
Er vanskelig for meg å skille de helt når jeg er alene med de på ettermiddag og kveld.

Måler du feber skal du ringe lege, da må babyen på sykehus :)

Utover det er det lite du kan gjøre utover god håndhygiene og holde sussingen til et minimum.

Uff, syns vi renner ned dørene på sykehuset om dagen:-( merker jeg får helt hetta av tanken om at hun skal bli smitta!! Har lest at immunforsvaret skal være greit bra når hun ammer da, så vi får jo bare håpe på at storesøster blir fort frisk:-)

Har vaska henda sikkert 20 ganger siden vi henta i barnehagen idag, haha

Prøv å unngå at storesøster er helt oppi babyen. Ellers så skal lege kontaktes om babyer får feber.

Vet hvordan du har det, her er alle syke bortsett fra bebis og meg. Prøver å holde storebror mest mulig unna, og vi voksne prøver å nusse minst mulig, samt ikke være oppi ansiktet på lillebror. Det er ikke lett å la være å susse på den deilige lille bebisen min, men alt for å ikke gjøre han syk. Storebror vil også så gjerne kose og nusse på lillebror, veldig trist for mamma❤️ når man må si at han må vente litt. (Storebror er 23 mnd)
Tror jeg vasker hendene 50 ganger daglig, jeg er også flittig bruker av Antibac. Jeg skiller på håndklær, og er mer enn påpasselig når det kommer til håndhygiene nå. Mer kan man dessverre ikke gjøre.

Jeg er livredd for at tassen skal få feber, og kjenner på panna sikkert 10 ganger daglig. ☺️ Like hønemor denne gangen ja. ☺️

Her var også storebror syk, da hold jeg meg unna sammen med lillesøster så godt vi kunne. Far var hjemme fra jobb og tok seg av storebror og hjalp til med å undeholde han slik at han ikke skulle merke så mye til at jeg og snuppa hold oss på avstand. Det ble da brått slutt på at han fikk komme opp i senga vår om natten også. Og jeg tror jeg byttet vannglass ofte da storebror alltid tar glasset mitt. Livredd for å bli syk og skikkelig hønemor. Far ble smittet, men jeg og snuppa har holdt oss friske :) nå tørker vi ofte snørr på storebror, vasker hender og ikke noe nussing bare klem ;)

Back
Topp