Syk

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Jenta mi på 16mnd har hatt feber på og av i 10 dager nå. Tillegg datt hun i barnehagen på mandag. Feberfri I 4 dager og feber i 6. I dag har hun liksom sjangla rundt å nesten ikke spist og drukket noe.. tempen er bare 37,8 nå..
Hvor lenge skal få ha litt feber før man ringer lege/fastlege?

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Trenger ikke ringe lege før hun har hatt høy feber (over 39) i mer enn 3 dager. Med så lav feber skal det ikke være noe infeksjon - og da er det ikke noe legen får gjort. Kan hende imunforsvaret hennes jobber en del med nye bakterier hun møter nå i bhg, men at hun har et sterkt inunforsvar og det ikke bryter ut i noe. Feber kan også være et tegn på at barnet er utslitt eller får for lite søvn.

Begynte på onsdag mellom 39 39,5 i 3 dager, ble feberfri på lørdag. Begynte i barnehagen på mandag . Også har hun hatt feber 38,7 torsdag fredag og litt lavere i dag... Hun virker så svimmel... Har gått på døra 3 ganger i dag.. å det skjer omtrent aldri.. mannen min har vært hjemme hele uka med barnehage innkjøring så hun har ikle blitt vekket for å dra i barnehagen

Så det er ikke noe å gjøre? Første gangen hun er syk siden hun ble født.

Jeg ville gått til legen!! Kan være infeksjon selv om feberen ikke er så høy! Du kjenner henne best, og feber til og fra i 10 dager er mye. Heller dra til legen en gang for mye enn en gang for lite! :) God bedring til jenta di :)

takk.. jeg har snakket litt med mannen min nå, å han mener at vi kan ringe fastlegen på mandag.. å jeg er enig at det ikke er noe vits i å ringe legevakta..

Hvis hun nesten ikke har spist eller drukket noe så er det ikke rart hun er svimmel stakkar. Hvis den har vært så høy også og så kommer igjen kan det være lurt å dra til legen på mandag ja.

Ta en tur på mandag til festlegen, er mitt råd. God bedring!!

ringer på mandag.. håper på å få time i løpet av uka. legen henes/min jobber bare tirsdag, onsdag og fredag..

takk for svar.. <3

1376211063036.jpg
Vet ikle om det syns på bilde, men nå har jenta mi kroppen full av små små røde prikker... Noen som vet hva det kan være?

1376211191046.jpg

Stakkars liten! Det er ikke vannkopper da? Følger det feber med det?

Venter førstemann 22/26 feb
Sendt fra appen :-)

Skravler med Jippi <3

Vis vedlegget 25821
Vet ikle om det syns på bilde, men nå har jenta mi kroppen full av små små røde prikker... Noen som vet hva det kan være?

Det er antageligvis den 4. Barnesykdommmmen. 3-7 dagers feber etterfulgt av utslett. Helt ufarlig og går raskt over. Ikke farlig for gravide. Det ser ikke ut som vannkopper.

Hvordan er formen hennes nå da? Spiser og drikker hun? Slapp og svimmel? Høy feber?

Det er antageligvis den 4. Barnesykdommmmen. 3-7 dagers feber etterfulgt av utslett. Helt ufarlig og går raskt over. Ikke farlig for gravide. Det ser ikke ut som vannkopper.

Hvordan er formen hennes nå da? Spiser og drikker hun? Slapp og svimmel? Høy feber?
Spiser litt, drikker litt.. ikke feber (37,2) og slapp. Ja, må være den fjerde barnesykdom.. selv om det er dag 11 i dag.

legesenteret hadde ingen ledige timer i dag.. de mente vi måtte dra på legevakta, siden hun nester ikke spiser og drikker og det har vært på og av med feber i 12 dager:(

legesenteret hadde ingen ledige timer i dag.. de mente vi måtte dra på legevakta, siden hun nester ikke spiser og drikker og det har vært på og av med feber i 12 dager:(
Da ville jeg dratt til legevakten. Er jo bra å få henne undersøkt. Lykke til!;)

Termin 9. februar med første frøet:)

God bedring! Ikke noe gøy med syke barn. Ta en tur på legevakten og hold oss oppdatert! Håper alt går fint :)

prøvde å ringe legevaka nå.. de åpner ikke før 15.30..
skal oppdatere dere..
hvor lite kan man spise drikke før man blir dehydrert?
vurderer å dra på helestasjonen å veie henne..

Jeg ville ringt lege. Bedre å sjekke en gang for mye enn en for liten med de små! Har hun vondt i ørene eller sover dårlig? I så fall kan det være ørebetennelse.

HVA??? Fastlegen SKAL ha tid til små barn. De burde ta dem innimellom hvis de ikke har ledig time. Utrolig dårlig å avvise dere. Håper det ordner seg likevel!

HVA??? Fastlegen SKAL ha tid til små barn. De burde ta dem innimellom hvis de ikke har ledig time. Utrolig dårlig å avvise dere. Håper det ordner seg likevel!

Skal de det? Det viste jeg ikke..

Back
Topp