Syk rundt termindato

skjor

Flørter med forumet
JuniJubel2021
Jeg venter nummer 2 og var 38+0 nå på lørdag. Begynte så smått å kjenne nedpress, murring og diverse små tegn på at kroppen forberedte seg. På mandag begynte jeg å bli syk, og på tirsdag var jeg mer eller mindre sengeliggende med noe influensa-aktig.

Alle tegn på at noe er på gang stoppet opp med det samme formen begynte å bli dårlig. Nevnte det for jordmor på mandag, og hun sa at det var sjelden at syke kvinner gikk i fødsel.

Er det andre som har erfaring med dette? Evt å ha blitt syk og at fødselen først har startet etter at kroppen har kvittet seg med forbigående sykdom og "basselusker"?

Last edited:
Jeg var syk selv rundt uke 38 og hadde masse nedpress. Hatt det i flere uker nå og er i uke 40+5 med nr.2. Har også hørt at kroppen venter til du er frisk

• Liker
Reactions: igr
Ikke et helt ukjent fenomen at man sier kroppen venter med fødsel til den er frisk fra basseluskene:) Gir jo mening også på en måte?:)

Da blir det aldri noe fødsel på meg [emoji85]. Haha!
Har stort sett vært forkjøla og hatt en dyp luftveisinfeksjon siden midten av november [emoji85].

Dro til legen og fikk antibiotika for sikkerhetsskyld. Har termin om 2 dager og har siste dag med antibiotika i morgen, begynte å føle meg frisk etter få dager så det hjalp masse.

Sniker litt fra januar.... og ikke for å strø salt i såret, men jeg var skikkelig syk under første fødsel (måtte ha antibiotika og febernedsettende intravenøs under fødsel). Samme med nr 3. Med nr 2 hadde jeg «bare» bihulebetennelse og skikkelig tørrhoste. Fikk cosylan av legene både i forkant og under fødsel.

Fremdeles syk, og fremdeles ingen baby her. Etter 2 døgn med oppkast og konstante maserier, måtte jeg få væske intravenøst natt til i går. Fikk beskjed på sykehuset at så lenge kroppen og livmoren var så utmattet, ville ikke riene bli sterke nok til at fødselen ville starte. Så etter tilført væske, og litt sårt savnet søvn, roet det hele seg ned. Hadde tegningsblødninger i hele går, og riene kommer litt nå og da. Krysser fingrene for at kroppen er smart nok til å sette inn støtet først når energilageret er godt nok :Heartred Er 39+1 i dag, så lille venn kan gjerne vente et par dager til :happy:

Back
Topp