Syk på helligdag

Jenta10

Glad i forumet
jeg skulle vært på jobb i kveld og i morgen, det er jo helligdag med helligdstilegg...
er det noen her som vet om jeg får betalt for helligdagtilegget eller bare vanlig lønn.

ligger rett ut med influensa og over 40 i feber

event holder det med egenmelding eller må jeg ha sykemelding..

noen som har peiling på det...
sikklig dårlig samvittighet for å være vek fra jobb men klarer bare ikke å jobbe nå...

Vil tru du skal ha lønnen inkludert tillegg. Ville sjukmeldt meg, siden det er helligdag og gjerne sjefen kan vere ein dass (skeptisk til arbeidsgivere, eg veit).

takk for svar,, er kanskje lurt det da, får høre med legen til onsdag..
vil gjerne ha tileggene når jeg er satt opp

Det kommer vel ann på hva som er vanlig praksis.
Jeg har hørt at man kun får vanlig timelønn, jeg får ihvertfall det.
Men om du jobber i kommunen får du med alle tillegg.

Jeg var syk på fridagene mine i jula jeg da :( kjipt...

Du skal ikke reise på jobb om du har influensa uansett, for å unngå å smitte andre.
Du må heller ikke presse kroppen mer enn du orker. Har akkurat liggi med influensa selv :(

Masse god bedring :D

Jeg får betalt, men jobber staten. Vet ikke hva som er normalt ..
God bedring!

ja, du skal ha tilleggene så lenge vaktene er avtalt 2 uker før sykdom inntrer. Altså, er det en ekstravakt du tok på deg for 3 dager siden får du ikke. Er det din faste vakt, eller du har stått oppført på den mer enn 14 dager får du lønn. Det holder med egen melding

jeg jobber i kommunen,,
jeg truer meg ganske langt, kan fint gå på jobb med feber men nå rjeg har over 40 da stopper et seg,,, å for andres del...
men så typisk å bli det på helligdagene...
tusen takk

Godt nyttår til alle:)

hmm, jeg aner ikke, ville bare ønske deg god bedring :)

Du har iallefall rett på tillegga hvis du er fast ansatt, om det samme gjelder hvis det er snakk om ekstravakter, vikar osv aner jeg ikke.

Ang sykemld så kan du ikke forvente å få det på onsdag.. du måtte ha kontakta legekontoret ditt idag og om mulig fått time. Hadde du ikke fått time så har de registrert at du har tatt kontakt og legen kan tilbakeskrive... De er veldig trenge på tilbakedatering av sykemld..

God bedring :)

Back
Topp