Syk og gravid

Svanen79

Andre møte med forumet
Hei, hei! Første gangen min her! Koselig å ha ett sted enn kan møte andre i samme situasjon! Jeg er 6 uker på vei og har vært syk de siste 5 dagene. Forkjøla med feber og full pakke. Er det noen som vet om det å være syk påvirker det lille embryoet inne i magen. Første gang jeg er gravid, så veldig usikker.

Svanen79

Jeg vet det ikke,men jeg tror ikke det skal ha noen effekt på embryoet. Ønsker deg god bedring og velkommen til forumet [:D]

Man må iallefall ikke vere red for å ta febernedsettende som paracet. Det er bedre å gjøre det, enn at embryoet/fosteret skal bli overopphetet. [:)]

Hei Svanen 79!
Jeg tror ikke det å være litt syk skader embryoet, det ligger nok godt beskyttet inne i magen din. Selv opplever jeg å bli forkjølet rett etter at jeg tester positivt. Gjorde det i sommer, og nå er jeg kjempeforkjølet igjen. Lurer på om det er noen sammenheng i det?

Jeg har nå slitt med forkjølelse i en uke. Og nå tror jeg jammen bihulene kommer til å tette seg (for 3 gang i år).
Heldigvis ingen feber, og foreløpig ikke vondt, bare ubehagelig i nesa liksom. Er ikke så glad i å ta paracet fra før, og enda mindre glad for det nå, så jeg har klart meg uten hittil. Skal til legen på torsdag (første kontrollen), så får høre hva hun sier da. Kanskje jeg må på medisiner igjen.

Men jeg håper da ikke det påvirker spiren i magen at jeg er syk - har egentlig ikke tenkt på det, så lenge jeg ikke tar noe for det liksom...

Jeg ble også forkjølet her for et par dager siden, og nesa er tettpakket... ( hodet forøvrig også). Men så er det slik da, at jeg MAKTER ikke å IKKE få puste gjennom nesa [:'(], derfor tar jeg litt Otrivin nesespray. Måtte lese om det var skadelig, men det skulle ikke være det. Tar det bare om natten da... Men jo, det er litt skummelt å ta diverse medisiner når man er gravid...

Hei
Jeg er fortsatt syk jeg.... Nå har jeg vært helt sylta i 2 1/2 uke og er kjempelei! Jeg hoster og hoster, så det har ikke blitt mye søvn de siste ukene. Jeg er litt redd for å ta hostesaft også, for vet iallefall at noen av dem ikke skal tas av gravide. Men skal på første kontroll hos legen i morra, så da får jeg spørre litt. Er 8 uker på vei nå og gleder meg til å høre hva legen sier. Første graviditeten for meg så alt er nytt og spennede... og skummelt....

Svanen79

Heisann... Viss du har feber på over 39,5 C så bør du ta febernedsettende, for varmen er mer skadelig for fosteret enn febernedsettende...

Hei hei.

Samme her. Måtte til og med på antibiotika. Mye bedre nå. Tror det har gått fint jeg.. :)

Håper du er bedre..

Lykke til...

Back
Topp