syk og får ikke i meg mat...

Buffeluremamma

Forumet er livet
Hvor lenge kan man gå uten å spise skikkelig?
Har så hovne lymfeknuter at jeg ikke har kjangs til å få ned noe.
Eneste jeg har fått i meg med næring i er te, kaffe osv de siste 2 døgnene..
Forsvunnet 2 kg på 2 dager..

Man kan gå ganske lenge uten mat, men ikke uten vann. Te og kaffe er vanndrivende, så du burde prøve å få i deg rent vann! Og legen har anbefalt meg tidligere å blande eplejuice med litt vann. Da holder du deg hydrert samtidig som du får i deg litt næring. God bedring!!!

Med en gang jeg prøver meg på noe som helst som flyter litt tykkere enn f.eks vann med litt honning i så brekker jeg meg fordi det er så trangt i halsen.
Da kommer all væsken jeg har kjempa for å få i meg opp igjen.

Har prøvd meg på herbalife shaker osv, men det blir for tyktflytende.

Sendte sambo for å kjøpe eplejuice nå[:)]

Bruker en times tis på å få ned en kopp med kokende vann og honning, så gå rikke akkurat unna i reserfart.
Begynt å bli svimmel og ekkelt slapp så derfor jeg lurte[:)]
Blir jo redd for den lille i magen[>:]

ORIGINAL: merete_80

Afi-nutrin som de selger på apoteket er ikke tykk, den er ca like tynn som vann (var iallfall det sist jeg hadde den i hus, men er jo bare å spørre på apoteket.)

Da skal jeg sjekke det i morgen om dette ikke bedrer seg.
Har så store kuler nå at jeg sliter med å snu på hodet. haha

Takk for tips[;)]

jeg spiste masse is når jeg hadde halshelvete.... både saftis som var kjempedeilig for halsen/tungen og også sjokolade/vanilje osv når jeg hadde lyst på det :) men kan også være lurt å lage en kopp med buljong, gjerne ta kokt brokkoli/blomkål og buljong i miksmaster, det blir en fin og mild suppe uten store biter[:)]

ORIGINAL: Sillien

jeg spiste masse is når jeg hadde halshelvete.... både saftis som var kjempedeilig for halsen/tungen og også sjokolade/vanilje osv når jeg hadde lyst på det :) men kan også være lurt å lage en kopp med buljong, gjerne ta kokt brokkoli/blomkål og buljong i miksmaster, det blir en fin og mild suppe uten store biter[:)]

Har jobba fælt nå, io0m at jeg blei så svimmel i sta
Har fått nedpå 2 kopper buljong og en hel saftis[:D]
Så har jeg sutta på curamed i en times tid og kjenner at det er litt mer åpning i halsen igjen.
Da blir det risengryngrøt til middag (forhåpentligbvis) hehe
Håpe dette har roet seg i morgen, ellers burde jeg vel få sjekket om det er streptokokker eller noe sånt..

bra!!! hvis du har ingefærrot så kan du lage en kopp te med det også [:)] i f.eks Ghana bruker de ingefær til alt som er gale[;)]

ORIGINAL: Sillien

bra!!! hvis du har ingefærrot så kan du lage en kopp te med det også [:)] i f.eks Ghana bruker de ingefær til alt som er gale[;)]

Det visste jeg ikke[;)]

Laga meg tynn, overkokt grøt hehe, og fikk ned litt.
Virker som det er roligere dette i kveld ja *juble*
Spiste hele pakka med curamed (er vel ikke akkurat anbefalt) men holder en knapp på at det er de som virker nå[;)]

Prøver sånn rot i morgen om jeg tetner helt til igjen[:D]

Uff, ønsker deg gooood bedring!!!!
Det er hvertfall viktig at du får i deg væske.
Jeg er syk hele døgnet og har dager jeg kan kaste opp opptill 6 ganger.
Så legen sa at væske er viktig...

MEN varer dette lenge, som feks mer enn en uke ville jeg ringt legen å hørt.

Hatt spysyke siden lordag, og kun fatt i meg litt drikke og en halv klementin. Kroppen klarer ikke holde pa noe.. Kjenner kroppen er sliiiiten[&:]  Natt til sondag kasta jeg opp 30-40 ganger. Ugg, heldigvis litt bedre na!

Back
Topp