Syk/ikke?

minnea

Betatt av forumet
Dilemmaet mitt: begynte i ny jobb hvor jeg straks har jobbet i tre uker. Er en sommerjobb som blir deltid til høsten. Holdt meg hjemme tirsdag, men har knapt spist noe siden, spiser veldig lite og har lyst på enda mindre. Kan jeg holde meg hjemme i dag også? Energien er på bånn, men er ikke en veldig krevende jobb heldigvis... vil bare ikke bli stemplet av kolleger...

*** Venter nr 1, termin 8.februar! ***

Helt enig i det, men følgene av en uke med dårlig matlyst og man har knapt spist noe medfører ikke akkurat toppform...

Klart man blir redusert av å ikke spise! Jeg kunne ikke ha jobbet effektivt uten skikkelig med mat, i mitt yrke står jeg mer eller mindre hele dagen og springer frem og tilbake.. Mangel på næring gjør det vanskelig å holde seg oppegående.. Jeg blir fort svimmel og kaldsvetter om jeg skal stå rett opp og ned uten mat i magen!
Jeg syns du bør kjenne på kroppen hva du orker og ikke orker, vi er ikke like..
Eventuellt så kan du jo prøve å gå på jobb og se hvordan det går - går det ikke kan du alltids gå hjem.. Da har du i hvertfall vist arbeidsgiver at du gjør en innsats (?)
Lykke til og håper formen blir bedre snart ;)

Dilemmaet mitt: begynte i ny jobb hvor jeg straks har jobbet i tre uker. Er en sommerjobb som blir deltid til høsten. Holdt meg hjemme tirsdag, men har knapt spist noe siden, spiser veldig lite og har lyst på enda mindre. Kan jeg holde meg hjemme i dag også? Energien er på bånn, men er ikke en veldig krevende jobb heldigvis... vil bare ikke bli stemplet av kolleger...

Hvis du har jobbet det i 3 uker? Har du sykmelding? Husker ikke i fart men man må ha Jobbet x antall uker før å kunne bruke egenmelding med lønn.

Prøv å spis litt.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Tror ikke du har rett på penger ved sykdom så tidlig...?

Kan du ikke bare si at du ikke er helt i form, men prøver å gjøre så godt du kan på jobb istedenfor å være hjemme? Viser jo god arbeidsmoral + at du kanskje får litt forståelse for å ta det litt rolig...

Skriver timer, og tror ikke jeg har rett på noe enda, nei. Lar det egentlig bare gå...Det går fint, er mest "ryktet" mitt jeg er bekymra for.

Vær klar over at du må ha legeattest for å få sykepenger når du har jobbet under 2 eller 3 måneder (husker ikke helt) i ny jobb. Slik har det i alle fall vært der jeg har jobbet tidligere!

må jobbe i 2 måneder før du har rett på sykepenger dessverre :( håper du blir bedre så du slipper å miste mye penger. Lykke til ;)

Kjøp deg noen energidrikker på apoteket og gå på jobb. Hvis den ikke er så fysisk belastende, hadde jeg gjort det hvertfall.

Termin 11. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Back
Topp