Syk i bhg

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Hvor er egentlig grensen til folk på dette? Jeg lurer siden vi så vidt rekker å bli friske før min datter reiser i bhg med masse syke barn og vi er tilbake til start. Når jeg leverer så blir jeg altid møtt av ett barn som hoster masse, er blank i øynene og tydelig slapp. Nå skulle min sønn hatt gastroskopi på onsdag under narkose men vi må avlyse. Har ventet på timen i 1.5 år. Utrolig frustrerende når man har barn hjemme som er kronisk syke også blir vi forkjøla hele tiden. Hadde flaks med operasjon for hadde den skjedd når den skulle så måtte vi utsatt den også. Jeg skjønner det med dager hjemme. Mine er heldige siden jeg ikke jobber. Men ett lite hjertesukk fra be mor med kronisk sykt barn som må utsette timer pga dette.

Hoste og snørr kan vi ikke holde hjemme, da må vi si opp jobben.

Men "blanke øyne og tydelig slapp" holdes hjemme ja.

Hvis man skal holde barn hjemme fra barnehage om de er forkjølet, så kan man like gjerne ikke ha barnehageplass. Barnehagebarn hoster og er snørrete minst halve året. Men oppkast, feber eller dårlig allmenn tilstand så ja da holdes det hjemme her.

Holdes hjemme om barnet hoster og er veldig tett og forkjølet. Jeg er enig med deg Ts, folk sender barn tydelig syke i barnehagen og de bruker til og med Paracet for å få dagsformen til barna bedre. Barna hadde ikke snørret eller hostet halve året om foreldrene holdt sine barn syke hjemme isteden for å smitte resten av gjengen.
Og ingen arbeidsgiver takker deg i ettertid for at man ikke tok hensyn til sine barn og andres barn :)

Hvor er egentlig grensen til folk på dette? Jeg lurer siden vi så vidt rekker å bli friske før min datter reiser i bhg med masse syke barn og vi er tilbake til start. Når jeg leverer så blir jeg altid møtt av ett barn som hoster masse, er blank i øynene og tydelig slapp. Nå skulle min sønn hatt gastroskopi på onsdag under narkose men vi må avlyse. Har ventet på timen i 1.5 år. Utrolig frustrerende når man har barn hjemme som er kronisk syke også blir vi forkjøla hele tiden. Hadde flaks med operasjon for hadde den skjedd når den skulle så måtte vi utsatt den også. Jeg skjønner det med dager hjemme. Mine er heldige siden jeg ikke jobber. Men ett lite hjertesukk fra be mor med kronisk sykt barn som må utsette timer pga dette.

Klag til barnehagen og be de være strengere. Du kan også ta det opp med fau og su at der bør være klare regler og at det informeres ut til foreldre hvor store konsekvenser det har. Ser du barn som er slappe og blanke i øynene, så kommenter det til barnehagen (og foreldrene om de er der da) hver gang. Og da mener jeg hver gang. Så kanskje de blir litt mer observante på det. Har hentet mine unger i bhg og sett lang vei når jeg kommer inn porten at ungen min ikke er i form, men når jeg spør personalet ser det ikke ut til at de har lagt merke til det. Da har ungene vært slappe og passive og har hatt feber.

Her er vi hjemme minimum 24 timer etter feber og oppkast/diaré. Men som regel er det både 2-3-4-5 feberfrie dager fordi ungene tydelig ikke er i form. Slappe, irritable/sutrete, spiser dårlig osv

Klag til barnehagen og be de være strengere. Hvis ikke det hjelper ville jeg forsøkt en telefon til kommunelegen og spør om de kan gjøre noe, barnehagen skal passe på å sende hjem syke barn.

Holder ikke snørrete barn hjemme, men slapp og blanke øyne betyr feber i mine øyne, så da er de hjemme. Nå er jeg i permisjon med minstemann, så holder eldste gjerne hjemme en ekstra dag til jeg vet han er helt frisk, men vil nok ikke alltid ha mulighet til det når jeg er tilbake i jobb.

Snørr er bortimot konstant her. Ville vært mer økonomisk av oss å ikke ha barnehageplass hvis snørr var grunnlag for å være hjemme.

Men holder barnet hjemme ved nedsatt almenntilstand, dårlig matlyst, feber og noen dager etter sykdom avhengig av almenntilstand.

Her har jeg hørt barnehagen be foreldre ta med syke barn hjem igjen ved levering, så de er nok veldig «på» sånn sett.

Barnehager skal følge folkehelseinstituttet sine råd. Søk de opp så har du litt mer å forholde deg til om du skal klage.

Jeg holder de hjemme ved nedsatt allmenntilstand, feber og 48t etter oppkast/diaré. De går i bhg med lette forkjølelser.

Forkjøla unger med god allmentilstand må finne seg i være i BHG. Ellers kunne vi jo sagt opp BHG.

Lette forkjølelser er greit. Men dette er 3 gangen på 3 mnd hvis vi blir skikkelig syke. Det er snakk om feber og dårlig allmenntilstand på de barna jeg ser i bhg. Merker at de er dårlige på å ringe selv om jeg har bedt de om å ringe de gangene hu kan være litt syk. Fau kan jeg ikke kontakte siden de er foreldre til barna med blanke øyne og dårlig allmenntilstand. Jeg har sett barn der som ikke burde forlatt senga en gang.

Men det må bhg ta på alvor og sende dem hjem. Ta det opp med styrer. Det er ikke å være snill å ikke tørre å si fra! De tenker kanskje at de er greie med foreldrene, men de er ikke mye greie mot barna de har ansvar for!

Lette forkjølelser er greit. Men dette er 3 gangen på 3 mnd hvis vi blir skikkelig syke. Det er snakk om feber og dårlig allmenntilstand på de barna jeg ser i bhg. Merker at de er dårlige på å ringe selv om jeg har bedt de om å ringe de gangene hu kan være litt syk. Fau kan jeg ikke kontakte siden de er foreldre til barna med blanke øyne og dårlig allmenntilstand. Jeg har sett barn der som ikke burde forlatt senga en gang.

Forklar situasjonen til pedleder og be henne/han ta det med de ansatte på avdelingen.
Her har vi fått et skriv fra styrer i barnehagen om hva kommuneoverlegen (tror jeg det er, er hvertfall fra kommunen) om hvilke tilstander/situasjoner vi skal holde barna hjemme og når det er greit at de går i barnehagen. Du kan jo spørre om de har noe sånt?
Hvis ikke har noen kommuner dette på nett også, så kan du jo ta det med til barnehagen? Bare forklar at de med kronikere er dønn avhengig av at disse reglene/retningslinjene overholdes [emoji4] egentlig er alle tjent med at de overholdes [emoji6]

Provoserende lesning. Ta det opp med styrer. Syke barn skal hjem!

I ungenes barnehage er de heldigvis flinke til å si ifra. Jeg liker også å få telefon om de er i stuss og de forklarer at ungen er ikke helt som den pleier, men ikke feber og at vi foreldre får vurdere om vi vil hente.

Det er mye sånt rundtomkring, mange barn som burde vært hjemme isteden for i bhg dessverre

Jeg fant infoen ang sykdom i bhg nå. Fesvette kan man misforstå den eller dra den dit man selv vil. Ikke akkurat ordrett bra i forhold til sykdom. Sånn det står så skal alle barn være hjemme ved sykdom og feber. Men det er lagt alt for mye press på omgangssyken og høres nesten ut som om det er den eneste grunnen til at barn burde være hjemme. Utrolig dårlig skrevet i forhold til dette og veldig lite om det. Vanskelig å ringe styrer akkurat nå siden hu er ferdig i vikariatet denne mnd og ny styrer fra januar

Provoserende lesning. Ta det opp med styrer. Syke barn skal hjem!

I ungenes barnehage er de heldigvis flinke til å si ifra. Jeg liker også å få telefon om de er i stuss og de forklarer at ungen er ikke helt som den pleier, men ikke feber og at vi foreldre får vurdere om vi vil hente.
Veldig enig. De er heldigvis flinke her

Her holdes han hjemme hvis allmenntilstanden er dårlig, feber eller oppkast :) De to siste holdes han hjemme for i 24 og 48 timer :)

Skjønner godt du blir frustrert! Slenger meg på Lutzern, si ifra! Hver eneste bidige gang! Håper de forstår det etterhvert :)

Back
Topp