Syk hund

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Dette gjelder min fars hund.

Det er en dunker på 8.5år som plutselig ble slapp,han ble dårligere etter noen dager(litt uskikker) og fikk 40 i feber å spiste og drakk minimalt. De tokk hunden med til dyrlegen og fikk beskjed at hunden var dehydrert etter jakten. Så fikk hunden medisiner.

Hunden er forsatt ikke bedre nå 3 dager seinere, spiser litt og har gått på do(etter som jeg har blitt fortalt). Den har også fått stivheter i bakredel og støtter seg på ting. Så min far skal til dyrlegen for siste sjekk og kanskje avlive hunden..

Jeg har ikke sett hunden selv og jeg skriver ut ifra det jeg har blitt fortalt

Jeg veit ikke helt hvor jeg vill med det innlegget men syntes det er trist hvis han skulle bli avlivet, men ifølge min far har han smerter.

Noen som har opplevd noe lignende og at det gikk bra? :(

Får håpe de finner ut av det. Ikke altid lett å diagnoser hunder, selv for dyrleger. Kjenner til to tilfeller med syke gu ser hvor det tok lang tid før de fikk giagnose og hjelp. Kanskje de finner noe annet galt som gjør at de kan hjelpe hunden? 8 år er da ikke så gammelt.

Kan det være flåttbitt? :/ Jeg tenker siden han har vært ute i skogen på jakt, fikk feber og er slapp og støtter seg på ting? Det er det eneste jeg kommer på...

Det kan være så mye. Alt fra vridninger av muskler til noe nevrologisk til ryggproblemer til bukspyttkjertel til nyreproblemer til noe i mage/tarmkanal...
Hunden må gjennom blodprøver, nevrologisk undersøkelse og røntgen i første omgang. Finner man ikke noe der er det videre undersøkelser.
Masse lykke til!

Det var da kjapt de begynte å vurdere avlivning?
Håper hunden blir frisk.

Dette gjelder min fars hund.

Det er en dunker på 8.5år som plutselig ble slapp,han ble dårligere etter noen dager(litt uskikker) og fikk 40 i feber å spiste og drakk minimalt. De tokk hunden med til dyrlegen og fikk beskjed at hunden var dehydrert etter jakten. Så fikk hunden medisiner.

Hunden er forsatt ikke bedre nå 3 dager seinere, spiser litt og har gått på do(etter som jeg har blitt fortalt). Den har også fått stivheter i bakredel og støtter seg på ting. Så min far skal til dyrlegen for siste sjekk og kanskje avlive hunden..

Jeg har ikke sett hunden selv og jeg skriver ut ifra det jeg har blitt fortalt

Jeg veit ikke helt hvor jeg vill med det innlegget men syntes det er trist hvis han skulle bli avlivet, men ifølge min far har han smerter.

Noen som har opplevd noe lignende og at det gikk bra? :(
Helt umulig å sammenligne dessverre.
Håper det går bra med hunden!
Synes det er fint at den får slippe om smertene er for store.
Klem

Viktig å få hunden godt sjekket, da årsakene kan være mange. Det kan være noe han har spist, som har satt seg fast i tarmen, sykdom, at jakten ble for hard for hunden, at den har skadet seg osv

Hei dere! Takk for svar❤ Han har fått en infeksjon i kroppen antageligvis og har høy crp. De lurer på om det er kreft. Han har også fått en kraftig prolaps i ryggen å er lam i begge bakbeina. Spiser litt og har feber på 39.5. Han har fått medisiner, men blir han ikke frisk er det beste å la han slippe :(

Hei dere! Takk for svar❤ Han har fått en infeksjon i kroppen antageligvis og har høy crp. De lurer på om det er kreft. Han har også fått en kraftig prolaps i ryggen å er lam i begge bakbeina. Spiser litt og har feber på 39.5. Han har fått medisiner, men blir han ikke frisk er det beste å la han slippe :(

Så trist :( det veste er nok om den får slippe ja ❤️ uff, ikke noe gøy når sånt skjer :(

Back
Topp