Syk gutt. *ble visst lang*

Knotten

Elsker forumet
Vilmer har hosta i 3(tre) måneder nå! Var hos legen før jul og fikk Ventoline (astma medisin) som skulle prøves ut en uke før vi kom tilbake på sjekk.
Var tilbake lille juleaften, ingen forandring, fikk beskjed om å bruke Ventolinen hvis han ble veldig tett og hostet mye, men dette var visst et virus som gikk over av seg selv.

Vi dro tilbake i Januar, for det hadde IKKE gått over av seg selv, det var faktisk blitt verre. Og i tillegg hadde han feber og var helt utafor.
Da fant vi ut at han hadde både ørebetennelse og bronkitt! Jaja, antibiotika og en type hostemedisin.
Han ble frisk, men hosten var der fortsatt.

I dag var vi hos en barnespesialist, og hun kunne så fint fortelle oss at Vilmer har astma!
Stakkars og buhu!
Men jeg er glad de har funnet ut av det, da. Nå kan han (og vi) kanskje få sove litt igjen ;)

Dagens klagesang[8D]

Stakkar lille [&o] Eldste min har også astma, og det er ikke noe kjekt. De første årene var det en evig bekymring, men merker at jeg slapper mer av nå. Håper Vilmer vokser det fort av seg og blir helt frisk [:)] Og det er jo godt å endelig ha fått svar på det.

ORIGINAL: Trone

Stakkars!! Så har han gått så lenge med det!![&o][&o][&o][&o]

Ja, huff.. Det er nesten det verste, at han har hatt det sånn så lenge, også kunne det vært gjort noe.
Menmen, nytter ikke å tenke på det, får heller være glad for at han har begynt på en medisin som forhåpentligvis funker!

ORIGINAL: Escuro

Stakkar lille [&o] Eldste min har også astma, og det er ikke noe kjekt. De første årene var det en evig bekymring, men merker at jeg slapper mer av nå. Håper Vilmer vokser det fort av seg og blir helt frisk [:)] Og det er jo godt å endelig ha fått svar på det.

Ja, vi får krysse finga for at han vokser det av seg!
Hverken jeg eller mannen har astma, så vi vet liksom ikke hvordan det er for han..
Stakkars!

vettu hva???

AKKURAT samme som med Oliver...
han hostet masse, dro til legen fikk astma medisinen (som er et mareritt å gi[:'(]) ingen bedring.. tilbake til legen min og fikk i tillegg flutide som skulle forebygge mot astma..legen skrev også en henvisning til barnelege, dette var rett før jul.
Timen til barnelegen er på torsdag.
Igår måtte samboer ta med Oliver til legen, for han har hostet og hatt mye feber, nå har han visst ørebetennelse.. og går nå på en antibiotika kur..[&:][&:]

ORIGINAL: lindkva

vettu hva???

han hostet masse, dro til legen fikk astma medisinen (som er et mareritt å gi[:'(]) ingen bedring.. tilbake til legen min og fikk i tillegg flutide som skulle forebygge mot astma..legen skrev også en henvisning til barnelege, dette var rett før jul.
Igår måtte samboer ta med Oliver til legen, for han har hostet og hatt mye feber, nå har han visst ørebetennelse.. og går nå på en antibiotika kur..[&:][&:]

Huff da!
Flutiden hjelper ikke noe? Det er nemlig den vi har fått nå.

Dere kan jo håpe på at den ikke hjelper fordi det ikke er astma?
Det var det vi tenkte da Ventolinen ikke funka, "jess! Da er det ikke astma!", men den gang ei..

ORIGINAL: Fragle1

vettu hva???

Huff da!
Flutiden hjelper ikke noe? Det er nemlig den vi har fått nå.

Dere kan jo håpe på at den ikke hjelper fordi det ikke er astma?
Det var det vi tenkte da Ventolinen ikke funka, "jess! Da er det ikke astma!", men den gang ei..

det var bedre en stund, men så kom mildværet tilbake...Kjedelig å ikke kunne gå ut med han[&:][&:]

det var bedre en stund, men så kom mildværet tilbake...Kjedelig å ikke kunne gå ut med han[&:][&:]

Så han er dårlig når det ikke er kaldt?

Har merket at han puster lettere når vi er ute, that's it. Ikke noe annerledes når som det har vært mildere.

Har merket at han puster lettere når vi er ute, that's it. Ikke noe annerledes når som det har vært mildere.

tydeligvis.. vi har vært ute tidligere, men nå er det jo i tillegg ørebetennelsen som plager han[&:]

tydeligvis.. vi har vært ute tidligere, men nå er det jo i tillegg ørebetennelsen som plager han[&:]

Stakkars gutta våre!

bruker dere aerochamber ? Oliver hater å få den masken forran munn og nese...

Jess.. Det er en kamp, for å si det sånn!
Tipper naboene tenker sitt når vi setter i gang..

Jess.. Det er en kamp, for å si det sånn!
Tipper naboene tenker sitt når vi setter i gang..

tenker jeg og.. han hylskriker.. hvor ofte har dere fått beskjed om å gi??

I to uker skal vi gi to "pump" morgen og kveld, etter det skal vi gi ett pump morgen og kveld.

I to uker skal vi gi to "pump" morgen og kveld, etter det skal vi gi ett pump morgen og kveld.

aha, har han blitt bedre?? har fått høre 1 pump morgen og kveld vi

ORIGINAL: Trone

Stakkars!! Så har han gått så lenge med det!![&o][&o][&o][&o]

Ja, huff.. Det er nesten det verste, at han har hatt det sånn så lenge, også kunne det vært gjort noe.
Menmen, nytter ikke å tenke på det, får heller være glad for at han har begynt på en medisin som forhåpentligvis funker!

Ja, håper virkelig den nye funker!! Mener på jeg har lest ett sted at når de får astma som så små så er sjansen relativt store for at de vokser det av seg. Håper jeg husker riktig nå da! Men håper det skjer med W[:)]

Huff... Masse go bedring og håper dette hjelper!

Jeg hadde forresten kraftig barneastma, men forsvant av seg selv når jeg var 2 år (tror jeg det var) :) Som Trone sier, han vokser det nok av seg :)

aha, har han blitt bedre?? har fått høre 1 pump morgen og kveld vi

Er visst to pump nå i to uker for å "kick starte" litt.
Og han fikk første dosa si før han la seg, så jeg kan ikke akkurat si det hjelper enda.. [8D]
Og Kols Knut ligger i senga si og hoster opp lunga nå så jeg håper ikke det tar for lang tid før det funker.

Ja, vi satser på at det går over! Kjipt om han må ha astma for alltid lissom.. 

Back
Topp