Syk baby

Lillelima

Limaaa
Lillemor har blitt forkjølet.. :-( hoster mye og er tett. Bruker saltvann og nesesug. Ikke feber enda,og håper hun slipper det. Men redd hun skal få det,da storebror har feber på 4dagen. Har noen av deres små vert syk og hatt feber? Hva har dere gjort? Har så lite erfaring med baby som er syk,da storebror ikke var syk før han var året. Og kjenner mamman blir veldig stresset og nervøs. :-(

Mini her hadde feber og snørr for noen uker tilbake. Hun styra fælt og var tydelig plaget. Fikk paracet, og ble rolig med en gang den virket :)
Min erfaring sier at om barnet virker plaget ved forkjølelse, og ikke roer seg, gi paracet. Uavhengig av feber (må ikke ha feber for å ha vondt). Gi ofte tilbud om pupp/flaske, og en solid dose omsorg og kjærlighet :)

Lillemor har blitt forkjølet.. :-( hoster mye og er tett. Bruker saltvann og nesesug. Ikke feber enda,og håper hun slipper det. Men redd hun skal få det,da storebror har feber på 4dagen. Har noen av deres små vert syk og hatt feber? Hva har dere gjort? Har så lite erfaring med baby som er syk,da storebror ikke var syk før han var året. Og kjenner mamman blir veldig stresset og nervøs. :-(
http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Sykdom/Praktisk/10-kjappe-om-feber/

Kan være nyttig lesing:)

Hvor gammel er hun først og fremst? Er hun under 6 uker, bør man vel ta kontakt med lege da så små barn sjelden får feber. Og ikke gi paracet med en gang hun får feber :) da ville jeg nok konferert med lege/hs/legevakta først:)

Følger denne tråden, ja..
Her har mini blitt tett i nesa og slakk denne uka. Har testa med både saltvannsdråper og morsmelk og det funker..men den der nesesugeren likte jeg ikke helt, men er vel bare fordi det er uvant :p
Han har ikke hatt feber enda, selv om han er slakk og varm.. Håper det går fort over :)

Back
Topp