Sydom/ oppfølging av barnet i forhold til jobb?

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Jeg mener at jeg har lest et sted(husker ikke helt hvor) at man kan få 20 ekstra dager i året når man har barn med særskilte behov. Stemmer dette??
Og hva gjør man evt får å få disse ekstra dagene? legeerklæring? Nav?

Hvordan gjør dere det i forhold til timene dere er på f. eks ansvarsgruppemøte, legetimer med barnet div utredninger mht jobb? Har man krav på å få betalt eller må man ta fri (uten lønn for disse timene)?

Jeg er i tillegg alene med henne, så alt faller på meg :(

Hey.. vi fikk dette med den første.. Legen vår sendte brev til nav så gikk det ei stund så fikk vi godkjent vedtaket..Både meg og mannen fikk automatisk 20 dager hver..Å de er gyldig når de først er vedtatt frem til barnet er 12år fikk vi beskjed om... så lykke til og stå apå...

legen skriver erklæring og sender til NAV, som da gir deg et vedtak som du må levere på jobben :) 
her har både jeg og mannen det...
ang de dagene vi har møter ol. er det fri med lønn, det har man rett på :)

lykke til :)

Tusen takk for svar:)

Mener man får tilsammen 40 dager når man har et barn med funksjonsproblem - er ei på jobb som har fått innvilget 40 dager pga hun er alenemor. Vi har fått beskjed om å gå til legen som da skriver en erklæring på dette - og det er ingen tvil om at du har rett på dette. Skal også søke.

Taper du penger på å være borte fra jobb pga møter o.l. som gjelder datteren din, har du rett på penger for dette også.

Back
Topp