Jeg har vært i syden med tre av mine barn, når de var henholdsvis 3 mnd(lanzarote), 6 mnd(kypros) og 3 mnd(egypt). Alle tre har vært fullammet, og da er det ikke noe problem med maten. Har tatt med noe som heter GEM, som er næringssalter i tilfellet babyen får diare. Dette gjennoppretter saltene i kroppen raskt, men har aldri hatt bruk for det. Dersom du ammer er det lurt å ta med litt MME og en flaske i tilfelle du blir syk, og får problem med amming. Ellers er det greitt å ha med et vanlig reiseapotek, med stikkpiller til babyen, saltvann til tette neser og et termometer så du får målt tempen om babyen blir syk. Desinfiserende våtservietter eller håndvask på flaske til å ha i vesken gjør at håndhygienen blir bedre.Babygrøt/middagsglass er det lurt å ta med hjemmefra selv om du får kjøpt nestleprodukter på lanzarote også. Det er ofte andre stoffer i babymaten der som ikke er tillatt her. Jeg har også tatt med bleier, da bleiene som selges her hjemme er tilpasset skandinaviske barn i størrelse og passform, men du får pampers og andre merker der også. Badebleie er lurt å ta med viss du tenker å bade med småen. Ang. solkrem er det mange som hevder man ikke bør bruke det på små babyer pga leverskadee, men jeg har smurt mine inn med det iallefall en gang for dag for sikkerhets skyld. Pass på at babyen ikke oppholder seg i direkte solsteik, ha solhatt på hele tiden og kos dere under parasollen. Vi har storkost oss hver gang[:)]. Det er lurt å ta med et lett teppe eller to til babyen som kan brukes til å lage litt ekstra skygge i vognen. Det er også lurt å amme/gi flaske til babyen når flyet tar av/lander for å motvirke propper i ørene. Vær forberedt på maaaassee oppmerksomhet fra folk som vil kosee og klemme på babyen din, bli ikke sjokket om kelneren vil holde og kose og klemme den lille[:D] Man får vanligvis kjempeservice når man reiser med babyer. Lykke til.