Sydentur...

Nr3 :)

Betatt av forumet
Noen som har vært gravid i tyrkia? Noe spessielt man må ta hensyn til da? Skal dit juli og da er jeg ca 15 uker på vei... Kan jeg ta Idoform? er så redd for å få skikkelig feriemage!! Har bestandig bruk Idoform før og dt har virket.. =) 

Er du redd for skikkelig ferie mage så sørg for å bare drikke flaske vann, spise godt stekt mat og ha god hånd hygiene.

Jeg hadde heller kommet meg på helsekosten og kjøpt tarm bakterier, synes de er berde enn idoform. De er meget behjelpelige på å finne noe som passer for deg:) 

ser d er mange som reiser til tyrkia her inne.... er ingen av dere frarådet til å reise???
jeg blei d av både lege å jordmor nettopp på grunn at jeg skulle egentli reise til tyrkia...

Personlig liker jeg ikke å reise til utlandet når jeg er gravid og jeg er glad jeg ikke reiste til Egypt tidlig i forgje svangerskap. Men tyrkia er da ikke så farlig eller?? Bare viktig å huske på hygiene og ha med seg reise forsikrings bevis.
Er man usikker bør man jo snakke med lege eller helse stasjon, men du er vel ikke fra rådet å reise før de siste måndene i svangerskapet tror jeg.

jm min jobber på sykehuset å hun sa de mottok så mange telefoner (fra folk som reiste tili i svangeskapet) som ringte helt fortvilt hvis noe gikk galt eller det var noe de var usikker på.
hun mente helse systemet i tyrkia var mye dåligere enn her hjemme.
det var mye jeg måtte fikset på forhånd om jeg skulle reise...
men vi ble eni om at jeg skulle avbestille...
hun sa at hvist det hadde vært senere i svangerskapet skulle d gått greit...

Jeg skal til kypros i august, regner med at det skal gå fint.

Det viktigeste er å ha med antibac(eller annet antibaktrielt til hendene). I tyrkia er ikke toalettene på restauranter og slikt som i norge.
Og selvfølgelig, pass på maten, drikk kun vann fra flaske. Det er ganske varmt i tyrkia på den tiden, så pass godt på hva du spiser. Gå på restauranter som har godkjente kjøkken(dette nevner ofte innkasterene) På gatekjøkken er det ikke sikkert at maten er oppbevart rett i forhold til tempratur, og i da skapes bakterier du ikke er vant til.

Vær rett og slett veldig fokusert på å unngå bakterier ;)

Ellers ha en god tur :D

Me skal og til Tyrkia, men i september, me har egen privateid leilighet som me låner, og der kan me lage mesteparten av maten selv.. Eg er og litt nervøs og lurer på mye rart!;) Men JM sa det ville gå fint om man passer på alt det de andre skriver her med tanke på mat o.l. Men har fått med meg at isbiter må man ikkje ha i glasset, selv om det er eget flaskevann du har oppi..

Et tips: unngå å spise salat. Folk jeg har hørt snakk om (som har vært i Tyrkia og andre steder), har oftest blitt syke av salat. Det være seg matforgiftning og salmonella. Sambo ble matforgiftet i Spania av salat for to år siden. [;)]

ORIGINAL: Bertah

ORIGINAL: titit

ser d er mange som reiser til tyrkia her inne.... er ingen av dere frarådet til å reise???
jeg blei d av både lege å jordmor nettopp på grunn at jeg skulle egentli reise til tyrkia...

Enig her.. jeg var  i tyrkia i fjort, og de er ikke mye renslige der. Jeg ble ikke dårlig, men gubben ble.. Jeg hadde heller valgt et land der jeg visste de er renslige[:)]

d jm åsså sa... godt d var flere bynte et øyeblikk å lure om helsevesnet her oppe i nord var helt på bærtur...;) 

Back
Topp