Sydentur??

sweeti88

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med å ha med baby til syden?? Etter en laaang vinter, med mye snø, kombinert med stor mage:-p Skriker hele jeg etter litt sol og varme:-p Har funnet en flott familiedestinasjon, som ser perfekt ut for den badeglade 4-åringen vår til en rimelig penge i mnd-skiftet aug-sep:-D Da vil lillegutt være litt over 3-mnd, og mest sannsynlig bare få pupp, noe jeg ser på som lettvint:-)
Hadde med lillemor når hun var 10-mnd., noe som var helt fantastisk bortsett ifra at det var dårlig utvalg av babymat der..
Hva tenker dere??

Har skikkelig lyst å reise i september, men mannen nekter å fly med en baby. Så får se om jeg greier å overtale han :)

JEg har fortsatt ikke hatt med treåringen til syden, jeg er skeptisk til bakterier o.l. i utlandet. Mener jeg har lest at det beste for småbarnsfamilier er land som Spania og Hellas. Der har de også er godt helsevesen om noe skulle skje

Har skikkelig lyst å reise i september, men mannen nekter å fly med en baby. Så får se om jeg greier å overtale han :)
Flyturen tror jeg skal gå bra, var heldigvis bare 3,5 time:-) Tror det må være mer stress med en 1-2 åring som ikke sitter i ro:-p Grunnen til at jeg er litt usikker, er at vi vet jo ikke enda hvordan babyen er.. Får vi kolikkbarn f.eks, men tenker at jeg bestiller med avbestillingsforsikring

Venninnen min hadde med seg sønnen på 4 mnd til Thailand, og min søster hadde med seg tvillinger på 6 mnd til Thailand og det gikk aldeles strålende. Vi vurderer selv å reise på tur, og da blir nok det også Thailand men da til vinteren siden deg klaffer best for oss.

JEg har fortsatt ikke hatt med treåringen til syden, jeg er skeptisk til bakterier o.l. i utlandet. Mener jeg har lest at det beste for småbarnsfamilier er land som Spania og Hellas. Der har de også er godt helsevesen om noe skulle skje
Den turen jeg har sett på er til et sånn familyressort i bulgari, ser helt perfekt ut for småbarnsfam. og kjenner flere som har vært der:-) Var som sagt med storesøster når hun var 10-mnd., det var på Gran Canaria og gikk helt fint:-) Men, man bør jo ikke reise hvis man er skeptisk i utgangspunktet, ikke godt å føle seg uttrygg når det kommer til barnas helse og velvære:-(

Pappaen her vil ta en tur til syden,men jeg er mer skeptisk til å dra med babyer..kan henge sammen med flyskrekken min:P men hadde jeg skulle dra,så er det vel praktisk å dra mens babyen full-ammer:) hører de fleste har gode erfaringer med å ha med baby,men flere har også reagert på flyreisen..

Venninnen min hadde med seg sønnen på 4 mnd til Thailand, og min søster hadde med seg tvillinger på 6 mnd til Thailand og det gikk aldeles strålende. Vi vurderer selv å reise på tur, og da blir nok det også Thailand men da til vinteren siden deg klaffer best for oss.
Ja, vet jo mange som reiser til Thailand med baby:-) Har veldig lyst til å reise dit, men synes flyturen er i lengste laget med en 4-åring med munndiare(er aaaldri stille) :-p
Kjenner jeg får bare mer og mer lyst til å bestille, får se om sambo er enig når jeg kommer hjem fra jobb i kveld:-)
Får håpe det blir Thailandtur på dere da:-)

Pappaen her vil ta en tur til syden,men jeg er mer skeptisk til å dra med babyer..kan henge sammen med flyskrekken min:p men hadde jeg skulle dra,så er det vel praktisk å dra mens babyen full-ammer:) hører de fleste har gode erfaringer med å ha med baby,men flere har også reagert på flyreisen..
Ja, det er min tanke også, så slipper man stresset med annen babymat:-)
Huff, flyskrekk er ikke noe trivelig:-( Har du vært i syden tidligere da, eller har du unngått det pga. flyet?

Ja, det er min tanke også, så slipper man stresset med annen babymat:-)
Huff, flyskrekk er ikke noe trivelig:-( Har du vært i syden tidligere da, eller har du unngått det pga. flyet?
Har vært i syden tidligere,ja,fikk ikke flyskrekk før jeg fikk storesøster på 4 år..hun var med første gang til syden når hun ble 4 år,og flyreisen ble mareritt for meg for jeg var hele tiden redd for at flyet skulle styrte og at jeg da hadde hatt henne med meg i flyet..men hun storkoste seg på både flyturen og oppholdet:P

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut:-( Godt at storesøster hadde en fin opplevelse da:-) Har ei venninne som fikk helt skrekken for høyder og brann som nybakt mamma, slet med å sove bl. a. og hadde masse tanker om ting som kunne skje:-/ Er vel morsinnstinktet som påvirker oss, får håpe skrekken mildner med tiden, selv om man aldri føler seg helt trygg når det kommer til de søte små:-/

Ja, vet jo mange som reiser til Thailand med baby:-) Har veldig lyst til å reise dit, men synes flyturen er i lengste laget med en 4-åring med munndiare(er aaaldri stille) :-p
Kjenner jeg får bare mer og mer lyst til å bestille, får se om sambo er enig når jeg kommer hjem fra jobb i kveld:-)
Får håpe det blir Thailandtur på dere da:-)
Kjekt i Thailand ja:)
Det jeg mente var at du kan helt trygt ta med deg baby til syden, så du kan nok bestille med god samvittighet:D

Jeg er nok av den skeptiske sorten. Hadde nok vært redd for varmen samt om babyen skulle fått diare eller noe selv med amming. Storesøster på 2,5 år har fortsatt ikke vært i syden. I tillegg fløy jeg 30 min med storesøster når hun var 3 mnd og hun hylte hele tiden. I tillegg så er svigermor helsesøster og skeptisk til reise med liten baby iallefall før de har fått vaksiner så vi holder oss nok i norden den første tida ;) men for all del, det går jo som regel bra og det er jo maaaange som gjør det :)

En kollega dro til thailand med mann og barn når dattern var 8 mnd..hun ammet, men dagen etter de kom hjem blei lillejenta lagt inn på sykehuset grunnet en kraftig mageinfeksjon og blei liggende der en uke.
Har veldig lyst til å reise i permisjonen, men blir nok i såfall europa og ikke på den varmeste tida :)

Det går veldig fint og i slutten på august/september er det ikke såååå utrolig varmt som midt på sommeren....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Vi reiste med vår førstefødte til Gran Canaria, han fylte 5 mnd da vi var der. Det anbefales på det STERKESTE å reise når de er så små, det er sååå greit å reise med en ammebaby, vår baby var i hvertfall en DRØM å reise med! :) Han sov for det meste, flyduren er søvndyssende.
Ammet han, også sov han kanskje ett par timer, så kunne vi bytter på å bade og sole oss i mens han sov. Hadde siestaer inne på rommet i perioder (dette var i slutten av oktober, perfekt temperatur var det da). Vi hadde leilighet med balkong, som vi satt på om kveldene når poden sov. :)

Vi var i syden igjen i sommer, da var han såvidt fylt 2 år, gikk supert det også! :) Bare husk å ta med en liten sekk med litt forskjellige aktiviteter til flyturen :)

Tror det skal gå helt fint. De sier jo det er veldig fint å reise med småbarn. Og i august/september er ikke Hellas/Spania SÅÅÅ varmt :) Og de sover jo fortsatt mye da, så blir jo bare å ha med vogna overalt.

Jeg har akkurat samme tanke som deg. Nå er jeg kald, feit, bleik og stuelei! :P Lyst å komme meg vekk en tur etterhvert. Jeg også har jo en 4-åring. Vi var til Hellas i fjor. Det var supert. Bodde på svært familehotell med masse bassenger og lekeplass. Hun stortrivdes iallefall :)

Ja, kjenner virkelig at det frister, tenkte å høre med jordmor på kontrollen på onsdag hva hun tenker:-) Kan jo aldri forsikre seg 100% om at ungen ikke blir dårlig på en eller annen måte. Jobber som sykepleier, og har hatt flere babyer/småbarn innlagt med dehydrering/diare og div. infeksjoner som har oppstått her i Norge. Men har full forståelse for de som er skeptiske, og det må jo hver enkelt føle på hva som blir rett for dem:-)

Bor i et stort snøhull oppi nord, og har stått her med stormagen og snømåka i flere mnd. nå for å få ut bilen om morgenen:-( Den kalde, bleikfeite kroppen min trenger virkelig en vitamininnsprøytning nåå:-p Kjenner at jeg ikke akkurat fikk mindre lyst til å bestille tur etter en supertravel og slitsom kveld på jobb, blææ nå vil jeg ha permisjon:-p

Jeg har reist endel med baby, både kortere turer til danmark, hellas, island, barcelona og lengre turer til usa. Fly har for oss aldri vært problematisk. Verken når hun var 3 mnd, 5 mnd, 1 eller 2 år. Jeg reiser riktignok til land med et godt helsesystem....men gjør du det er det bare å reise spør du meg.

Planlegger tur med en venninne og den nye babyen i september, men vi bestiller først når babyen har kommet...hoppepåtur i den perioden er ikke så dyrt uansett. Er jo ikke sikkert at neste baby er like lett som forrige...

Jeg har også veldig lyst til å reise en tur til høsten. Sommeren regner jeg med at vi tar hjemme, men i sept/okt kan jeg VIRKELIG tenke meg en tur sydover. Vil ikke bestemme eller bestille noe riktignok; tar det i så fall litt mer på sparket etterhvert. Pass skal jeg ordne til henne ganske raskt uansett, så vi er klare til tur hvis vi vil! :-)
Vi har også tenkt å ta et lengre opphold i Florida neste vinter/vår - kan få låne leilighet der :-)
Sambo er i utgangspunktet skeptisk til å reise (fly) med baby, men jeg har proppet ham full med historier fra vennene mine om hvor bra det går å fly med en liten baby, i alle fall hvis jeg ammer! ...så får bare håpe det går bra for oss også, når tiden kommer! Hahaha

Back
Topp