Sydentur

MissLindi

Betatt av forumet
Vi reiser snart på sydentur med pjokken også lurte jeg på om det er noen reisevante her som har hatt med seg små barn på tur til syden? Trenger litt tips. For det første: hva gjør dere på fly i forhold til mat og morsmelkerstatning? Kan man ha med seg mme? varmtvann?Skal jo også gi grøt i løpet av flyturen så jeg trenger endel varmtvann på termos..

Også lurte jeg på om noen har tips om hva som er lurt å ha med på sydentur til de små.. Feks så ser jeg at de selger sånne solbeskyttelsesdrakter til babyer, er det lurt å  kjøpe sånn? Eller er det nok med solkrem? :)

Har ikke så mange tips å komme med, men skal til syden selv så følger med denne tråden

Har 2 venninner som anbefaler slik UV-drakt så tenkte å kjøpe det.

Jeg var i Kreta i april/mai, og skal til Eypt i juli. 
Først og fremst, du får ha med vann på flyet. Så lenge det er til barn fikk jeg beskjed om at det går fint å ha med termos med vann. Selv gjorde jeg ikke det, hadde bare vann i flaske, også sånn glass med ferdig grøt som hun spiste kald.
Jeg erfarte at det var veldig fint å ha med bæresele slik at MR kunne sovne på fanget mitt på flyet og bussen. Den skal med neste gang også! :)

Ang soldrakt, så mener jeg at det ikke er nødvendig. Jeg kjøpte med meg solkrem herifra! (Apotekdama sa det var viktig siden kremer i utlandet ikke er det samme ang solfaktor og sånn) Og når sola steker som mest, er det jo uansett lurt å ta med barnet inn eller i hvertfall i skyggen MED solkrem! ;)

Jeg fikk også beskjed, og kjøpte med, imodium for reisemage. Dette kunne jeg også gi MR. Bare stikke hull i kapselen og blande ut med vann. Vi fikk ikke behov for det da.

ser du har fått svar ang mat på fly. evt vil jeg anbefale og kjøpe noen nye leker som fenger som du drar frem under flyturen..

jeg vil på det sterkeste anbefale uv drakt. kjempegreit så slipper du å smøre ungen på hele kroppen. jeg kjøpte og noen bodyer fra lilleba, kjempegode å ha når hu sov i vognen da de tar fukten vekk og så er det naturlig uv i de.
og mange solhatter, jeg hadde med tre men kunne godt hatt fire. en blir våt, en mister du og en finner du ikke;P

og ha med lammeskinn til vogen..:)

og god tur:)

Et lite tips kan være å ta med bleier!! Det er ofte mye dyrere enn her i Norge.

Skal selv en tur til spania nå om en uke. Jeg fått tips om å ha med nesespray på flyet til tassen. Hvis han skulle få plager med opp og ned flyvingen så hjelper det. Her skal han få lov til og bruke smokken mens vi letter og lander, men jeg tar med nesespray for sikkerhetskyld..
Her spiser tassen alt mulig så på flyet skal jeg ha med et par skive, kjeks, frukt og vann.

En annen ting jeg er ikke sikker om det går kanskje noen som vet??
Hva med og lage grøten ferdig og få den varmet på flyet. De har vel kanskje ikke micro, men varmt vann har de. Kan jo få dem til å varme grøten i vannbad så slipper du å styre med termos og greier på flyet, er jo ikke alltid den beste plassen.

Håper dere får en super ferie !! God tur

Glemte å si. Skal du ha med vogn kan du legge pakka med bleier i vogna. Da slipper den å ta opp plass og vekt i kofferten. Ikke det at bleier veier mye, men en pakke tar litt plass.

Lammeskinn til vogna i syden??! Skrekk og gru stakkars barn, det er helt unødvendig! Helsetepper derimot er kjekt å ha, lunt men samtidig luftig. Grøt i Syden skal stort sett alltid blandes ut med melk så kan jo være greit å ta med hjemmefra. Litt upraktisk å varme melk på tur.  Nye leker på flyet er et must.
God tur :)

Vi er akkurat kommet hjem, og jeg vil anbefale å ta med et termometer, for snuppa ble syk nede der på kvelden... Fikk kjøpt dagen etter, så nå har vi ett ekstra... 

Og UV drakt er absolutt å anbefale i tilegg til solhatt med faktor..

Viktigere enn UV-drakt mener jeg er å prøve å unngå sola på sitt sterkeste. Men solkrem og solhatt er et must!

Til neste flytur har jeg tenkt å ha med noen overraskelser i form av nye leker og sånnt som jeg kan dra fram litt etter litt. Håper på denne måten hun klarer å sitte i ro. Lopper i blod...

Ja, angående mat har du jo fått svar. Du kan ha med vann til barnemat og mme på flyet. Men de har vel også dette på flyet? De serverer jo te? Jeg tenker å bare ta med en pakke med ferdiglaget velling. Hun spiser den uten å varmes opp. De er kjempekjekke! Har ikke sett sånne i Norge, men tror de finnes i Sverige.

Back
Topp