Sydentur..?

lissom

Forumet er livet
Lurer på å reise til Gran Canaria på nyåret, og ha med jenta vår på snart tre år... Er det noen som vet om det må noe forberedelser til?? Hun trenger ikke no sprøyter eller no for å reise dit??

Og pass, det holder at vi har pass og hun blir skrevet opp i våre??

Og så er jeg jo gravid, vet dere når jeg ikke kan fly lenger?? Og hvis noe skjer der nede, så får vi vel hjelp av reisebyrået???

Håper noen kan svare, hadde vært så nydelig å dra avgårde og slappe av bare oss tre etter en travel familiejul...

Hei hei det hørtes deilig ut [:D]
Vi var i Tyrkia i august og jeg var 19.3 når vi reiste og var der i 2 uker. Tok den testen før jeg reiste om jeg hadde hatt smitten med det med mat og de greiene [;)]
Siden jeg ikke hadde hatt det så var jeg litt mer forsiktig med maten. Ungene må ha egne pass som varer i 2 år. Vi var på Mallorca i fjord og har aldri tatt en sprøyte på vår gutt.
Reis og kos dere masse synes jeg [:D]

hun trenger ingen sprøyter for å dra til gran canaria, men du må passe på at hun får i seg nok væske, har skygge og blir godt smurt!!
Hun må ha eget pass som kun varer i to år-husker ikke helt hva det koster men det er ganske dyrt-mellom 400 og 600 kr tror jeg.
Du kan fly til utlandet helt til du er 3 uker på vei men da krever de helseattest fra legen din om at svangerskapet er normalt. Du må passe på hva du spiser pga toxoplasmosefaren. Sjekk reiseforsikringa di!!! Det kan plutselig hende at forsikringa di ikke dekker noe om du er gravid i syden!! De er nemlig veldig forskjellige alle forsikringene..Ellers må du ha en fortreffelig ferie i varmere strøk[;)][:D]

Er det ikke sånn nå at alle barn trenger eget pass? Det ville jeg sjekka opp hadde jeg vært deg!!! Jeg mener det er noe nytt der... Det kan være at det er over enn viss alder, men jeg vet at det nå finnes barnepass!!!

God tur å kos dere masse!!!

Takk for svar!! Jeg håper virkelig vi kan komme oss avgårde litt, synes vi fortjener det nå!! Skal snakke med legen også til fredag, og så sjekke forsikring og pass.

Pass må du ha, vi har vært to år nå så akkurat det vet jeg [;)]

Back
Topp