Sydentur!!

bella32

Betatt av forumet
Vi skal til syden i mai, og skulle gjerne hatt litt tips om hva de små må ha med seg av utstyr og diverse, og råd ang flyturen.
Er det noen av dere som som allerde har vært i syden?
Synes å huske å ha sett enn tråd med dette temaet før, men kan ikke finne det[8D]
Alle råd og tips mottas med takk[:)][:)]

Har ikke reist med så liten baby,men jobbet som reiseleder før,så har noen tips[:)]
Solkrem med faktor 50,UV drakt(babyer skal jo ikke være mye i sola,men de er kjekke likevel[:)]mme(visst du ikke ammer da),Solhatt,solbriller,våtservietter,tåteflasker(kan være greie å ha vann i),bleier(noen plasser er de dyre,og dårlige),dentinox,helsetepper(eller tynne pledd),bodyer(korte/langermede),tynne bukser,leke til flyturen,antibac[:D]

Noe tips iallefall..Sikkert mye mer[;)]
Kan være greit å huske på at det kan bli flyforsinkelser,ta med litt ekstra i tilfellet[:)]

God tur!![:D]

Jeg kommer også til å ta med et lite "reiseapotek"med paracet, nesedråper, saltvann osv..

ORIGINAL: bella22

Vi skal til syden i mai, og skulle gjerne hatt litt tips om hva de små må ha med seg av utstyr og diverse, og råd ang flyturen.
Synes å huske å ha sett enn tråd med dette temaet før, men kan ikke finne det[8D]

vi reiser til syden 27.april-11.mai og jenta vår blir 6 mnd. da. Forhåpentligvis ammer jeg fortsatt så vesla får pupp på flyet. veldig greit ved stigning og landing p.g.a trykk. teppe til å ha rundt når de skal sove, og selvfølgelig bleier div. libero stelleunderlag kan være greit om dere må skifte i setet + ekstra pose til bleier og våtservietter. gir du flaske så ta med et par og ferdigblandet NAN/småfolk. disse kan gis uten å varmes opp om babyen liker det.

har dere hotell med vaskerom? i såfall begrens bagasjen og vask der nede. bodyer med kort/lang arm er veldig greit og solfaktor 30 fra babyline (skånsom for babyer). ikke sats på solkrem til babyer i utlandet men ta med litt ekstra hjemmefra. vogn som du kan legge helt ned så hun får sove på dagen + et laken. Swimmers til bading (badebleier). Har dere leilighet med minikjøkken får du kokt flasker, laget grøt etc. der. bruk flaskevann til matlaging! solhatt, solbriller, tynne luftige klær. de fleste turiststeder selger barnemat og bleier så dette ville jeg ikke tatt med for mye av, men mme ville jeg tatt med. Stikkpiller.

dette er hva jeg tok med til syden når eldstemann var baby, kommer ikke på noe mer.

ORIGINAL: Sorgenfri

vi reiser til syden 27.april-11.mai og jenta vår blir 6 mnd. da. Forhåpentligvis ammer jeg fortsatt så vesla får pupp på flyet. veldig greit ved stigning og landing p.g.a trykk. teppe til å ha rundt når de skal sove, og selvfølgelig bleier div. libero stelleunderlag kan være greit om dere må skifte i setet + ekstra pose til bleier og våtservietter. gir du flaske så ta med et par og ferdigblandet NAN/småfolk. disse kan gis uten å varmes opp om babyen liker det.

har dere hotell med vaskerom? i såfall begrens bagasjen og vask der nede. bodyer med kort/lang arm er veldig greit og solfaktor 30 fra babyline (skånsom for babyer). ikke sats på solkrem til babyer i utlandet men ta med litt ekstra hjemmefra. vogn som du kan legge helt ned så hun får sove på dagen + et laken. Swimmers til bading (badebleier). Har dere leilighet med minikjøkken får du kokt flasker, laget grøt etc. der. bruk flaskevann til matlaging! solhatt, solbriller, tynne luftige klær. de fleste turiststeder selger barnemat og bleier så dette ville jeg ikke tatt med for mye av, men mme ville jeg tatt med. Stikkpiller.

dette er hva jeg tok med til syden når eldstemann var baby, kommer ikke på noe mer.

Vet ikke om jeg har hørt rett,men er ikke babymat i andre land tillsatt sukker og salt??
Innbiller meg at jeg hørte det engang[8|]

ORIGINAL: Mildrun

ORIGINAL: Sorgenfri

Vet ikke om jeg har hørt rett,men er ikke babymat i andre land tillsatt sukker og salt??
Innbiller meg at jeg hørte det engang[8|]

takk for påminnelsen! jo i hvertfall sukker. mener det smakt ganske søtt av grøten da jeg reiste med baby for 5 år siden. tar med et par pakker hjemmefra og går jeg tom får det bli søtgrøt. synes egentlig risgrøten fra nestle her hjemme smaker veldig søtt og...

Tuuusen takk[:)]

Jeg har også hørt at barnegrøten i utlandet inneholder mye sukker og vann. Tror faktisk at det var helsesøster som sa det til meg, så sikkert lurt å ta med her hjemmefra.
Skal dere ha med bilsete til barna forresten?? Og hva skal de ligge i under flyturen?

Tuuusen takk[:)]

Jeg har også hørt at barnegrøten i utlandet inneholder mye sukker og vann. Tror faktisk at det var helsesøster som sa det til meg, så sikkert lurt å ta med her hjemmefra.
Skal dere ha med bilsete til barna forresten?? Og hva skal de ligge i under flyturen?

er litt usikker på bilsete, det blir i såfall to seter. i nice hadde de bilseter som vi leide fra Hertz. under flyturen sover hun i armene våre i et teppe, hun får jo ikke noe eget sete. jeg tar med bæresele til bruk på flyplassen.

Bæresele, ja det var lurt.. Den kan jeg ta med[:)]

God tur til syden, og takk for gode råd[:D][:D]

Vi var i syden i januar[:)] ser du har fått mange gode tips, men det er lurt å ha med nok bleier og våtservietter. Jeg sleit som bare det med å finne våtservietter uten en haug av parfyme. Selv på apoteket var de sterkt parfymert Også prøvde vi MANGE bleietyper, ALLE LAKK[:@]

var ute og reiste i mars. jeg hadde med små kartonger med nan på flyet og fikk dem til og varme opp litt. ta med saltvannsdråper i tilfelle trykk i ørene og få hun/han til og drikke eller sutte på smokk da dere skal opp eller lander. vi bodde på hotell så fant ut at vi skulle kjøpe en billig vannkoker der nede siden han får flaske. samboer har familie der nede, så fikk koket tutene hos familien. vasket flaskene i springen med flaskebørste og hadde med noen bleier men måtte kjøpe der nede, pluss at jeg gikk tom for nan, men dem hadde noen nan typer der. sett på noen av grøtene dem hadde der og fra 6mnd alderen var det honning i noen av dem. vi kjøpte med grøt hjemmefra.

tok med dentinox, paracet og tempenmåler også. veldig greit og ha. og kan være lurt og ta med malt. gutten min var veldig hard i magen da vi var der, fikk kjøpt noe greier på apoteket, men er jo greit og ta med noe fra norge.

Eg hadde solkrem med faktor 50 med,solhatt og solbriller.UV dressen var med men ble ikke brukt siden det var for kaldt til og bade.Vil anbefale deg og ta ekstra med bleier og MME vis du bruker det..Var nettopp i Tyrkia og eg vil ikke anbefale bleiene der nede..Alse vis du bruekr Pampers finnes de i hele verden da [;)]Men ikke Libero.Ellers vis du ikke kan språke der så ville eg tatt med mat osv,det er mye søtere mat i syden og Thea nektet og spise grøten pga den var for søt..Ellers så finnes også Hipp i hele verden..Flasker og andre nødvendige ting er jo en selvfølge[:D]

pupp når flyet stiger å lander. annbefaler og å gi saltvannsspray litt før du flyr. ha med mat ho spiser. ej fikk babymat i syden da ej va lita, ikke noe gale med den, men ej ville ikke ha norsk mat når ej kom hjem. var for lite smak. hehe. hamed termometer, stikkpiller å nesespray. å en tynn jakke. kan bli litt småkjøling på kvellane enkelte plasser.

Vi kom hjem fra sydenferie i går så har helt fersk erfaring :) Jeg ser du har fått mange fine tips og signerer så og si alle de !
I tillegg ville jeg tatt med myggnett til bruk på kveldene. Hvis du bruker mme ville jeg tatt med en boks som kan lukkes til oppbevaring av pulveret etter at posen er åpnet. Jeg holdt på å spise en kakkerlakk som hadde sneket seg opp i gulrotposen min, veldig kjedelig hvis den hadde tatt en spasertur oppi mme-posen også..
Jeg hadde også med softbag og den brukte vi mye. På Norwegian fikk vi lov til å la henne sove i den under flyturen men på flyet videre fikk vi ikke det. men uansett sov hun godt i den på flyplassen mellom flyene så babybjørnen ble overflødig. Vi brukte den også som seng på hotellet da det var enkelt å ta henne med seg om vi skulle spise etter hun hadde sovnet.

God tur :)

Back
Topp