Antronettesbaby
Betatt av forumet
Vurderer en sydentur da jeg er 30 uker. Blir gravide frarådet å reise i Europa nå pga zikaviruset? Finner ikke noe om det på nett..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er også i Hellas. Eneste jordmor sa var : Så deilig - kos dereJeg er i Hellas nå (Rhodos), 28 uker. Jordmor lot meg trygt dra, sa ingenting om Zika.![]()
Ja, samme!Jeg er også i Hellas. Eneste jordmor sa var : Så deilig - kos dereMer opptatt av maten enn av myggen (som jeg tror er ufarlig her).
Jeg velger å stole på uttalelsen fra Folkehelseinstituttet som er limt inn i innlegg nr.2 i denne tråden. Den sier at den aktuelle listen med land ikke er ment som en liste over land gravide bør unngå å reise til men en oversikt over hvilke land som bør forberede tiltak slik at de står klare i tilfelle det skulle bli forekomst av zika-smitte. Folkehelseinstituttet vil være raske med å gå ut med tydelige råd hvis situasjonen utvikler seg i retning av at gravide bør unngå å reise til disse populære feriemålene.Sniker fra desemberjeg laget akkurat en tråd der om dette, da jeg nå plutselig så denne artikkelen http://altformamma.no/artikler/821/article/item
ble litt redd.. Vi reiser etter planen til Gran Canaria i august når jeg er 24 uker.. Har ikke vært borti mye mygg der tidligere, men kjenner jeg blir bekymret![]()
Jeg skulle nettopp reist til Hellas, men fikk reiseforbud fra fastlege pga zikaviruset..