Antronettesbaby
Betatt av forumet
Vurderer en sydentur da jeg er 30 uker. Blir gravide frarådet å reise i Europa nå pga zikaviruset? Finner ikke noe om det på nett..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er også i Hellas. Eneste jordmor sa var : Så deilig - kos dere Mer opptatt av maten enn av myggen (som jeg tror er ufarlig her).Jeg er i Hellas nå (Rhodos), 28 uker. Jordmor lot meg trygt dra, sa ingenting om Zika.
Ja, samme! fikk beskjed om å holde meg unna vannet her bortsett fra på flaske, is som ikke er fra fabrikk, kylling og litt sånne ting hvor i Hellas er du?Jeg er også i Hellas. Eneste jordmor sa var : Så deilig - kos dere Mer opptatt av maten enn av myggen (som jeg tror er ufarlig her).
Jeg velger å stole på uttalelsen fra Folkehelseinstituttet som er limt inn i innlegg nr.2 i denne tråden. Den sier at den aktuelle listen med land ikke er ment som en liste over land gravide bør unngå å reise til men en oversikt over hvilke land som bør forberede tiltak slik at de står klare i tilfelle det skulle bli forekomst av zika-smitte. Folkehelseinstituttet vil være raske med å gå ut med tydelige råd hvis situasjonen utvikler seg i retning av at gravide bør unngå å reise til disse populære feriemålene.Sniker fra desember jeg laget akkurat en tråd der om dette, da jeg nå plutselig så denne artikkelen http://altformamma.no/artikler/821/article/item
ble litt redd.. Vi reiser etter planen til Gran Canaria i august når jeg er 24 uker.. Har ikke vært borti mye mygg der tidligere, men kjenner jeg blir bekymret
Jeg skulle nettopp reist til Hellas, men fikk reiseforbud fra fastlege pga zikaviruset..