sydentur når man er gravid

løvemor 2

Andre møte med forumet
Vi skal på ferietur til Rhodos snart, men er blitt usikker på om vi akal dra.
Jeg vil være i 17 svangerskapsuke når vi reiser. I forrige svangerskap rådet doktoren min meg til å ikke dra på en planlagt tur til Portugal men da hadde jeg hatt en del problemer i graviditeten.
Nå er jeg helt bra så det burde vel ikke være noe som tilsier at jeg ikke burde dra.
Har dere vært i utlandet når dere var gravide?
Er det noe jeg burde passe på?
Noen generelle råd.
Jeg elsker gresk salat men lurer på om jeg kan spise det, hva tror dere?

syns du skal dra og kose deg jeg. forje gang jeg var gravid var jeg i tyrkia,det gikk helt fint. nå er jeggravid igjen og skal til rodos jeg også. når vi drar er jeg i uke 15. gleder meg!

Heisann

Du kan trygt reise litt i svangerskapet så lenge alt er normalt og du er frisk. Både Rhodos og Protugal er jo rimelig "ufarlige" steder de aller fleste reiser til uten å støte på problemer. Selv var jeg i Mexico i uke 16-18 forrige gang jeg var gravid, og det var ikke noe problem.

Men det er noen ting som er lure å tenke på:
- Pass på å drikke nok vann (du trenger mer enn du tror!)
- Unngå å spise rå grønnsaker og frukt du ikke har vasket selv
- Vask hendene godt hele tiden
- Ha med deg våtservietter eller lignende - det er ikke alltid toalettene og annet er like innbydende
- Ikke overanstreng deg i varmen
- Ikke spis softis eller kuleis i utlandet! (her er det mye bassilusker)

Jeg ville unngått den greske salaten var jeg deg.

Ellers er uke 17 for de fleste et helt perfekt tidspunkt å reise - de tidlige plagene har gitt seg, og de som kommer etter hvert er fremdeles et stykke unna. Du begynner å bli synlig gravid og føler deg vel. Bare pass på at det ikke kræsjer med tidspunkt for ultralyd du! [:D]

God tur!

Vi var i England da jeg var ca 20 uker.
Helt problemfritt!

Jeg skal til tyskland på konsert når jeg er 30 uker.. Gleder meg [:)]

Jeg bor i syden jeg. Er ikke så langt som 17 uker enno da, men det går veldig fint. Bare pass deg litt for varmen og drikk masse vann.

Hei!

Var netopp i Tallinn jeg! Gjekk helt kjempefint[:)] Bare pass på at maten er godt stekt! Og drikk vann fra flasker.

God Tur! Sko ønske der var meg som skulle dra [:)] Klem

Jeg drar til Hellas 16 mai, da er jeg vel 28 uker på vei sånn ca. Skal være borte i 2 uker. Gleder meg skikkelig! Jeg har hatt toxoplasmose, så er immun derfor blir det gresk salat i lange baner her, hehe![:D]

Back
Topp