sydentur- hjelp!!

Ulvemamma

Glad i forumet
Må man ha legeerklæring for å fly? Min mamma spanderer sydentur på meg og barna- O GLEDE!!!! og jeg vil da være 29+1 når vi reiser og 30+1 ved hjemreise.
Trenger jeg noen legeerklæring? noen som vet ...???

Mener du ikke trenger det. Jeg sjekket det for en stund siden og da var det ett flyselskap som krevde legeerklering etter uke 32.
Det er bare å sjekke med det selskapet dere skal reise med. står sikkert på deres nettside ;)

Vet ikke om du trenger det, men pass på slik at flyselskapet faktisk flyr gravide de 3 siste mnd..

ha en ellers topp tur, og kos deg MASSE [:D][:D][:D]

Jeg tror det er forskjellig fra selskap til selskap.. Kan være lurt å ringe å høre.
Men det kan uansett være lurt å ha med en legeerklæring på engelsk i tilfelle[:)]

Ringte [:)] Gikk fint det, men de anbefalte erklæring på hvilken uke jeg var i . [:)]

Jeg er nå i uke 31 og var i Spania da jeg var i uke 29.
Trengte ingen legeerklæring da jeg reiste til Spania, men da jeg skulle hjem igjen, så ble jeg spurt etter det i innsjekkingen!
Heldigvis så hadde jeg fått legen min til å skrive en sånn at jeg hadde det med meg for sikkerhetsskyld! :-)

Så det kan nok være greit og ha det med seg sånn just in case! [;)]

Jeg fikk litt problemer på innenlands fly i Hellas i helga. Hadde med helsekortet, og det endte med at dama bak skranken måtte fylle ut en masse skjema som jeg fikk med meg. Jeg var 31 uker på vei. Ta med en legeerklæring, så er du sikker [:D]

Så bra du kunne reise!! Jeg vil også anbefale deg å sjekke reiseforsikringen din.. Min gjelder ikke etter 32 uker, kan jo hende det er forskjell på dem.. Ellers - ha en kjempefin tur!! [:)]

Jeg kom nettopp hjem fra tyrkia, å måtte ikke vise noe å vei bort, men ble spurt etter papirer på vei hjem, så hadde med kopi av helsekortet mitt og legeærklaring (på norsk) sikkert lurt å ha på engelsk, men det gikk fint [;)]

jeg var i tyrkia 29 ned og i uke 30 hjem. heldigvis hadde jeg med legeerklæring på hvilke uker jeg var i samt bekreftelse på at jeg var frisk ifra legen ellers hadde de holdt meg igjen i tyrkia for å bli undersøkt før jeg fikk tatt fly hjem igjen. så lurt å ha det med seg, og på engelsk .

Back
Topp