Syden?

Rosa Mirabella

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Januarlykke 2020
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
Vi har lurt på å reise til Kreta på tidlig høst. Det blir isåfall all inklusive. Men er det egentlig dumt å reise til syden som gravid? Andre som har samme tanker? Erfaringer?

Jeg skal to uker til Kroatsia i midten av august. Turen ble bestilt i januar. Håper det blir kos men er forberedt på å få mye vann i kroppen pga varmen..

Jeg har vært i Syden rundt måned 5 i begge svangerskapene. Var veldig godt med ferie, reise bort og bare kose seg.

Følg retningslinjene ang mat og vann, og bruk støttestrømper på flyet. Jeg koste meg under en parasoll på stranda, tålte ikke varmen så godt. Holdt meg unna isbiter, ferske grønnsaker, kylling, is fra isdisk og ba om alt godt stekt/kokt :)

Jeg skal to uker til Kroatsia i midten av august. Turen ble bestilt i januar. Håper det blir kos men er forberedt på å få mye vann i kroppen pga varmen..

Håper det går over all forventning :)

Jeg har vært i Syden rundt måned 5 i begge svangerskapene. Var veldig godt med ferie, reise bort og bare kose seg.

Følg retningslinjene ang mat og vann, og bruk støttestrømper på flyet. Jeg koste meg under en parasoll på stranda, tålte ikke varmen så godt. Holdt meg unna isbiter, ferske grønnsaker, kylling, is fra isdisk og ba om alt godt stekt/kokt :)

Det blir veldig mye mat man ikke kan spise:( Men man vil såklart være på den sikre siden. Hvor varmt var det der du var? Ville du reist igjen? :)

Det blir veldig mye mat man ikke kan spise:( Men man vil såklart være på den sikre siden. Hvor varmt var det der du var? Ville du reist igjen? :)

Var på Gran Canaria i slutten av januar, rundt 20-25 grader, fin norsk sommer.
Var i Tyrkia i slutten av september, uutholdelig varmt, var vel 35-40, det ble for ille.

Ville helt klart reist igjen, men kanskje ikke i den varmeste tiden :)

Det med maten gikk veldig fint, er så mye godt uansett, men dette er sånn 8-9 år siden, så litt usikker hvordan mat/drikke man bør være forsiktig med nå i andre land :)

Var på Gran Canaria i slutten av januar, rundt 20-25 grader, fin norsk sommer.
Var i Tyrkia i slutten av september, uutholdelig varmt, var vel 35-40, det ble for ille.

Ville helt klart reist igjen, men kanskje ikke i den varmeste tiden :)

Det med maten gikk veldig fint, er så mye godt uansett, men dette er sånn 8-9 år siden, så litt usikker hvordan mat/drikke man bør være forsiktig med nå i andre land :)

Høres best ut med 20-25 grader :) Må ha vært heftig i Tyrkia. Ja, det frister med en liten sydenferie, kjekt å høre at du vill reist igjen :)

Du er vel ikke så langt på vei, så ingen fare. Var i syden da jeg var 4 mnd på vei med eldste. Null problem. Holdt meg unna det som anbefales og sørget for å ikke bli for varm.

Du er vel ikke så langt på vei, så ingen fare. Var i syden da jeg var 4 mnd på vei med eldste. Null problem. Holdt meg unna det som anbefales og sørget for å ikke bli for varm.

Hvor i syden var du? :)

Vi skal til kreta i sommer og jeg er veldig spent på den varmen... men ellers gleder jeg meg bare til en tur bort og ser ikke noen grunn til å være hjemme så lenge alt annet har gått som normalt frem til da.

Vi skal til Spania i september. Kommer til å gå fint. Må bare være ekstra obs på hva som spises og at man ikke blir for varm :)
Var i Spania forrige graviditet også da jeg var 5 måneder på vei. Gikk strålende og legen da sa ingenting imot at jeg reiste :)

Sniker fra desember :)
Vi reiser til Spania i slutten på juni, da er jeg vel nesten 4 måneder på vei, jeg tenker at det skal gå greit.
Vurderer en tur i september/oktober men den vil isåfall bli bestilt rett før, da jeg må se an form og ork. Har termin 21. desember.

Vi har tre utenlandsturer bestilt og betalt i juli, så jeg krysser fingrene for at jeg er i god form innen da! Reiseforsikringen dekker ikke svangerskapsrelaterte sykdommer.

Leste noe om bakterier i basseng. Noen som vet om det går fint å bade i basseng i syden når man er ca halvveis i graviditeten? Eller om det går fint å bade i blue lagoon? Hadde vært fryktelig kjedelig for badenymfen å dra til steder som dette, uten å bade

Back
Topp