Syden

tingeling1990

Glad i forumet
Vi har bestilt sydentur 1. August.. er da 18+3 :) vi blir borte i 14 dager og jeg gleder meg villt! Skal til Hellas så har tittet en del på hva jeg bør unngå av mat (salat kom som et sjokk btw!). Lurte på om det er noe jeg ellers bør unngå eller huske å ta med til syden! :) noen med litt reisetips?:) typen skal sjekke opp forsikringen denne uken, har med også helsekortet for graviditeten og helfokortet.. støttestrømper har jeg.. og solkrem! :p

Mhm, følte det var litt hemmende sist, men går på at man ikke vet hvor godt det er vasket. Isbiter er også lurt å være forsiktig med, da de gjerne er av lokalt vann og kan gjøre at man blir dårlig.

Er heller ikke mange som er så veldig flinke på å vaske isbitmaskinene sine. Jeg unngår isbiter når jeg er gravid også her hjemme i norge( på restaurant osv altså ;) )
Husker at jeg jobbet på gatekjøkken før og kan ikke si at vi var så flinke til å vaske isbit maskinen som vi burde :)

Uff, hvordan skal det gå i sydenvarme uten iskalde drikker?:( blir godt stekt kjøtt og vannmelon i 14 dager da :p hehe.. men er jo verdt å avstå pga den lille da :) noen som vet ang is da?

Vær veldig obs på alkoholfrie drinker. Opplevde at de ikke vasket blenderen mellom alkohol og ikke-alkohol.

Uff, hvordan skal det gå i sydenvarme uten iskalde drikker?:( blir godt stekt kjøtt og vannmelon i 14 dager da :p hehe.. men er jo verdt å avstå pga den lille da :) noen som vet ang is da?

Vi legger alltid flaskevann i fryseren om kvelden slik at vi får deilig isvann dagen etter xsmile9

Ellers er jeg glad jeg hadde med grove, norske knekkebrød og smøreost i kofferten da vi var i Hellas. Ble fort lei av loffrokosten på hotellet, men den er sikkert ulikt fra sted til sted :)

Var i Syden i uke 20 med jenta jeg venta i 2014. Spiste is men ikke type soft is / slush. Spiste kun is som var i frysedisken og innpakket

Drikkene står jo kjølig til du får dem da. :)

Is er greit, men ville holdt meg til de som er porsjonspakket, ikke de som står åpne som man tar kuler fra.

Er bare veldig glad i isbiter i varmen! Haha! Vi har iallfall kjøleskap der vi bor, kanskje der er en fryseboks:) var iallefall god ide om å legge flaskene i fryser :) isåfall kan vi lagre alt kaldt der vi bor :)
Er mere glad i brus/farris en alkoholfrie drinker, men det var bra du sa! Skal være obs på det :)

Gå på restauranter med relativt mye folk, da er det mindre sannsynlig at maten er "gammel", hold dere til det som er innpakket og hadde nok kun kjøpt melon, og frukt som du får skylt/skrellet selv ;)

Hvis dere har kjøleskap med fryser på hotellet/leilighet putt vannflasker i frysern :) Da har dere isvann maaaange timer ;)

Jeg synda litt og spiste både litt salat (så at den var godt vaska) og hadde isbiter... Ingenting som tyder på at det har gått galt enda. Ellers syns jeg det var mest pes å passe på at magen aldri blei for varm.

Uff, jeg drakk også vann med isbiter i går - fort gjort å glemme seg av gitt.. En får trøste seg med at det som regel går godt - selv om man jo ikke akkurat trenger å "la være å tenke seg om". Mye væske er bra, uavhengig om det er kaldt eller ikke. Ta kroppens signaler på alvor - og kos deg!

Back
Topp