Syden

Sistemann

Forelsket i forumet
mulig det finnes en tråd for dette alt, men jeg tar en sjanse likevel.
Noen som skal til sydeligere strøk i sommer? I tilfelle hvor langt er dere på vei når dere reiser og hvor reiser dere?
Kunne godt tenke oss noen uker sydover, men usikker på hva man bør ta hensyn til...

Jeg skal en tur til Spania. I forrige svangerskap var jeg både til Spania og til Kina. Pass på gjennomstekt/kokt mat og hold generell god hygiene. Det er formen til hver enkelt som jeg tror avgjør mer enn reiselengde/land. Hvis en har mye ryggvondt kan en lang flytur ikke være spesielt hyggelig.

Kanskje greit å unngå siste uka i juli/første august i Sør Europa med tanke på eventuell ekstrem varme, kjedelig å reise på tur bare for å måtte sitte inne i Aircon.

Vi skal ikke reise i år, for mye som må handles til frøkna og mye oppussing:) men god tur heldige dere!:)

Vi vurderer langhelg i Barcelona. Blir en gang når jeg er mellom 24-28 uker tror jeg.
Også skal jeg til København med jobben når jeg er 34 uker :p ikke akkurat syden, men kan bli spennende å fly og gå på sightseeing når jeg er så langt på vei :p

Vi skal til Hellas en tur. Svigers bor der så vi pleier vanligvis å feriere der 3-4 uker hvert år. Men gitt beskjed til mannen at det er uaktuelt i år, for da er jeg vel 6-7 mnd på vei. Så Hellas i 40 grader med mage skjer ikke for min del:)
Mulig mannen tar 2 åringen med ned 1 uke før meg og så kommer jeg nedover senere.

Spørs jo litt hvor du reiser men i varmen er det viktig å ikke bli dehydrert eller overopphetet. Drikk flaskevann f.eks. og ha en flaske for hånden hele tiden. Ikke ligg timesvis flat ut i solen :) Er vel lettere for å bli solbrent også når man er gravid tror jeg?

Var i Egypt rundt uke 20 sist :)
Gikk kjempe bra men passet på å ikke spise frukt man ikke kunne skrelle, ikke drikke vann fra springen også at maten var godt stekt :) bestilte mye fra kjempe internasjonale kjeder jeg stoler på (sett at den aktuelle restauranten har god hygiene)
I år skal vi spare penger så blir ingen tur selvom vi egentlig planla det, men trodde ikke jeg skulle bli gravid så fort ;)

Vi skal til Italia i to uker fra jeg er uke 28-30. Ikke noe problem så lenge man tar forhåndsregler :)

Som f.eks ikke ha isbiter i drikken, vask grønnsaker, frukt med flaskevann :)

Skal til Barcelona når jeg er 24-25 uker på vei, tror det kommer til å gå helt fint - gitt at jeg har ingen store plager og det ikke er alt for varmt :)

Vi skal 2 uker til spania når jeg er mellom 30-32 uker. Jeg har ingen problemer med varmen, har også vært 2 uker i syden tidligere, i de samme ukene, der var det 40-42 grader hver dag.. stor koste meg, så gleder meg til i sommer å :)

Back
Topp