Syden

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Lurer litt på om vi skulle tatt em syden-tur i mai, hadde vært digg med litt varme og kjekt å kunne reise utenom sommerferien. Sambo har jo fortsatt perm da.
Noen reisetips?
 
Mallorca:) Der kan dere få storby og badeferie på et sted:)
 
Vi var i Palma på Mallorca i september, liker veldig godt Palma!

Evt Barcelona, dit har vi tenkt oss i mai.
 
Hvis dere reiser med barn så har jeg blitt anbefalt Alcudia på Mallorca av mange forskjellige folk. Liker generelt Mallorca, ikke så lang flytid og nydelige strender :)
 
Vi titta litt på Mallorca igår, både ving og star tour. Tenker det er veldig digg ned charter og familiehotell når man reiser med barn. Mest mulig praktisk og enkelt.

Vurderer å invitere med mamma også, så kam vi gå ut og spise på kvelden:)

Jeg og mamma skulle egentlig til Kreta juni 2013 (rett før jeg ble gravid :) , men det ble avlyst siden jeg fikk lungebetennelse. Så på en måte "skylder" jeg mamma en sydentur:)
 
Vi har vært fornøyd både i Kroatia og på Mallorca med små barn. Skal teste ut Gran Canaria i januar
 
Kan forresten anbefale Hawaii også, men dere hadde kanskje ikke tenkt til å reise så langt?
 
Kan forresten anbefale Hawaii også, men dere hadde kanskje ikke tenkt til å reise så langt?
Hehe, nei det er veldig viktig med kort flytur. Grand Canaria synes jeg er for langt, så Hawaii er nok helt uaktuelt:)
 
Vi har tenkt oss til USA til sommeren, blir sikkert en deilig flytur...høhø.
 
Vi fløy til Hawaii da de eldste var 9 mnd og 2 og et halvt. Gikk fint det :) blir jo ikke direkte avslappende for foreldrene, men det gikk fint. Satser på at det går greit til Gran Canaria også. Bare litt spent på hvordan det er å fly med tre barn.
 
Perioden mellom ca. 1 og 2 må være den verste å fly tror jeg. Ikke interesserer de seg for noe stort mer enn to minutter og ikke sover de mye på turen eller er enkle å få til å sove heller. De kan jo bestikkes med noe å spise en stund da;)
 
Ja, frøkna vår er rimelig vant til å fly da. Satser på at det hjelper..
 
Flyturen er det verste med hele turen. Men det får bare gå. Det kan jo være andre unger på charterfly da, kanskje de kan underholde hverandre litt:) Uansett vil jeg ha en kort flytur, men det må være varmt nok. Så da tror jeg Mallorca blir bra.
 
Charter er uansett safe med barn.
Om det ikke blir USA på oss til sommeren så blir det Mallorca!

Jeg synes ikke det er så ille å fly med frøkna. Fløy hjem med henne alene til jul, og flydd alene med henne før. Men ja, det blir verre jo eldre de blir..var jo selvfølgelig mer krevende nå enn da hun var 10 uker..
 
Ja, jeg kunne lett flydd med henne da hun var 10 uker. Men i mai er hun jo 14 måneder. Hun sover sikkert ikke like mye og sovner sikkert ikke like lett heller. Så kan det hende hun har lært å gå og vil over alt.
Kanskje det blir kjempeslitsomt, men vi tar sjansen.
 
Uansett er det jo bare slitsomt for noen timer. Man finner jo på ting å gjøre underveis og så skal det spises og litt forskjellig også:) Det er nesten best å stålsette seg for at dette kommer til å bli en prøvelse, for da går det gjerne litt enklere enn man tror:) Å ja,som sagt, det blir bare verre og verre fra 8-9 måneder frem til de blir såpass at de intresserer seg for og kan aktiviseres med ting type IPAD, tegnesaker og andre stillesittende leker. Da vi reiste med lillebror på 5 måneder var det null stress, han sov fint i selen en stund og stillte ikke så store krav til aktivisering og noe å gjøre. Erfaringen min er iallefall at det er enklest jo tideligere flyturen er på dagen. Mye enklere med flytur tidlig på morgenen enn på ettermiddag/kveld.
 
Hvordan gikk det med dere i syden både med fly og opphold?
 
Flyturen gikk over all forventning, sikkert fordi jeg så for meg at det kom til å bli helt jævlig. Så da kunne det bare bli bedre:) Hun satt lenge nede på gulvet mellom beina mine og lekte med skolissene mine.

Det var fin temperatur ute også, ikke for varmt. Så da bekymret jeg meg ikke for overoppheting eller at hun skulle bli solbrent slik som i fjor sommer.
Legging gikk som en drøm hver kveld, og hun koste seg med å bade. Deilig med blue village hotell skal at alt er tilrettelagt for barnefamilier.
 
Det hørtes ut som en drømmeferie! Så godt at alt gikk bra og bedre enn du fryktet :)

Vi skal bo på et mega barnevennlig sted i sommer, håper det blir bra. Barnebasseng er et must i hvertfall, frøkna her svømmer seriøst snart selv...(i hvertfall under vann).
 
Back
Topp