Syden

*smilet*

Gift med forumet
Da tar snart turen til Rodhos! Gleder meg så mye nå, selvom det er hele 3 uker igjen!
Nå skal vi fikse pass, men bortsett fra det så lurer jeg på noe fra dere som har vært i utlandet med de små.

Hva anbefaler dere å ta med på badeferie? Vil gjerne ha listene deres :D

Ta en tur innom apoteket, my dæm anbefale å ha me å æ syns d e likar å ha me enn å bli i knipa nedi der.
Sånn solskjerming te vogna e vel d lureste vi hadd me da Othelie va lita! Ellers så veit du vel at bleia å mme å sånne ting e dyrt der..
"Bære" 118 daga trur æ te vi fer [:D] Å æ får reisefeber vess æ tænke på d..[:D]

Vi drar om 13 korte dager!!

Har lagret denne tråden på maskinen min; masse gode tips her: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=18308299

Ååååh heldiggriser!! Kos dere litt ekstra for oss som må være igen i norge da[;)][:D]

Takk for det jenter :D Gleder meg som en unge jeg :D Vi drar sammen med broren til samboeren min og hans fru og 2 barn :) Så det ser jeg så utrolig fram til. Var jo en del av dere her som skulle til det samme stedet faktisk.. KAlethia på rodhos :D

Paraplytrille skal vi kjøpe neste utbetaling fra nav ;) hehe..
Solkrem står på listen, best kvalitet i norge. (Ofte kan solkremene har stått i solen og kokt i utlandet)
Solbriller har vi kjøpt til minsten! Driit kule

Dette er ikke vår unge da, men ville vise brillene :D

Ser at mange velger å ta med lammeskinnet? Hvorfor det? OG bruker de det i vognen i tillegg til sengen da?

UV-drakt har vi bestilt!
http://shop.textalk.se/no/artgrp.php?id=6110&grp=258262
BEstilte med lange armer, for da slipper vi å hele tiden tenke på solkrem

Badering kjøper vi der nede
Bleier tar vi med + grøt, stavmikser og fruktnett.

hmm.. er så mye å tenke på jo.

dytter

Husk at selv om det ikke er så varmt på Rhodos på denne tiden(vi var der helt i begynnelsen av juni og frøys pga kald vind), så tar sola ganske godt allikevel! Så selv om dere småfryser, så for guds skyld, SMØR DERE[:D] Ellers, drikk masse og kos dere!! LITT sjalu.. skal ikke reise før 5.august jeg, er leeeenge til!![&o]

Lurt å ta med litt kjedelige greier man helst ikke vil trenge: termometer, paracet, nesespray etc. Ikke fordi kvaliteten nødvendigvis er dårligere der, men foirdi man gjerne trenger det litt fort og med en gang om man først får behovet.

Lammeskinn har vi brukt i syden til begge våre, i vogna mest. Regulerer varmen, og er svalt å sitte på, utrolig nok. solvarmt, svart vognstoff kan bli brennvarmt, men lammeskinnet var alltid svalt og deilig. om natta har vi ikke brukt det, men da har senga vært sval og deilig uansett.

Ellers:
Tåteflaske/drikkekopp til vann, solhatt med bred brem, en bæredings av noe slag om du har (meitai eller babybjørn eller noe). lette og løse bomullsklær med lange arm og ben - ikke mye varmere enn kortarmet, men beskytter mye bedre mot sola. og alltid solkrem, også under lette sommerklær!

nøytral babyolje uten parfyme og annet grums - Neutral sin er billig og kjempegod. Flott til å vaske bort solkrem så huden får puste, og til å smøre inn hele babyen fra topp til tå før leggetid. For det blir jo fort mye bading, sol, klor og saltvann på sydenferie, og mine har begge hatt godt av litt intensivfukting sånn etter en lang dag [:D]

Koooos dere masse, jeg er kjempemisunnelig! ingenting er deiligere enn små nakne glade babyer i sydenskyggen [:D]

Mykbagg som nurket kan sove i på flyet pluss kan legges inne i trillen[:D][:D] 
Fikk tipset fra en på barselsgruppen[:D]
Her trengte jeg uansett en lang mykbag pga nurket er så lang.. fikk Tak i en brukt teutonia bag som er rundt 80 cm lang, for kun 150 kr[:D][:D] (Finn)
Reservert større beinplass? 

ORIGINAL: lelo

Husk at selv om det ikke er så varmt på Rhodos på denne tiden(vi var der helt i begynnelsen av juni og frøys pga kald vind), så tar sola ganske godt allikevel! Så selv om dere småfryser, så for guds skyld, SMØR DERE[:D] Ellers, drikk masse og kos dere!! LITT sjalu.. skal ikke reise før 5.august jeg, er leeeenge til!![&o]

Te Rhodos?? Vi drar dit 8 august næmli [;)]

ORIGINAL: Tone_80

Nei, vi skal til Marmaris, Tyrkia denne gangen.. [:)]

Okei! Vært der før? Vi va der for mang år sia, men ble Rhodosfrelst ætter ein båttur fra Marmaris te Rhodos [:)] Marmaris va ikke nå for oss, men fins nok bedre hotell enn d vi budd på + at vi bodd ganske langt fra stranda te reiseselskape..

Okei! Vært der før? Vi va der for mang år sia, men ble Rhodosfrelst ætter ein båttur fra Marmaris te Rhodos [:)] Marmaris va ikke nå for oss, men fins nok bedre hotell enn d vi budd på + at vi bodd ganske langt fra stranda te reiseselskape..

Åja! Nei, ikke vært der før, men mamma og søstera mi (som også skal bli med) har vært der og er helt frelst [:)] skal bo på et hotell nære stranda, som mamma bodde på i fjor, så håper det er bra[:-] Har vært på Rhodos, men som sagt, var så kald vind der, så ble kaldt å ligge i bikini når vi dro utenom de plassene som fikk ly fra hotellet [:)]

Vi kommer til å være 5 uker i tyrkia ikke så langt i fra marmaris.. En liten buss tur til et sted som heter datca :D Ikke sånn turist sted. Litt turister der da så klart, men er et lite ikke charter sted..

Ta med vannkoker[;)] Vet aldri hva som har vært i de vannkokerne der nede[:'(]

ORIGINAL: GT Sara

Gjor æ å da vi va ivei da Othelie va lita! Tar me enten en gammel en æ har stående eller får ein av nå slekt som ha bytta, åsså sætt vi igjæn den når vi ska heim [:D]

ORIGINAL: GT Sara

Gjor æ å da vi va ivei da Othelie va lita! Tar me enten en gammel en æ har stående eller får ein av nå slekt som ha bytta, åsså sætt vi igjæn den når vi ska heim [:D]

Ja det er ikke så dumt!

*smiley86*, koss va uv-draktene? Tok det lang tid før du fikk de?
Reiser i juni til Tyrkia, så må ha noen sånne[:)]

ORIGINAL: ehterg

Kom på at siden dere skal før oss, så må du sjekke hva de har av barnemat der...om du husker[;)] tenkte på middagsglass, tar med grøt og mme.

Æ har sendt mail te dæm om d å d finns barnemat på butikken inn på hotellområdet, men d e av gresk merke.. Kjøpt fruktpure'n aom va gresk sist å den gikk glatt ned!

Back
Topp