syden uten barn

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
Hva tenker dere om å reise til Syden uten barna?
Ei på barselgruppa hadde planer om dette - så er bare nysgjerrig på hva dere tenker ..

Selv ville jeg nok ikke gjort det. Ser på Syden-ferie som en familieferie for alle i familien, voksne og barn. Kunne tenkt meg å f.eks tatt en weekend til London uten barn (bare snuppa blir litt større), mener hun ikke har like stor glede av dette som sydentur. 
Dessuten synes jeg en uke uten henne blir lenge [:D]

Jeg kunne ikke reist til syden uten marlene... Ikke nå når hun er såpass liten ihvertfall. Kanskje når hun har nådd skolealder [:D] 
Tenk om det skjer noe da? Tar jo evigheter å komme seg hjem igjen... [8|] 

Jeg hadde aldri klart det. En uke er lenge!!  Hadde nok ikke klart å kost meg da.
Men vet om flere som har gjort det. Og barna har det nok supert hos besteforeldrene eller hvor de er.
Er nok verst for foreldrene

Både og!!!

Kunne gjerne dratt både med og uten unger...

MEN jeg har reagert, og det var da mora til ungene til sambo tok med seg eldstemann, men ikke minstemann til syden... JA, minstemann var og har alltid vært vanskeli å ha med å gjøre, men det der syns jeg var SKIKKELI dårli gjort!!!

Tror ikke jeg ville gjort det enda, men til neste år kanskje...Tror savnet hadde blitt veldig stort! Svigerinna og broren min gjorde det og det gikk kjempefint! Gutten koste seg sånn hos besteforeldrene. Det var vel heller værst for ho mor tror jeg[;)]

Ikke nå nei!! Alt for tidlig.
Men mulig når henne hadde blitt større!

Ei uke er ganske lenge, iallefall når de er så små.... Men jeg selv har jo vært borte fra Oliver torsdag-søndag, da jeg var i London, og det er jo 4 dager [8|] Gikk jo fint det, og jeg var ikke bekymret for de hjemme for pappan og besteforeldra var jo sammen med han [:)] 

Men jeg av den typen som syns det er deilig å ha alene-tid og ikke har problemer med å være borte fra gullet i noen dager, jeg nyter det. Så lenge jeg vet at han er sammen med noen han føler seg trygg på selvsagt! Men jeg er jo like glad i Oliver fordet om [;)] 

Syns også en uke er for lenge nå,men når hun blir større tror jeg det går greit!![:)]Har jo hvert borte fra henne to helger fra fred til sønd å da er det skikkelig godt å komme hjem igjenn!Jeg også slapper av når jeg er borte fra henne,for da vet jeg at barna har det godt enten hos pappaen eller sine besteforeldre![:)]

ORIGINAL: Godemine

Hva tenker dere om å reise til Syden uten barna?
Ei på barselgruppa hadde planer om dette - så er bare nysgjerrig på hva dere tenker ..

Selv ville jeg nok ikke gjort det. Ser på Syden-ferie som en familieferie for alle i familien, voksne og barn. Kunne tenkt meg å f.eks tatt en weekend til London uten barn (bare snuppa blir litt større), mener hun ikke har like stor glede av dette som sydentur. 
Dessuten synes jeg en uke uten henne blir lenge [:D]

Æ kunne ikke reist så langt med henne på noen år. Mener at små barn har lite glede av å reise langt, ihvertfall gullet vårt (ho simpelten Hater varme og lange bilturer). Hadde reist uten henne, men helst hadde æ ikke reist i det hele tatt...
Har tanker om å reise bort uten henne om ca 1-2 år kanskje.
Tror ho hadde kost seg 1 uke med besteforeldrene æ [:)] Vi bor tross alt i samme hus som dem og ser de daglig.

Det er nok annerledes for andre som har barn som ikke har problemer med reising eller har noen så tettpå som vi har mormor og morfar.

Syden uten barna skjer ikke, ikke når de er så små..kanskje når de vokser seg til litt så er det fint med bare en kjæresteferie..men som du sier, en weekend alene, det er nok det og..synes det er viktig å ha litt alenetid sammen og[:)]

jeg hadde ikke reist til syden uten Sebastian hvertfall!
kaaanskje om det bare hadde vært en weekendtur en plass....men hadde aldri i verden klart være borte fra gullet i 1 uke!

Vi vurderte litt fram og tilbake om vi skulle ta med Theo til syden i år. Ettersom vi har muligheten til å reise når det ikke er så varmt i Hellas (mai), så bestemte vi at han fikk bli med. Men jeg er sikker på at han hadde hatt den fint hjemme sammen med mormor og morfar! Det spørs jo på hvor mye utbytte de har på en sånn tur og! Tror nok de setter mer pris på det om en to-tre år! Men vi gleder oss i allefall!!! [:D]

Ferie er liksom familietid for meg... [8D]

Men en weekend tur uten unger hadde jo vært fristende, men nå ha vi jo litt flere enn 1 barn som skal være et sted.. og de firbeinte selvfølgelig! [:D]

Så når våre barn er store, fra ca 15 år og opp... da skal de få være hundevakt, så skal mor og far på kjærlighetstur! [:)]

ORIGINAL: ~ruby~

Så når våre barn er store, fra ca 15 år og opp... da skal de få være hundevakt, så skal mor og far på kjærlighetstur! [:)]

Ruby da! Litt før enn om 15 år må man vel ha kjærlighetsturer,,,

Og æ som er så bekymret for å ikke få til en kjærlighetstur innen et år [:D][:D] HiHi!
Men hundevakter må de sikkert vente med å være til de blir 15 ja [;)][:)]

ORIGINAL: eadni

ORIGINAL: ~ruby~

Ruby da! Litt før enn om 15 år må man vel ha kjærlighetsturer,,,

Og æ som er så bekymret for å ikke få til en kjærlighetstur innen et år [:D][:D] HiHi!
Men hundevakter må de sikkert vente med å være til de blir 15 ja [;)][:)]

Hihi........ [:D][:D]

syden = hele familien
(stor)by-weekend= kjærlighetstur uten barn    

[;)]        Og selvfølgelig er ikke dette noen regel, men det er slik jeg tenker. Ingen plass enn feriemål i de sydligere strøk bugner og er mer tilpasset for små barn. Mens min erfaring tilsier at mange europeiske byer passer best for oss som kan gå på to føtter helt selv og er relativt funksjonsfriske. [&:] hadde jeg startet med byplanlegging ville jeg tilpasset bedre for Alle mennesker- små og store, gamle og unge, syke og friske [:)] mvh, "ingenøren" [:D][:D]

Kommer nok ikke til å reise til syden med snuppa med det første, det syns jeg er egoistisk. Er ikke ute å kritisere eller være bedreviter, det er bare min mening [;)] De små tåler både sol og varme mye dårligere enn oss voksne, og de får mye mer utav turen når de blir større [:)]

Men å reise fra snuppa mi en hel uke, det hadde jeg nok ikke klart, så vi reiser til polen alle sammen i april i stedet, hadde sikkert vært digg i syden men tar det heller når ho blir større.

Jeg synes det er helt feil å si at de små ikke har glede av en syden tur (sikter ikke til noen spesielle her, bare generelt). Selvsagt må turen tilpasset for de små, men jeg er helt sikkert på at hun kommer til å kose seg - slipper å ha på så mye klær og få lov til å bade (som hun er veldig glad i) ..
Jeg har iallefall ingen tvil om at vi kommer til å reise da hun nærmer seg året.
Men det er min mening! [;)]

Litt utenom tema, men reiser uansett ikke til syden uten vesla!

ORIGINAL: Godemine

Jeg synes det er helt feil å si at de små ikke har glede av en syden tur (sikter ikke til noen spesielle her, bare generelt). Selvsagt må turen tilpasset for de små, men jeg er helt sikkert på at hun kommer til å kose seg - slipper å ha på så mye klær og få lov til å bade (som hun er veldig glad i) ..
Jeg har iallefall ingen tvil om at vi kommer til å reise da hun nærmer seg året.
Men det er min mening! [;)]

Litt utenom tema, men reiser uansett ikke til syden uten vesla!

Enig med deg!!
Vi har vært i syden 2 ganger alt og snuppa har stor kost seg begge gangene.. Er bare  viktig å tenke på at man ikke kan sitte i varmen hele tiden osv.. men det er jo bare så koselig å ha med de små[:)]

Her har snuppa mulighet til å være med besterforeldrene feb 09 men vi har ikke bestemt oss ennå.. har litt tid til å tenke på, så får vi se åssen det går når henne begynner å sove borte. Vi har jo tenkt oss en lang helg på bryllupsreise uten snuppa så..

Back
Topp