Syden til sommeren?

BambinoLukas

Gift med forumet
Er det noen som har tenkt seg til syden til sommeren? Det er vel trygt? [8D]
Vi vurderer å ta en tur i begynnelsen av juni. Tenker da å dra til Hellas for der er bakteriekulturen mest lik her hjemme har jeg hørt og det er mindre fare for å bli matforgiftet..

Jeg går også på Fragmin og lurer på hvordan det i forhold til flyturen. Skal til legen neste uke og høre med han da men er det noen som vet det kanskje?

skal til bulgaria 3-17 juni. Det er ikke farlig så lenge man er obs på hva man spiser, drikker vann kun fra kjøpeflaske og passer på at magen ikke blir overopphetet.

Digg å høre [:D][:D]

Nei, men mulig jeg er litt hysterisk [8|]

grunnen til det er at jeg faktisk kjenner 2 stk som fikk infeksjon i syden, hun ene enda opp med å måtte føde i spania i uke 26 (eller var det 27? usikker..) og med hun andre gikk vannet 2 dager etter hun kom hjem, og gutten hennes ble født i uke 31.. så selv om jeg vet at det mest sannsynlig hadde gått bra, så hadde jeg rett og slett ikke klart å slappe av å kose meg [:-]

du må i hvert fall sjekke ut om du får fly med flyselskapet som flyr dit du vil... Noen flyr ikke de siste 8 ukene og slik...

Ja du kan reise til syden [:)] de er gravid der å..... bare hold deg unna salmonellamat
[:D]

vi skal til Hellas (Rhodos) til sommeren [:)]
jeg går også på Fragmin, og fikk klarsignal fra spesialisten min til å dra. (bestilte turen i høst, lenge før jeg ble gravid og hadde ikke lyst til å avlyse den)

det er jo egentlig bare en fordel å gå på fragmin når man skal fly, for da er det jo blodpropp man er mest bekymret for [;)]
bruke støttestrømper og bevege seg litt innimellom på flyet så går det bra mente hun [:)] (men du må ha med bekreftelse fra lege på hva slags medisiner du reiser med)

vi skal på all inclusive hotell, noe jeg anser som meget trygt da man velger selv hva man skal spise av en megastor buffet. det står også kokker og steker kjøtt, og da kan man be om å få det ekstra godt stekt [;)]

som ei sa over her, de er faktisk gravide der nede også [:D] bare man tar sine forholdsregler ang. mat og sterk sol/varme så tror jeg ikke det er noe problem å reise til syden [:)]

vi reiser 2 juni til tyrkia, ei uke. Gleder meg :) Er vel  25 uker når vi er der nede. Tror det skal gå bra :) 

Vi reiser til Santorini (Hellas) i slutten av mai. Fikk beskjed av JM om å holde meg unna kattene[:D]

DET skal jeg vel klare...

Dere er heldige som har så forståelsesfulle leger. Jeg sa til min fastlege at vi skulle på cruise i middelhavet i juni (jeg har termin i mndskifte september/ oktober- så god margin), og da sa hun at hun STERKT frarådet å reise til middelhavslandene!

Jeg mener legen min er hysterisk. Jeg har reist veldig masse i mitt liv, og vet hva jeg skal holde meg unna av salat, ost, dressinger, kjøtt, klappe på katter osv[;)] Problemet er at cruiseselskapet krever legeerklæring om man er gravid- og jeg håper bare at legen min går med på å signere på en sånn erklæring!!

Grunnen var vel at toxoplasmose var så utbredt i disse landene. Men jeg tror denne legen min er sykelig opptatt av toxo. Jeg måtte ta blodprøver for å sjekke som en del av rutineundersøkelsen hennes av gravide. Så vidt meg bekjendt er ikke dette vanlig praksis...

Jeg kommer til å reise uansett. Og hun sa også at siden det var på en båt og jeg ikke kom til å oppholde meg i lengre perioder på land var det kanskje ok. Latterlig uansett, jeg finner meg en annen lege om hun blir vanskelig[;)]

Så alle som skal til middelahvsland- reis og kos dere. Er ikke verre enn å ta med seg litt sunn fornuft, antibac og bare spise ting som er skrelt, kokt eller stekt[:)]

'Jeg vil til syden i sommer, men må vente med å bestille tur til jeg får vite når jeg har ferie.. men håper det blir i juni/juli.  :)

Misunner dere litt,men er glad jeg skal være i "kalde" Norge på sommeren[:)] Det er varmt å gå gravid på den tiden, så jeg hadde nok vurdert å dra når jeg ikke er gravid hehe og da også få nyte både softis og mere til[:)]

vi skal også til syden i løpet av dette året, men vi vet ikke hvor. Vil gjerne reise en barnevennlig plass der det kanskje er litt aktiviteter for eldstemann f.eks[:)]

ahem... ja..hehe.. nå ser jeg jo at jeg er på september 2010 og ikke 08 som jeg skulle[8D] Men koselig å stikke innom dere da[:D]
lykke til med svangerskapene[:D]

Vi tenker veldig sterkt på å reise til Hellas i begynnelsen av juli [:D]

Ja da var turen bestilt! [:D][:D][:D]
En uke til Rhodos i begynnelsen av juni. Det skal bli deilig [:D]

Jeg ringte jordmoren i dag og hørte litt med henne og hun mente vi trygt kunne bestille tur.

Så takk for gode råd og tips! [:D]

Back
Topp