syden og sykt barn

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
har et lite "dilemma" her.
Fredag bestilte vi en hopp-på-tur til Mallorca. Vi skal reise allerede på tirsdag.
MEN saken er den at snuppa har blitt syk - hun hoster, er snørrete og ikke veldig i form (sutrete). Har ikke feber, men i natt har vi alle sovet minimalt.
Men hva hadde dere gjort med sydenturen?
Prøvd å avbestille? Vet ikke om vi får penger igjen å slikt siden den er så nærme innpå [8|] Eller bare reist, og satset på det beste?

har lest tråden din

men vet ikke hva jeg skal svare

sender "håper det löser seg" tanker til dere

Har dere reiseforsikring?
Jeg hadde reist hvis det er en vanlig forkjølelse, og det kan jo kanskje legen gi svar på... Sansynligheten for at snuppa blir MYE bedre til avreise er stor [:)] Litt snott er ikke farlig. Og skulle hun bli mot all formodning bli sykere der nede, ja da har de leger også på mallorca, som er til for turister. Og med reiseforsikring blir det ikke dyrere enn et vanlig legebesøk.

Jeg hadde ikke reist hvis hun har feber på avreisedag, eller hvis hun er slapp. HS anbefalte meg å gi nesedråper eller nesespray ved forkjølelse. Det er også viktig å gi før flyet letter,for å unngå "propper" i ørene.
Men snakk med legen først for sikkerhets skyld [;)]

Forhåpentligvis god tur!

Tror det er vanlig forkjølelse, ja det virker iallefall slik [;)]
Vi har reiseforsikring iallefall, men når er det forsent å avbestille evt?
Noen som vet?

Typisk at dette skulle skje nå liksom .. menmen ..

ORIGINAL: Godemine

Tror det er vanlig forkjølelse, ja det virker iallefall slik [;)]
Vi har reiseforsikring iallefall, men når er det forsent å avbestille evt?
Noen som vet?

Typisk at dette skulle skje nå liksom .. menmen ..

Vet ikke når det er forsent å avbestille. Det må du nesten se på reisebyrået sine regler. Men tror kanskje reiseforsikringen muligens dekker en del? aner ikke!

Ja vi får vente å se over natta, og hvordan det er i morgen!
Skal på apoteket å hente noe medisiner i morgen, så det er iallefall kjekt å ha med på turen!

Takk for gode svar forresten [;)]

Mye kan jo skje på 2 dager [:)] Ville også valgt å se det an, men hadde nok reist hvis det "bare" var forkjølelse. Mannen min mener man må ha lege-erklæring hvis man skal benytte seg av reiseforsikring ved sykdom!

Vi reiser tidlig tirsdag morgen, så må nok bestemme oss i løpet av dagen i morgen! [;)] Krysser fingrene for at hun sover bedre i løpet av natta slik at hun får hentet seg inn litt - klarer ikke helt slappe av her, for venter hele tiden på at hun skal gråte eller noe. Hadde som sagt en veldig dårlig natt i går.

Ja mener også det må foreligge legeattest - men da må de vel sikkert være mer syke enn forkjølelse tenker jeg ..

Back
Topp