Syden og mat"nekt" (samme innlegg postet på juli2015)

Aprikosblomst

Elsker forumet
Jeg spør her også jeg, holder til litt på både juni og juli. Jenta vår er litt over 10 mnd (født 27.06.15) og ei småspist frøken. Vi har prøvd det meste, men hun er ikke spesielt interresert i mat. Vi må ofte lure i henne måltidene på en eller annen måte, og hun foretrekker heller mme foran fast føde.
Avokado+banan+litt grøtpulver og olje er så og si det eneste hun vil ha. Kan jo ikke leve på det hele dagen. Maispinner er også poppis!! Hun er blid, fornøyd og veldig aktiv, selv om maten er som så... Følger kurven på helsestasjonen, men legger lite på seg eller står stille på vekta.
Nok om det..

Nå har det seg slik at vi reiser to uker til Hellas 2. juni - og jeg begynner å få kalde føtter angående å reise, nettopp på grunn av at hun spiser så lite (noen dager er det full nekt). Føler det blir egoistisk av oss å reise når det er slik :/
Hun har selvfølgelig dager der hun spiser bedre (og godt), men det er ikke akkurat hver dag..
Hva tenker dere? :) Jeg føler meg helt rådvill
 
Jeg ville spurt på helsestasjonen. Eller barnelegen. Rett og slett. Annet råd har jeg ikke... Håper dere klarer å få bukt med det slik at hun får et mer variert kosthol. :)
 
Har du prøvd å dele din tallerken med henne? For oss ga det langt mer matlyst. Hjemme satt vi på gulvet med hver vår gaffel/skje, ute satt hun så nært som mulig.

Men, jeg ville dratt. Det utgjør ingen forskjell hvor dere er,og varmen kan fint gjøre det lettere å gi henne frukt med mye vann :)
 
Jeg ville også dratt. Ta med ekstra mme, i tilfelle hun kun vil ha flaske noen dager. Sånt skjer. Så lenge hun følger kurven sin og ikke er underernært syns jeg ikke det er egoistisk å dra. Viktigste i syden er å få i de nok væske :)
 
Tusen takk, dere! Jeg skal høre med HS. De er klare over småspisinga hennes, og sier det er normalt - og at noen trenger lengre tid på å tilvenne seg mat. I dag har hun faktisk spist greit :) hun får fortsatt mye mme. Tilbyr det når hun aldri vil ha annet, slik at hun får i seg noe iallefall.
Jeg skal prøve å sitte på gulve med henne, som forslag over her :D
 
Back
Topp