Syden og graviditet

Åh smart, jeg skal også kjøpe sånne servietter og sprit å ha med i kofforten, å gleder meg sån til sol og varme, og ikke minst være på kjærestetur! [:D]

skal sole meg ja, så lenge jeg ikke blir dårlig så rekner jeg med å komme fin å brun hjem igjen[:)]

Hei:)
Ikke bekymre deg!!! Jeg kommer akkurat fra en ukes tur til tyrkia. Har hatt det kjempe deilig!!! Nyt ferien med god samvittighet.

Salat og rå grønnsaker ville jeg ikke spist på restaurant, men skal dere lage mat hjemme er det jo bare å vaske de godt i FLASKEVANN :)
Kjøtt må være gjennomstekt. Bruk sunn fornuft:) Tror vi bekymrer oss så altfor mye ofte.
Soling i direkte sol orket jeg nesten ikke ;) Ble varmt gitt;)
Ha med deg håndsprit i veska;) OG NYT!!!!!

Klem C

ORIGINAL: tone86

ORIGINAL: turteldue

Gleeed deg til Tyrkia, Tyrkia er herlig (vært der ca alt for mange ganger)!!! Hvor i Tyrkia skal du?? [:)][:)] Vi skal til Italia på "overraskelsestur" for svigermor.. 10 stk som drar, ho vet ikke hvor ho skal og tror bare det er ho og mannen[;)]

Iqmeler, er nede med middelhavskysten ikke så langt fra marmaris.
men ca 2 timer fra flyplassen

Vet veeeldig godt hvor det er.. tihi.. var i Icmeler 5 år på rad når jeg gikk på barne/ungdomsskolen (vært 6 ganger i Icmeler, 2 i Alanya)!![:)] Har bare en ting å si: GLED DEG!!! Hvor skal dere bo?

Veldig godt å bo i Icmeler og heller kunne reise til Marmaris om man ønsker det, er jo bare noen min unna med Dolmus.. Mye roligere i Icmeler!!

*misunnelig*

hehe takk (og takker for rettingen har dysleksi så ser ikke feilene mine til tider)[;)]
vi skal bo på kontes Beach...

ORIGINAL: prøverpånummer3

Hei jenter

Jeg er så drittnervøs for vi skal reise to uker til spania den 28. august. Heldigvis skal vi bo i leilighet så vi kan lage mye mat selv. Så det jeg lurer på er. Hadde dere tørd å reist til syden når dere er gravide? Og hvis dere har gjort det eller skal det. Tør dere og spise salat der nede, gå på resauranter og tør dere å bade i badebasseng? Jeg gleder meg veldig til å reise bort, men jeg har jo innsett at jeg kommer til å være litt småhysterisk og redd for alt mulig.

Kan dere dele erfaringer? Og fortelle deres meninger og hvordan dere hadde gjort dette?[:)] På forhånd takk jenter[:)]

Hei hei=) Jeg har nettopp kommet hjem fra en uke på Maldivene, reiste i uke 11 - 12...Det har gått helt fint:) Spiste ute hver kveld, holdt meg unna fisk, salat, isbiter, springvann og grønnsaker:) Ingen problem=)
Støttestrømper på flyet, en god kjæreste som passer på og drikk masse vann:) Viktigst av alt, slapp av, ikke stress og bekymre deg:) Det går nok så bra skal du se:) Ha en riktig god ferie=)

huff er en mester i å få solstikk når jeg er på håndball cuper. glemmer rett og slett å finne skygge... [:-]
men så har jeg en overbeskyttende kjæreste som kommer nok til å sitte med en flaske i hver hånd for å passe på at jeg drikker[:D]

Gleeed deg til Tyrkia, Tyrkia er herlig (vært der ca alt for mange ganger)!!! Hvor i Tyrkia skal du?? [:)][:)] Vi skal til Italia på "overraskelsestur" for svigermor.. 10 stk som drar, ho vet ikke hvor ho skal og tror bare det er ho og mannen[;)]

Iqmeler, er nede med middelhavskysten ikke så langt fra marmaris.
men ca 2 timer fra flyplassen

Vet veeeldig godt hvor det er.. tihi.. var i Icmeler 5 år på rad når jeg gikk på barne/ungdomsskolen (vært 6 ganger i Icmeler, 2 i Alanya)!![:)] Har bare en ting å si: GLED DEG!!! Hvor skal dere bo?

Veldig godt å bo i Icmeler og heller kunne reise til Marmaris om man ønsker det, er jo bare noen min unna med Dolmus.. Mye roligere i Icmeler!!

*misunnelig*

hehe takk (og takker for rettingen har dysleksi så ser ikke feilene mine til tider)[;)]
vi skal bo på kontes Beach...

Oooh... Rett ved stranda og greier!![:)] stort sett bodd på prince når vi har vært nedover vi! hehe, vet om mange som skriver med q på norsk! for det c'en har liksom en slik ekstra hale på tyrkisk!![8D][;)]

Ser at du har fått mange gode svar, så jeg sier bare som de andre at du må reise på ferie og kose deg.
Særlig når dere har eget kjøkken med muligheter for å skylle frukt/grønnsaker, så du får i deg litt grønt i løpet av turen også.

Kom hjem etter ei uke i Hellas i går, og hatt det kjempefint. Bare vært litt mer påpasselig med hva jeg spiser, og ellers gjort som jeg normalt ville på tur [:)] 

ORIGINAL: Leyah

ORIGINAL: Camilla!

Vi reiser til Kypros på fredag i 14 dager, og eg gleder meg masse[:D] Ser ikke noe problem med å ikke reise siden folk er jo gravide der nede også. Eg er også veldig kresen på hva eg spiser, så det tror eg ikke blir noe problem. Badebasseng kommer eg til å bade i, og eg kommer også til å sole meg [:D] Såg mange gravide damer der nede i fjor også som badet i basseng og solte seg[:)] 

Så reis til syden viss du har lyst!![:D][:D] 

Hvor skal du bo? Vi drar til Kypros 26/7, gleder meg helt vilt til å komme "hjem" igjen [:D]

Denne gangen skal vi prøve Agia Napa, sist var vi på Protaras(Fig tree bay) og stor koste oss [:D][:D] 

Hei snuppa...

Vi reiser til Spania 3 dager før dere...Gleder meg heeeelt vilt...[:D] Eneste jeg gruer meg til er varmen...Er visst hete dere nede nå...[:-]

Har ingen betenkningheter med å ikke dra...Vet at jeg skal passe på ost (kjøper da norske oste typer) bestiller vi biff for eks så ber jeg om godt stekt...Salat ber jeg om å ikke få...Etc...

Vi skal bo hos bestemor så vi kommer til å lage middag også...

Synes du fint kan dra og kose deg i syden...[:)]

Nå er vel jeg noe av det minst hysteriske som finnes, og for meg var det helt uaktuelt å IKKE dra til syden fordi jeg var gravid!!

Jeg spiste masse god mat, men godt stekt da. Var forsiktig med salat og noe sjømat. Men ellers koste jeg meg.

Og ja, jeg badet i både basseng og sjøen hver dag. Det finnes da ikke farlig.

Kos deg på tur, og  ikke bekymre deg over alt mulig[:)] Så får du en fin tur - selv som gravid!!

Vi reiser til Kypros på fredag i 14 dager, og eg gleder meg masse[:D] Ser ikke noe problem med å ikke reise siden folk er jo gravide der nede også. Eg er også veldig kresen på hva eg spiser, så det tror eg ikke blir noe problem. Badebasseng kommer eg til å bade i, og eg kommer også til å sole meg [:D] Såg mange gravide damer der nede i fjor også som badet i basseng og solte seg[:)] 

Så reis til syden viss du har lyst!![:D][:D] 

Hvor skal du bo? Vi drar til Kypros 26/7, gleder meg helt vilt til å komme "hjem" igjen [:D]

Denne gangen skal vi prøve Agia Napa, sist var vi på Protaras(Fig tree bay) og stor koste oss [:D][:D] 

Herlig, herlig [:D] vi drar også til Ayia Napa. Har bodd der i nesten 4 år så det blir helt feil for meg å dra til Protaras. Selv om det også er fint der!!
Husk å prøve Los Bandidos restaurant + Hokkaido eller Sapporo! Kanskje du var der sist, men er virkelig verdt flere besøk [;)]

Takk, det skal eg prøve å huske slik at vi tar oss en tur innom![:D] Elsker Kypros, så satser på at Agia Napa blir like bra å bo som på Protaras[:D] Har dere bodd på samme hotell da eller har dere leilighet?

Takk for beroligende svar jenter[:)] Da skal jeg prøve og slappe av i Spania og ikke være hysterisk[:)] Når jeg ser hvor mange som drar gravide så må jeg bare tenke at det vil gå bra så lenge jeg tenker på hva jeg spiser og passer på håndhygiene[:)] Så gode dere er[:)]

Høyres herleg ut med ein Sydentur, kos deg! Eg var i Syden frå veke 10 - 12 forrige graviditet. Tok enkelte forhandsreglar som allereie er nemnt her, ingen problem.

Åh, er passe misunnelig på dere som får reise på ferie... Har verdens mest hysteriske IVF-klinikk hengende over nakken, og jeg får IKKE lov til å reise langt med hverken fly eller bil i år. Klar beskjed om å ikke ta den minste lille sjanse. Hmpf! Vil på ferie, jo.... *syt, klag, sutre*

seriøst...
IVF klinikken kan no ikke si hva dere skal gjøre og ikke gjøre... seriøst...

seriøst...
IVF klinikken kan no ikke si hva dere skal gjøre og ikke gjøre... seriøst...

Når du er snart 40 og vet at dette er din aller siste sjans til å bære fram barn, og i tillegg et risikosvangerskap, da forholder du deg til retningslinjene klinikken gir deg, og tar absolutt ingen unødige sjanser. Faktisk. [;)]

ORIGINAL: ingentingjør

Åh, er passe misunnelig på dere som får reise på ferie... Har verdens mest hysteriske IVF-klinikk hengende over nakken, og jeg får IKKE lov til å reise langt med hverken fly eller bil i år. Klar beskjed om å ikke ta den minste lille sjanse. Hmpf! Vil på ferie, jo.... *syt, klag, sutre*

det må være det teiteste jeg har hørt noensinne ( om du har et vanlig svangerskap og ikke risiko da)

ORIGINAL: FruStina

det må være det teiteste jeg har hørt noensinne ( om du har et vanlig svangerskap og ikke risiko da)

Btw, tvillingsvangerskap er ikke risiko svangerskap.

(JEG er i et risiko svangerskap!!!! og har ikke fått noen restriksjone rpå feritur)

får fortelle litt mer om meg.
Ikke nok med en EKSTREM tøff start på svangerskapet. med ekstrem kvalme og har gått ned nesten 10 kilo før uke 11. noe som gjorde at legen ville ha meg innlagt om jeg hadde gått mer ned.

Hei, jeg heter June.
Jeg har Pcos med redusert insulinfølsomhet(pcos pasienter har større sjanse for å miste),
jeg har lave jernlagre så selv den minste rift eller kutt/neseblødning så kan jeg svime av då hjelper det ikke å ha et blodtrykk som svinger.
ikke nok med det så er jeg i strre risiko sone til å få andre livsstilssykdommer som diabetes.

ORIGINAL: FruStina

Btw, tvillingsvangerskap er ikke risiko svangerskap.

(JEG er i et risiko svangerskap!!!! og har ikke fått noen restriksjone rpå feritur)

får fortelle litt mer om meg.
Ikke nok med en EKSTREM tøff start på svangerskapet. med ekstrem kvalme og har gått ned nesten 10 kilo før uke 11. noe som gjorde at legen ville ha meg innlagt om jeg hadde gått mer ned.

Hei, jeg heter June.
Jeg har Pcos med redusert insulinfølsomhet(pcos pasienter har større sjanse for å miste),
jeg har lave jernlagre så selv den minste rift eller kutt/neseblødning så kan jeg svime av då hjelper det ikke å ha et blodtrykk som svinger.
ikke nok med det så er jeg i strre risiko sone til å få andre livsstilssykdommer som diabetes.

Signerer.....jeg har mye av det du har, pcos, vitamin mangler, stoffskifte feil, og risiko for svangerskapsforgiftning og diabetes. Har også en diagnose som kan lage mye smerter i ledd, blant annet kraftig bekkenløsning, jeg fikk beskjed om å KOSE meg i Hellas [:D].  Hadde hørt med lege / jordmor jeg. Ikke riktig å låse seg inne fordi man er gravid, selv med tvillinger.

Vel...det ER jo en mulighet for at noen av oss har situasjoner og tilstander vi ikke nødvendigvis forteller om her inne, sant?

Back
Topp