Syden og barnesete

Noominah

Blir kjent med forumet
Jeg tenker og tenker, men blir ikke klokere!!!

I sommer skal jeg og ei venninne dra til syden sammen med våre jevnaldrende barn på 3 år, og siden vi må ta taxi i en time fra flyplassen til leiligheten så aner jeg ikke hvordan vi skal gjøre det med bilsete. For jeg skal ha bilsete! Enkelt og greit! Men med ett barn, barnevogn og en koffert alene er det ikke like lett å dra med seg den store besafen vi har trygt plassert ute i bilen vår. Pute er hun aaalt for liten til.
 Men så kom jeg til å tenke på om jeg skulle ha kjøpt en beltestol, som kanskje er litt smal, sånn den kanskje passer oppi vogna når vi ikke kjører, så hun på en måte kan sitte i bilsete, oppi vogna, om dere skjønner? Må da være bedre enn ingenting hvertfall! Eller kanskje vi må ta beina fatt å gå ;)

Noen forslag? Hva har dere gjort? Forslag til ett smalt bilsete? :)

hadde alldri sendt besafe setet med fly,har fått knust to vogner,så gudene vet hvor safe en bilstol er etter en tur med fly. har du ringt taxiselskapet el reisebryået og hørt om bilstol? ikek vert i syden,men når vi var i thailand hadde resorten vi var på bilstoler, riktignok forovervendt,men sikre nye stoler :)

Tenkte i såfall å ha med barnesetet med inn på på flyet å bruke det der og. Kunne visst det ettersom jeg leste på norwegian sine sider. Vet hva du mener, har selv fått igjen ei skakk barnevogn en gang.  Sett litt på maxi cosi beltestol, den ser jo veldig smal ut i hvertfall. Og helt sikkert mye lettere å dra med seg. Vi skal ikke bo på hotell, men i en privat leilighet. Vurderer litt å leie bil, men ingen av oss tørr å kjøre i utlandet.

Jeg har ringt reiseselskapet, for å få nr til ett taxiselskap der nede, men de visste ingenting!

Nå er det noen taxier som klarer å skaffe beltestoler og som også har stoler bak i bagasjen.Vi hadde ikke med stoler. hadde tvillingvogn og en haug med unger, hadde ikke sjan til å ha med noe barnestoler. så her ble det taxi med og uten stol til tider.

hvor gammelt er barnet? 3år? trur kun man får babystolen inn på flyet, om det er ledige seter. tror ikke store stolen får plass i flysetet? du må ringe norwegian i såfall.

vi skal til kreta i juni,buss fra flyplassen. aner ikke hvordan ting funker der, og om man kan forvetne sete i bussen......

Kjøp prampack? Vet ikke om det går men jeg tenkte å ha bilstol og vogn i den når vi skal til Alta i påska, om det er plass. Tar da den minste (i størrelse) vogna vår, emmaljunga sportsvogn, og den minste bilstolen, britax maxway (Har også besafe men den tar større plass enn britaxen). Men om det kan gjøre at det blir ødelagt vet jeg ikke, prampack er vel egentlig bare til vogn... Kan kanskje legge bleiepakker i mellom bilstol og vogn for å hindre skade...? Har du prampack så blir skader på vogn dekt, men om bilstolen også blir dekt om den også er i prampacken aner jeg ikke.

Ville også ha ringt flyselskapet og spør om dere kan ta stolen med inn på flyet, skal barnet ha eget sete så går det vel ann å ha med bilstolen? Skal du sende bilstolen, eller vogn for den del, så bruk prampack, ikke pakk det inn i plastikk o.l, du får ikke dekt skader om du ikke har prampack.

http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/barn/barnestol/

Står her at dersom man reiser med barn under 2 år, så må man bestille egen billett for å få eget sete. Jentene våres er 3 år, og har egen billett - eget sete. Da regner jeg nå med at det skal være greit, men kanskje greit å ta en tlf for sikkerhets skyld :)

Aldri hørt om prampac, googlet den og syns den ser kjempe kjekk ut! :)  Men min 2 år gamle emmaljunga scooter er trolig ikke verdt mer nå enn den koster, så får nok bare ta sjansen.

Kan bli litt problematisk når vi skal besøke dyreparken (1 t unna). Kan ikke gå rundt å bære på det setet der heller. Men får evt ta en tlf til dyreparken å spørre om det er mulighet for at de "passer på det" der :)

Fortsatt int i å høre om noen bra og små/smale beltestoler, om noen har noen å annbefale? :)

Noominah skrev:
http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/barn/barnestol/

Står her at dersom man reiser med barn under 2 år, så må man bestille egen billett for å få eget sete. Jentene våres er 3 år, og har egen billett - eget sete. Da regner jeg nå med at det skal være greit, men kanskje greit å ta en tlf for sikkerhets skyld :)

Aldri hørt om prampac, googlet den og syns den ser kjempe kjekk ut! :)  Men min 2 år gamle emmaljunga scooter er trolig ikke verdt mer nå enn den koster, så får nok bare ta sjansen.

Kan bli litt problematisk når vi skal besøke dyreparken (1 t unna). Kan ikke gå rundt å bære på det setet der heller. Men får evt ta en tlf til dyreparken å spørre om det er mulighet for at de "passer på det" der :)

Fortsatt int i å høre om noen bra og små/smale beltestoler, om noen har noen å annbefale? :)

prampack er genial, og gjør at du får ny vogn om den blir ødelagt,den kan leies,er mange private om leier ut,og mange flyplasser. har fått ødelagt to vogner, i prampack.. helt sykt,men evig glad for prampacken,for da fikk jeg ny! :)

aaaaaner ikke hvordan deter å få dekt ødelagt stol i prampack, jeg tenkte mer på at den kan få støtskader som svekekr den,og skader inni som man ikke ser.. av all kraft som brukes til å pakke og hive bagasjen :) tro meg,de er ikke forsiktige.. sist nå fikk vi havarert en 3 hjuling, forhjulet ødelagt og knekk i, og fortbrettet revet av....

Back
Topp