Syden med barn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Har du reist til syden med barn? Hvilken alder?
Er det noen alder du ville anbefalt andre? :)

Vi reiste til Spania, Alcudia når lille var 9mnd. Gikk helt fint! Håper på en tur i løpet av året her også, evt neste vinter. Da er han +- 2år! Det er bare å være innstilt på at man reiser med barn og innrette turen litt etter det, så går det fint uansett alder tenker ihvertfall jeg!

To ganger. Første gang når førstemann var 9 mnd gammel og andre gangen var førstemann 6 år og andremann 2 år:)

Vi reiste til Gran Canaria da jentene var henholdsvis 3 mnd og 3,5 år gamle. Det gikk supert og vi koste oss alle sammen :)

Eldste var i Tyrkia da hun var 9 måneder og da hun var 2 år. I Barcelona da hun var nesten 3 år. Storkoste seg:)

Storesøster var nesten 4 år da lillebror ble født, og var med på turene med han også. Lillebror var i Tyrkia da han var 3 måneder, Egypt da han var 9-10 måneder og Barcelona da han var akkurat blitt 1 år.

Alle turene gikk supert og alle koste seg. Badet, spiste god mat, mye is og opplevde mye.
Cluet er å ha en god vogn, gode UV klær og en positiv innstilling.

Synes ingen av aldrene var noen utfordring. Men klart lettere da lillebror ble såpass stor at han også kunne bade.

I sommer da de var 1 år og nesten 5 år gikk alt som en drøm. Var i Barcelona i 5 uker og storkoste oss.

Eldste var 3 første gang han var i syden. Dro til Thailand. Yngste er nå to og vi venter ett år, synes det er ett år for tidlig med å dra så langt. Hun har derimot vært i syden allerede som ettåring, men da charter grand canaria.

Jeg synes det var veldig praktisk med et barn som ikke hadde lært å gå enda, måtte ikke løpe rundt å stoppe henne fra å stikke av. Og så var hun over den babyalderen som krevde mye underholdning og bæring for å holdes fornøyd.
En treåring stikker ikke av så jeg kunne ligge på solsenga mens han lekte i sanden:)

Jeg synes det er verre når de blir eldre...da blir graving i sanda fort kjedelig.

Sønnen var 2,5, og vi hadde en veldig fin ferie på Rhodos forrige sommer. Han er en skikkelig badenymfe og helfrelst sjørøverfan, så når barnebassenget hadde et stort sjørøverskip så var han (og vi) okkupert resten av ferien:)

6 mnd og 16 mnd, helt topp!

Vi var i Rhodos når jentå vår var 10 mnd, det gikk heilt fint :-) vi var i mars sånn at det ikke var for varmt for henne.

Var i fillipinene når de var 3 og Rhodos når de var 4:)
Ferien blir etter deres ønsker såklart, men så lenge man har bademuligheter i nærheten så er det fantastisk:)
Ene flyturen til fillipinene er 12 timer lang, men så lenge man er godt forberdt så går det bra :)

Vært tre ganger med hun som nå er 3.5 år. Da var hun 11 måneder, knappe 2 år og knappe 3 år.

Både reisen og oppholdet gikk aldeles strålende alle gangene. Men ble absolutt enklere des eldre hun var. :)

Vi var på Rhodos for 2 år siden. Da var barna 7 og 4 år. Ville ikke dra tidligere, da jeg ville de skulle være store nok til å huske litt av det :)

Blitt noen turer.. Barna har vært 7,4 og 6 mnd, 5 mnd 3 år 1,5 år..

Er ikke noe problem

Storebror har vært når han var 8 måneder (Fuerteventura), 2 og et halvt år (Egypt) og 5 år (Gran Canaria). Lillebror har vært 6 måneder (Gran Canaria). Vi skal til Tyrkia i Mai. Da er de 2 og 6år.

Ingen problem å dra med barn til Syden.

Vi var 1mnd i Thailand med datteren vår når hun var 9mnd, var fantastisk!:) og skal prøve å dra til kapp verde til høsten når hun er litt over 2 år og lillebror er ca 8 mnd :)

Back
Topp