Syden med baby

Ja d er sant. Kanskje vi får vurdere en høsttur isteden. Da er d ikke såå varmt og baby større.
Jeg skulle ønske at jeg hadde det alternativet, men det er familietur, så jeg kan liksom ikke få alle til å snu planene sine for min del. Så jeg får nok bare finne på noe annet :hilarious:

Jeg skulle ønske at jeg hadde det alternativet, men det er familietur, så jeg kan liksom ikke få alle til å snu planene sine for min del. Så jeg får nok bare finne på noe annet :hilarious:
Ja da blir d verre! Men kanskje bare dere kan ta en tur litt senere i permisjonen da :-)

Vi drøyer det til året etter (og da høsten). Kjenner det er mye mer behagelig å reise med en liten reisetrille og en pakke bleier som nå (med toåring) kontra stor barnevogn og gjerne mer stasj. Ville uansett valgt høsten personlig ettersom jeg liker klimaet bedre da.

Ja, men de har nok et annet forhold til å oppholde seg i skyggen og sånt generelt. Vi nordmenn reiser jo for å være i sola og varmen :hilarious:

Men d er jo bare å ha ungen i skyggen :) ville du jo gjort hjemme med den sommeren vi hadde også :) vær inne på skift, ikke vær ute mellom 11-16, gi masse mm/mme, lite klær osv :) mann slutter å slikke sol den dagen mann får barn har jeg funnet ut [emoji38]

Eneste jeg ville tenkt litt på, d er vaksiner. Kanskje vent til baby er 3 mnd og første dose er gitt? Unngå land med meslingutbrudd? Husk å ikle oppsøk plasser med mye folk, legevakt/sykehus og store restauranter :) veit d var rådene helsestasjonen ga her :)

Last edited:
Eneste jeg ville tenkt litt på, d er vaksiner. Kanskje vent til baby er 3 mnd og første dose er gitt? Unngå land med meslingutbrudd? Husk å ikle oppsøk plasser med mye folk, legevakt/sykehus og store restauranter :) veit d var rådene helsestasjonen ga her :)

Men mesling-vaksinen får man tidligst ved 9 måneder. :confused:

Vi drøyer det til året etter (og da høsten). Kjenner det er mye mer behagelig å reise med en liten reisetrille og en pakke bleier som nå (med toåring) kontra stor barnevogn og gjerne mer stasj. Ville uansett valgt høsten personlig ettersom jeg liker klimaet bedre da.
Jeg syns d er mer pes å reise m stor baby som er høyt og lavt både på fly og strand jeg da..

Man regner baby som nokså immun de første månedene etter fødsel (etter å ha vært i magen din). Så lenge du har tatt MMR vaksinen. Med amming i tillegg burde det være god immunitet de første månedene. Mellom 6-9 måneder er verre. Fra 9 måneder kan man ta MMR vaksinen om man skal reise til et utsatt område. Standard er at den taes ved 15 måneder. Om man tar den ved 9 måneder må man ta den på nytt ved 15 måneder. :)

Jeg ville foretrukket å bo i en leilighet eller hus med kun andre nordmenn som er vaksinert (leid bolig istedenfor hotell). Og holdt meg på tomta med babyen. Lurt med fin tomt med badebasseng. :P Ikke restauranter, sightseeing eller stranda. Unngått lokalbefolkningen. Meslinger smitter via luft, så det er fryktelig smittsomt.

Men d er jo bare å ha ungen i skyggen :) ville du jo gjort hjemme med den sommeren vi hadde også :) vær inne på skift, ikke vær ute mellom 11-16, gi masse mm/mme, lite klær osv :) mann slutter å slikke sol den dagen mann får barn har jeg funnet ut [emoji38]
For meg høres det kjedelig ut :hilarious: slikke sol gjør jeg ikke uansett, men vil ikke se på alle andre som leker i sola

For meg høres det kjedelig ut :hilarious: slikke sol gjør jeg ikke uansett, men vil ikke se på alle andre som leker i sola

Er kjedelig i Norge med liten baby også. :P Første sommeren følte jeg meg alene inne. :hilarious: Blir mye amming og skyggetid med vårbaby.:rolleyes:

Haha, bedre i Norge enn å "kaste bort" en sydentur i denne perioden :hilarious:

Tja. Kommer an på. Vi dro sist med baby og jeg synes det var fint jeg. :) Hyggelig å få vært sammen med familien. :) Sant at vi like gjerne kunne vært i et hvilket som helst hus i Norge for min del, men så var det ikke dit alle de andre skulle. :p

Nå med mer meslingutbrudd skal vi vurdere det litt mer, men vi er invitert med familien, så kan hende vi drar. Storebror kommer hvert fall til å elske det. :) Samme for meg hvor jeg ammer. :p

Man regner baby som nokså immun de første månedene etter fødsel (etter å ha vært i magen din). Så lenge du har tatt MMR vaksinen. Med amming i tillegg burde det være god immunitet de første månedene. Mellom 6-9 måneder er verre. Fra 9 måneder kan man ta MMR vaksinen om man skal reise til et utsatt område. Standard er at den taes ved 15 måneder. Om man tar den ved 9 måneder må man ta den på nytt ved 15 måneder. :)

Jeg ville foretrukket å bo i en leilighet eller hus med kun andre nordmenn som er vaksinert (leid bolig istedenfor hotell). Og holdt meg på tomta med babyen. Lurt med fin tomt med badebasseng. :p Ikke restauranter, sightseeing eller stranda. Unngått lokalbefolkningen. Meslinger smitter via luft, så det er fryktelig smittsomt.
Tusen takk for masse bra info kjære deg :-) setter jeg pris på.

Hvordan utarter meslinger seg evnt om de blir smittet? Vi får tenke litt på det. Hadde uansett blitt feriehus alene. Er d enkelte land utbrudd er verre?

Må tenke på storesøsken også . De hadde kosa seg vilt i et hus med basseng. D er noe m å komme seg bort litt. Slapper av på en annen måte enn hjemme.

Tusen takk for masse bra info kjære deg :) setter jeg pris på.

Hvordan utarter meslinger seg evnt om de blir smittet? Vi får tenke litt på det. Hadde uansett blitt feriehus alene. Er d enkelte land utbrudd er verre?

Må tenke på storesøsken også . De hadde kosa seg vilt i et hus med basseng. D er noe m å komme seg bort litt. Slapper av på en annen måte enn hjemme.

https://www.kk.no/mamma/vaer-obs-dersom-du-skal-reise-med-baby-til-disse-landene-67458344

https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/meslinger-morbilli---veileder-for-h/

Jeg skal mest sannsynlig til Syden med mini når han/hun er 4-6 måneder-isj. Er ikke bekymret for varmen, det bor jo tross alt babyer der nede fast [emoji23][emoji85]

Er kjedelig i Norge med liten baby også. :P Første sommeren følte jeg meg alene inne. :hilarious: Blir mye amming og skyggetid med vårbaby.:rolleyes:

Jeg er så heldig å ha 3 somre på rad inne [emoji38][emoji38][emoji38] lucky me[emoji38]

Jeg er så heldig å ha 3 somre på rad inne [emoji38][emoji38][emoji38] lucky me[emoji38]

3 tette? Du er gærn. :p Forhåpentligvis ingen baby i 2020 da, så kan du nyte den sommeren utendørs. :p Jeg hadde vårbaby/amme-baby 2016, så 2017 og 2018 har heldigvis vært fine utesomre. :)

Back
Topp