Syden med baby

Knerten3

Glad i forumet
Hva tenker dere om sydentur med baby neste sommer, som da er 2-3 md?
Nå tenker jeg mest på varmen. Er det farlig for en så liten baby?
Har så lyst til å leie et fint hus m basseng på en gresk øy i 14 dager . Snakka om d i hele sommer.

Vi var i syden da kommende storebror var fem måneder gammel. Det gikk veldig fint. Vi deltok på flere utflukter med han i bæresele :-) Var kun barnefar, baby og meg men det gikk over all forventntnig. Tenker å ta en tur i august/ september neste år om alt går etter planen.

Vi var i syden da kommende storebror var fem måneder gammel. Det gikk veldig fint. Vi deltok på flere utflukter med han i bæresele :) Var kun barnefar, baby og meg men det gikk over all forventntnig. Tenker å ta en tur i august/ september neste år om alt går etter planen.
Så bra :-) alle sier jo at d er gull å reise når baby er så liten..mye mer slitsomt når de er rundt året og er overalt på stranda hele tida!

Vært en problemstilling her også, men da er isåfall ikke knerten 2 mnd engang. Jeg er veldig skeptisk til å reise til syden da, i tilfelle det er problemer i forhold til renselsen etterpå med tanke på bading f.eks. I tillegg syns jeg det blir forferdelig kjedelig å tilbringe hele tiden i skyggen eller innendørs siden det kan bli for varmt for en knert som ikke kan regulere varmen selv. I tillegg så var det dette med mesling og sånn, siden det har begynt å blusse opp igjen andre steder i Europa. Og er det problemer med knerten, så vil jeg som førstegangsmor føle meg mye tryggere i Norge.

Nå høres jeg veldig negativ ut, men dette er mine ulemper når jeg tenker på dette selv.

Jeg ville aldri tatt sjansen på det med tanke på meslingfaren. En så liten baby har heller ikke glede av sydenturen, ville heller ventet ett år :)

Jeg ville aldri tatt sjansen på det med tanke på meslingfaren. En så liten baby har heller ikke glede av sydenturen, ville heller ventet ett år :)
Reiser jeg noe sted i sommer, så blir det ikke for knertens skyld, men for min :hilarious: Derfor all skepsisen, vil ha en tur jeg kan nyte mer :Heartred

Det går helt fint aå lenge dere passer på å reglurere varmen for den lille osv så god planlegging er et must i sånne fall.

Når de er så små så kan man vel ikke tenke på alt de har glede av? Man er jo flere i familien. Men meslinger skal jeg sjekke opp

Ja det blir jo for resten av familiens skyld og d er såå deilig å reise i permisjonen.
Ikke sant! Hadde det vært snakk om et par mnd senere, så hadde jeg nok vært mindre skepsis, bortsett fra det med meslinger. Folk skal jo på død og liv kline seg oppi små babyer :blackeye:

Når de er så små så kan man vel ikke tenke på alt de har glede av? Man er jo flere i familien. Men meslinger skal jeg sjekke opp
Nei, altså. Jeg mente det i form av at baby ikke kan være i solen, ikke bør være ute på det varmeste, kan bli lettere syk av bakterier, kan få vondt i ørene ved flytur osv..

Men var ikke meningen å lage tråden din så negativ altså! Ville bare gi min input :hilarious: Er flere fordeler, spesielt hvis du ammer, da er jo flyturen knall! Ikke en bajas som må underholdes hele tiden. :happy: Og hvis du skal leie hus, så slipper du å tenke på at babygråt forstyrrer naboene :happy:

Høres deilig ut å reise, men vi kommer ikke til å bestille tur i sommer. Det handler mest om at man ikke vet hvordan ungen er, om han/hun har kolikk osv. Min førstefødte sov svært lite den første tiden, og jeg hadde aldri orket å være noe annet sted enn hjemme. Men har man en unge som sover høres det jo absolutt deilig ut [emoji173]️

Men var ikke meningen å lage tråden din så negativ altså! Ville bare gi min input :hilarious: Er flere fordeler, spesielt hvis du ammer, da er jo flyturen knall! Ikke en bajas som må underholdes hele tiden. :happy: Og hvis du skal leie hus, så slipper du å tenke på at babygråt forstyrrer naboene :happy:
Haha nei d går fint! :-) Vil ha ærlige meninger:-) var mest varmen som bekymret meg.. om de tåler så høy varme. Tenkte ikke på meslinger. D er ikke noe særlig.

Haha nei d går fint! :) Vil ha ærlige meninger:) var mest varmen som bekymret meg.. om de tåler så høy varme. Tenkte ikke på meslinger. D er ikke noe særlig.
Så lenge du får tilgang til skygge, så går det nok bra. Men jeg vil ikke ligge i skyggen hvis jeg skal til syden, men leke i vannet og gå tur i byen man er i osv. Fryser babyer så gråter de, mens varme blir bare daffe og sier ikke ifra.

Så lenge du får tilgang til skygge, så går det nok bra. Men jeg vil ikke ligge i skyggen hvis jeg skal til syden, men leke i vannet og gå tur i byen man er i osv. Fryser babyer så gråter de, mens varme blir bare daffe og sier ikke ifra.
Ja d er sant. Kanskje vi får vurdere en høsttur isteden. Da er d ikke såå varmt og baby større.

Back
Topp