Syden,ja elr ikke?

Bkno6629562

Andre møte med forumet
Planlegger som smått å dra til syden isommer.. men er såå usikker på masse.. Har noen av dere vært i syden med baby,hvordan gikk det?Hva må man huske?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var i Spania da han var 8 mnd, og skal tilbake nå på søndag.
Vi tar med egen grøt, middagsglass, sviskepure og smoothieposer, og egne bleier fordi de ikke har de vi bruker. Spansk babymat er tilsatt mye sukker, og det kan være veldig greit for babyen å få mat den kjenner når alt annet er ukjent. Ellers har vi med solkrem, badeklær og caps med UV-filter, solklær, litt leker, vannflaska, GEM- pulver fra apoteket i tilfelle diaré og oppkast, Dentinox og paracet. Vi tar også med soveposen hans og teppene hans, og vogna. Mye å ta med, men vi bestilte eget sete til babyen på flyet, og tok med bilstol så han kunne sitte selv, og i tillegg ha en trygg bilstol på ferie. Fikk ha med egen koffert til babyen siden han hadde eget sete. Bæresela var helt topp å ta med, og Brio sin solskjerm å ha på vogna er et must.
Synes ikke det er noe stress å reise med baby så lenge man planlegger, og godtar at det blir mye å ta med.
Reiseseng med ekstramadrass tok vi også med, babystol har vi i huset der nede. Hadde også saltvannsspray med meg inn på flyet, og sprayet nesa før takeoff og landing, et tips jeg fikk på apoteket. Han bruker ikke smokk eller flaske.
 
Vi skal reise til Rhodos på lørdag:) Håper vi har husket alt:)
 
Jeg er på alcudia nå. Veldig greit å reise med baby! Vi bor på et sunwing resort hotell på noe som heter happy baby. Der er alt lagt til rette for baby:) foruten stellebord i tiktig høyde:D har en egen inngjerdet hage som et veldig greit ifht til å klare å få skygge til enhver tid!

Jeg tror nok ikke jeg hadde reist til syden midt på sommeren. Her er det +/- 30 grader og det er mer enn varmt nok for de små!

Har ellers hatt med meg så ig si nøyaktig det samme som satinsky foruten seng har det vært her og laget både grøt og middag da hun ikke spiser noe ferdiglaget.

Men virker som hun storkoser seg i varmen og er veldig fornøyd med å få bade i basseng og gå på stranden hver dag:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for svar☺️ har noe spørsmål til☺️ , hvordan er det med solbriller, har dere på de hele tiden? Å hjelper det å "bare" smøre baby med høg solfaktor,å ha han bare i bleia uten den dær soldressen?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for svar☺️ har noe spørsmål til☺️ , hvordan er det med solbriller, har dere på de hele tiden? Å hjelper det å "bare" smøre baby med høg solfaktor,å ha han bare i bleia uten den dær soldressen?

Solbrillene forsvinner av med en gang:D jeg har hatt body på henne og smurt armer, bein og nakken. Hun har da vært i skyggen hele tiden. Uv-dressen har jeg brukt når vi enten har vært i bassenget eller på stranden.

Sent from my iPhone using BV Forum



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har kjøpt sånne bomullsdresser med korte bein og armer. Smører inn hele ungen med faktor 50, og bruker en lett solhatt med brem som beskytter øynene også. Solbriller bare fyker av. Babyer skal ikke ha sol på hele kroppen over lengre tid, og bør egentlig ha klær på seg, og være i skyggen. Husk masse drikke, de blir fort dehydrerte.
 
Supre tips! Men enn oss som aldri har gitt middagsglass? Min datter får kun hjemmelaget mat. Hvordan blir dette i syden? Prøvde en gang da vi var borte å gi ferdigmat men det gikk ikke:p
 
Da er det enten å bo slik at du kan lage mat selv, eller å spise ute... Vi har også med leverpostei og prim, brød kjøper vi her. Vi lager omeletter, varme lunsjer og sånt, men jeg er glad for de glassene når vi er ute og spiser. Jeg er redd for feriemage pga reaksjon på maten ute, mye verre for en baby med diaré enn for voksne.
 
Supre tips! Men enn oss som aldri har gitt middagsglass? Min datter får kun hjemmelaget mat. Hvordan blir dette i syden? Prøvde en gang da vi var borte å gi ferdigmat men det gikk ikke:p
Jeg var på alcudia nå i 2 uker. Laget all maten. Hadde en bitteliten hybelkomfyr med 2 (gass)plater og et lite kjøleskap. Laget kjøtt og grønnsaker i forskjellige varianter, kylling og grønnsaker og spaghetti. Fikk samme middagen et par dager. Hadde i frysen og tok ut hver dag.
Gikk helt fint.

Min har fått idoform hele turen etter samråd med flereapotek. For jeg stoler jo ikke på at jeg får riktig svar ved å spørre en. Har åpnet kapslene og hatt pulveret i grøten.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sniker fra november. Bleier og våtservietter er lurt å ta med da dette er veldig parfymert i andre land!! Leketeppe til å ha på gulv eller ved solsengen(under parasoll) en god vogn (som er god å sove i!)
God tur :)
 
I Spania er forresten Dodot det samme som Pampers, og der får man også uparfymerte våtservietter hvis man kjøper Dodot sensitive
 
Sniker fra juli. Vi var nettopp i syden med sønn på snart et år. Det gikk kjempebra:) flyreisa var ingen problem, sov litt og fikk leke og sjarmere andre reisende. Hadde med all mat på fly og de varmet opp glassmiddag.
Brukte uvdrakt når han bada for da var han i sola. Kjøpte også sånn badering med tak i tillegg til at vi holdt han. Smurte med solfaktor 50 flere ganger om dagen og brukte alltid solhatt, også i skyggen og bassenget. Solbriller sitter sjelden på. Ellers fikk han krabbe og stå rundt solsengene som han ville.
Ha med egen vogn, ofte får de bare triller uten mulighet til å legge ned ryggen. Vår sov alltid i vogna på kvelden når vi spiste og la han over i senga når vi kom tilbake.
Hadde med bleier og våtservietter, middagsglass, grøt og mme. Sålenge du har rom med kokemulighet kan du jo lage mat der, evt bestille på restaurant:) jeg hadde med myye, fikk bruk for lite. På turiststeder får man ofte kjøpt det meste:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Dere som reiser til Syden med baby , hvordan er det mtp bilstol? Vi reiser når mini er rett over året;), har bussene barne seter ? (tenker på de som skal kjøre fra flyplass til hotellet, bestiller man via reise selskapet , eller Bør man ta med egen?)

vi reiser til port El kantoui i tunisia,

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Dere som reiser til Syden med baby , hvordan er det mtp bilstol? Vi reiser når mini er rett over året;), har bussene barne seter ? (tenker på de som skal kjøre fra flyplass til hotellet, bestiller man via reise selskapet , eller Bør man ta med egen?)

vi reiser til port El kantoui i tunisia,

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Sniker litt...
Man bruker jo ikke bilstol/barnesete i bussene i Norge heller så skal nok gå fint:) Babyen får nok ikke eget sete på bussen heller da du sikkert ikke kjøper egen billett til han/henne?!
Hadde barnet mitt i bæreselen på bussen, men det var bare 20-25 min busstur da!:)
 
Sniker litt...
Man bruker jo ikke bilstol/barnesete i bussene i Norge heller så skal nok gå fint:) Babyen får nok ikke eget sete på bussen heller da du sikkert ikke kjøper egen billett til han/henne?!
Hadde barnet mitt i bæreselen på bussen, men det var bare 20-25 min busstur da!:)
sjekka med reise selskapet ,; det var ikke mulig å bestille eget sete engang til de små , gjaldt både fly og buss

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Back
Topp